זאת הייתה שנה מלאת תהפוכות עבור הדוגמנית זוכת העונה החמישית של "האח הגדול" טהוניה רובל. במהלכה היא הספיקה להתארס למעצב השיער מישל מרסייה ולהיפרד ממנו, להתנחם בזרועותיו של כדורגלן העבר אושרי יאיר אלפסי, לככב במדורי הרכילות לאחר שאלפסי נעצר בחשד לסחר בסמים, להשתתף בצילומי העונה השנייה של הדוקו־ריאליטי "היחידה" ולעלות לכותרות בעקבות הריב המתוקשר על הסט עם עדי שילון. "אני לא יודעת אם זו הייתה שנה מטלטלת", אומרת כעת רובל בראיון חג מיוחד ל"מעריב המגזין", "אבל זו בהחלט הייתה שנה מאתגרת. מהרגע שיצאתי מ'האח הגדול', אני עוברת סערות כאלה ואחרות".

למרות כל התהפוכות, רובל לא מתחרטת על דבר. "אני לא מצטערת על שום צעד ועל שום טעות, כי אני רק לומדת", היא אומרת. גם על החתונה שהתבטלה ברגע האחרון היא אינה מצטערת. "לפעמים אני יושבת עם חברים ומשפחה, וכולם אומרים לי: את קולטת שהיית יכולה עכשיו להיות נשואה ואולי אפילו בהריון?", היא אומרת. "כל אישה רוצה לעבור את החוויה הזאת ולהקים בית, אבל הכל זה מלמעלה, וההוא למעלה החליט שאני עוד לא צריכה להתחתן".

הכל כבר היה מוכן לקראת האירוע המרגש של רובל, שהייתה צפויה לצעוד בסוף מאי האחרון לחופה. היא כבר בחרה שמלת כלולות ובחרה את התפריט לחתונה. אולם שלושה שבועות בלבד לפני היום הגדול הפתיעה הדוגמנית את הביצה כשגנזה את התוכניות, ביטלה את החתונה ונפרדה ממרסייה. “זאת לא החלטה של הרגע האחרון", היא אומרת כעת. “זה משהו שהתבשל בי עוד הרבה לפני, אבל לא היה לי אומץ לעשות את הצעד ולבטל את הכל. גם כי כבר קנינו בית משותף, ובעיקר כי פחדתי מהתגובות של הסביבה, של המשפחה, של החברים, של התקשורת וכל מה שנלווה לזה".

צילום: רון קדמי

איך אוזרים אומץ ומחליטים לבטל חתונה?
“לכל כלה יש המון פחדים לפני החתונה, והתחלתי לשאול את עצמי אם אוכל להישאר נשואה לו ב-20 השנים הבאות או רק בשנתיים הקרובות, והבנתי שזה לא לעד. לא היה לי אומץ להגיד שאני לא רוצה להתחתן, ומצאתי את עצמי בתוך לופ של הכנות לחתונה, מנסה לרצות את הסביבה ולא הולכת באמת עם הלב שלי. הרי אני זאת שהולכת להיות איתו למשך שארית חיי ולא אף אחד אחר. לכן החלטתי ברגע האחרון להתגבר על הפחדים לפני שיהיה מאוחר מדי, לחשוב רק על טובתי האישית ולפרק את החבילה, למרות שהוא עדיין יקר מאוד ללבי".
 
למרות הביקורות שספגה על שהמשיכה הלאה מהר מדי, רובל מצאה אהבה חדשה ושיתפה את רגשותיה כשפרסמה תמונות זוגיות שלה ושל אלפסי ברשתות החברתיות. “כשאני ומישל קיבלנו ביחד את ההחלטה לא להתחתן והיינו שלמים איתה, זה היה ברור שכל אחד יכול להכיר מישהו אחר ולהמשיך בחייו", היא מספרת. "אושרי אומנם הגיע לחיי ממש אחרי הפרידה ממישל, אבל זה היה זמן טוב עבורי. הוא גרם לי להרגיש דברים שלא חשתי כבר הרבה מאוד זמן. התאהבתי בו".


