עו"ד רון לוינטל, יו"ר ועדת לשון הרע בלשכת עורכי הדין ולשעבר חבר מועצת ת"א, הוציא ספר חדש. ב"ארץ דיבת חלב ודבש", קיבץ לוינטל סיפורים לרגל יובל ליסוד חוק לשון הרע, כולל פרשות כמו דורון נויברגר נגד שרה נתניהו, המאבק היצרי בין שייקה לוי והגשש החיוור לשחקן מוסקו אלקלעי ז"ל על השליטה בארגון אמ"י, הסיפור על האסטרולוג שנעלב מטומי לפיד ב"פופוליטיקה" בערוץ 1 והספר שד"ר נודלמן שכתב על נתן שרנסקי שהוא בעצם לא אסיר ציון, אלא איש קג"ב.
לוינטל, הפרק על נויברגר, בעלה לשעבר של נתניהו, וגרושתו, נקרא "שרה בכריכה קשה". האמנם? 
"העניין עם שרה נתניהו היה על התפר שבין חסוי לגלוי, כי הפרשה התפוצצה כשביהמ"ש למשפחה בקושי הוקם ולא היה ברור איזה בית משפט ידון בעניין. נויברגר החליט שאסור לה לעיין במסמכים סודיים של רה"מ, וראה תמונה שלה מעיינת בלו"ז שלו. לשופט נמסרו פתקים בכתב ידה, צילומים, מכתב שכתבה להוריו באורך 93 עמודים, וכמה קלטות".

אז אפשר לומר שזו סוג של "קלטת לוהטת" של שרה נתניהו?
"חמש קלטות. אבל מוטי מורל הפעיל כוח שכנוע על נויברגר, ולמרות שהוא היה מאוד נחרץ בעניין פרסום הספר שלו, הוא סיים את זה באמירה שזה יפורסם במועד אחר, 'בטיימינג הנכון'. זה היה אחרי שהוא טען שעוקבים אחריו. כשעוברים על זה שוב, עדיין אי אפשר לצאת מהתחושה שאוהבים לרדוף את שרה נתניהו. ואין אף פעם הכרעה משפטית שקובעת שהיא באמת מתעללת או בעייתית".
"בתי המשפט לא מגיעים לעולם להכרעה, וגם הפרשה של שרה נתניהו נגד הספר שכתב בעלה הראשון, עשתה את שלה ועובדה שהספר לא יצא לאור. מי יודע מה הפסדנו שם".
וחוץ ממנה, בספר החדש, עם כל הסיפורים – איזה סיפור הכי אהבת?
התיק האהוב עליי ביותר, הוא התיק על הלקוחה שצולמה לטלוויזיה בלי ידיעתה לתוכנית על מגפת ההשמנה. זה פורץ דרך, כי זה הכיר בכך שיש רדיפה אחרי אנשים "שמנים". זה היום גם סוג של מום וגם סוג של רדיפה אחרי אנשים. זה התיק הראשון שבו ייצגתי בביהמ"ש המחוזי. האמנתי בקייס".
אבל המסקנה שלי מהקריאה היא שלא תמיד כדאי לתבוע לשון הרע
"יש מקרים רבים מאוד שבהם ראוי וכדאי לתבוע. בעיקר כשהפגיעה והפרסום מאוד גדולים ונפוצים, או בקרב האוכלוסייה הכללית או בקרב הקבוצה החשובה לך, ואז אי תביעה משמעו לא פעם הסכמה או אישרור לדברים הרעים שנכתבו. אז גם האדם חייב את מירוק שמו. קחי לדוגמא את התביעה של נתן שרנסקי שמופיעה בספר, כנגד הספר שבו נכתב שהוא סוכן קג"ב".
"הוא היה חייב להגיש את התביעה, אחרת הספר היה ממשיך להיות מופץ והשמועות היו רצות, ועובדה שהוא גם זכה שם במיליון ומאתיים אלף שקל. תביעה חשובה מאוד עבורו. גם הפרשה של שרה נתניהו נגד הספר שכתב בעלה הראשון".
ולהדרן?
"יש סיפור על תביעה של ענבל גבריאלי, כשהייתה חברת כנסת, נגד שר התשתיות לשעבר יוסי פריצקי. הוא רמז שהוא מדבר עליה כשאמר ב'פופוליטיקה' שגורמים עברייניים נכנסו לרשימת הליכוד".


עו"ד רון לוינטל
"הרמז היה לכאורה בהקשר של בני משפחת גבריאלי והטענות הנוגעות לניהול קזינו. אבל הדאגה שלו הייתה שגבריאלי תכניס עבריינות לרשימת הליכוד. אבל מה הוא רוצה ממנה? היא לא הורשעה מעולם אבל ברשימה אליה הצטרפה שירתו את הציבור עומרי שרון, אברהם הירשזון, צחי הנגבי, נעמי בלומנטל, יחיאל חזן ומיכאל גורלובוסקי, שישה מורשעים. כך שלא ברור מי פה העבריין".