רשף לוי חושף בעמוד הפייסבוק שלו לראשונה את סיבת מותו של אחיו רגב - מחלת האיידס.



"היום אני הולך לדבר בפעם הראשונה על הסוד הכי גדול שהייתי צריך לשמור בחיים (...) אני הולך לספר בפעם הראשונה איך אח שלי רגב מת", פתח את דבריו לוי.



"אני יודע שבכל ראיון שאי פעם התראיינתי ושאלו אותי על "למה אני חותם על כל דבר שאני כותב רשף ורגב לוי ואם הרגב הזה היה קיים בכלל, ואיך הרגשתי, והאם הייתי עצוב או שמח?" תמיד כתבו שהוא מת מסרטן. כל התקופה שהוא היה חולה היה ברור לכל בני לוי שלא מדברים על זה עם אף אחד. בשנות התשעים מבחינה חברתית היה עדיף להיות פעיל חמאס ולא חולה אידס", כתב התסריטאי והסטנדאפיסט.
 

רשף סיפר על הרגע שבו אחיו הודיע לו על הבשורה המרה: "רגב קרא לי לחדר. הוא החזיק את עצמו שלא לבכות, ואמר לי שאסור לי לבכות, אמר שאנחנו נקבל את זה כמו גברים, אבל שיש לו אידס. שהוא פאקינג יודע ממה הוא הולך למות בגיל עשרים רק שלא ברור לו כמה זמן נשאר לו. אני אמרתי – לא יכול להיות. הוא אמר "למה לא?". "כי אתה לא הומו", אמרתי, "אתה לא נרקומן, ואתה.." –" מה?", הוא שאל. "אתה נקי כזה. אתה בן אדם מאד נקי". רגב בלע את הרוק ואמר לי שאני אידיוט. לא הייתי אידיוט, הייתי בן עשרים ואחת, שזה כנראה במחשבה שנייה מילה נרדפת לאידיוט. לא ידענו אז איך נדבקים באידס, ויש בעצם רק דרך אחת – חוסר מזל. דרך אגב, עד היום לא הייתי בדרום אמריקה. נשארתי לטפל בו ואחר כך זה כבר לא היה רלוונטי".
 
"ומה קרה אז? ואיך בדיוק הוא נדבק? ומה אמרו שאר האחים לבית לוי? זה סיפור ארוך – תחפשו אותו אצל ינץ אחי הקטן שכתב את יצירת המופת של חייו, "תוחלת החיים של אהבה". זה ספר על אהבה ותקווה של משפחה אחת שהתבלבל לה הסדר של מי צריך למות קודם", סיכם רגב.

הפוסט המלא:

 

1. היום אני הולך לדבר בפעם הראשונה על הסוד הכי גדול שהייתי צריך לשמור בחיים. ולא זה לא מי מהקאסט של הבורר חובש פיאה, או ...

Posted by Reshef Levi on Thursday, September 3, 2015