אייטם מיוחד עבור אלה מכם שתוהים להיכן נעלמה גברת “קפה תמר", שרה שטרן.



לפני כחודשיים נסגר הקפה המיתולוגי בשינקין, תוך כדי סיקור מסיבי של כלי התקשורת, שהתקשו להיפרד מהמוסד התל אביבי. בכתבה של אילן לוקאץ' לחדשות 2 נראתה שטרן, המכונה “הקיסרית", בחברת נכדתה, ח"כ הטרייה איילת ורבין נחמיאס, כשהיא מודיעה לצופים, שאם הדבר היה תלוי בה, היא לא הייתה סוגרת את הקפה וממשיכה לפקוד אותו מדי יום.




שרה שטרן. צילום: יח"צ


הקפה בכל זאת נסגר, למרבה הצער, ושטרן עברה להתגורר בבית אבות. מאז, מתברר, לא הצליחו חבריה של שטרן לקבל מהמשפחה תשובה ברורה על שלומה ועל מצבה, אך לליאורה נודע כי לאחרונה היא סובלת משבר ברגלה, ובכלל, מצבה הבריאותי אינו כתמול־שלשום. שטרן גם לא הגיעה לפסטיבל האנימציה בסינמטק תל אביב, בהשתתפותו של רון חולדאי, שהוקדש לקפה תמר. למעשה, רבים מחבריה של שטרן העדיפו לא להגיע לפסטיבל בגלל היעדרה. השחקנית עינת ויצמן, שהוזמנה להנחות את האירוע, סירבה להגיע ושאר החברים התכנסו להרים כוסית לחייה של שרה בקפה לנצ'נר שברחוב שינקין. בין הנוכחים: ערן סבאג, מיכה סלקטר, גבי אלדור, עליזה וולך, אשר צרפתי, עמליה ארגמן ברנע, עירית נאמן ודליה רז.



נכדה של שטרן, יואב נחמיאס: “קפה תמר נסגר עקב גילה המופלג של סבתא ועקב מצבה הבריאותי. בנסיבות העניין השיקולים המנחים את המשפחה הם אך ורק בריאותה, כבודה וצנעת הפרט, שלהם היא זכאית. אנו מקווים שהאנשים שאוהבים אותה יבינו ויקבלו זאת ואיננו מעוניינים להגיב מעבר לכך".



מי שדווקא כן הגיע לפסטיבל האנימציה הוא שר הביטחון בוגי יעלון.



יעלון כן הגיע. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90