טהוניה עם אלפסי. "העליהום שעשו בתקשורת לא היה פייר". צילום: שוקה כהן

ביולי האחרון נפגמה חגיגת הזוגיות כאשר עלה לכותרות מעצרו של אלפסי בחשד לסחר בסמים. רובל מצדה ירדה למחתרת ונאלמה דום. בהמשך היא ואלפסי נפרדו. "כל הסיפור והעליהום שעשו לזה בתקשורת לא היו פייר", היא מגיבה כעת. "זה הגיע למצב שחדשות ערוץ 2 התקשרו אלי לתגובה. התקשורת צריכה לחשוב לפני שהיא מפרסמת דברים כאלה כי יש עוד אנשים מסביב: הורים, אחים ודודים. עשו מזה כזאת כותרת גדולה שהכעיסה אותי נורא. על סמך מה אתם רושמים את הדברים האלה? מה עוד שהוא שוחרר באותו לילה והתיק נגדו נקי ונסגר, ומעולם גם לא הוכתם, אז למה המשטרה עשתה מזה כזה רעש?".

נשמע שיש לך בטן מלאה על משטרת ישראל.
"ברור שיש לי. אני לא מאמינה במשטרת ישראל. המשטרה לא עושה את העבודה שהיא צריכה לעשות באמת. אני לא סומכת יותר על המשטרה בשום צורה".

אז למה הרומן הסתיים?
"כשאושרי שוחרר מהמעצר, כבר התחלתי את צילומי 'היחידה', והוא נסע לנקות את הראש באיביזה. עדיין נשארנו יחד למרות שדיווחו שנפרדנו. אני מאוד אוהבת אותו והוא אחלה בחור, אבל הבנתי שאני עוד לא מוכנה לקשר חדש כי אני צריכה זמן לעצמי, אז נפרדנו. הרבה זמן לא הייתי לבד, וכמובן שהייתי רוצה אהבה, אבל נורא כיף לי בלבד שלי עכשיו".

"עפתי על זה"

רובל, 27, עלתה לארץ בגיל 3 מגונדר שבאתיופיה עם משפחתה במסגרת מבצע שלמה, וגדלה תחילה בשכונת גבעת המטוס שבירושלים ולאחר מכן בבית שמש. בשירותה הצבאי שירתה כמדריכת קורס נהיגה. לאחר שחרורה דגמנה בקמפיינים בארץ ובחו"ל, ואז הגיעה ל"האח הגדול". השאר הוא כבר היסטוריה.

היא מגיעה לראיון ללא איפור, בלוק קז'ואל - גופייה לבנה זרוקה, מכנסיים שחורים רחבים וכובע לראשה, נטולת מניירות של סלב. כשאני מחמיאה לה על הלוק היא מיד מצטנעת. "את צוחקת עלי? ככה קמתי מהמיטה", היא אומרת. בעוד כמה שעות היא כבר תהיה מאופרת ותצעד על המסלול בתצוגת האופנה של גולברי.

בדוקו-ריאליטי "היחידה", שצפוי לעלות בחורף הקרוב, רובל היא אחת מהידוענים שעולים על מדים, חוזרים לצה"ל ומרכיבים להקה צבאית בניצוחו של רמי קלינשטיין. כשבועיים לאחר תחילת הצילומים פורסם כי רובל עזבה את הסט בשל ויכוח עם אחת המשתתפות האחרות, עדי שילון. אחרי לילה בבית, שבה רובל לצילומים.

אחרי החשיפה הגדולה ב"האח הגדול", איך הסכמת ללכת לריאליטי נוסף?
"כשראיתי את העונה הראשונה של 'היחידה', אמרתי: איזה כיף, החלום שלי זה לשיר. תמיד שרתי והקלטתי את עצמי כילדה. הסוכן שלי, עופר רפאלי, התקשר ואמר לי שיש הצעה מ'היחידה', ולא הייתה בכלל התלבטות. אמרתי לו בלי להתבלבל: 'תסגור'. זה שירה, זה כיף, זה פאן, ואני הולכת לשיר ולא סתם לשיר, אלא מול חיילים, שזה אושר כפול, פשוט הגשמת חלום. עפתי על זה. לא פחדתי מריאליטי נוסף, רק חשבתי שאני הולכת לעמוד מול מיקרופון ולעשות את זה ביג טיים".

ואז המציאות הכתה בך.
"פתאום קלטתי שחזרתי לריאליטי ושחזרתי לימים של תככים ומריבות כמו ב'האח הגדול'. זה כמו לצפות ב'האח הגדול' מבחוץ, והכל נראה כיף, פנאן, וילה מפוארת, סתלבט, בריכה, אבל כשאתה נכנס לריאליטי, זה לא דומה בכלל למה שרואים מבחוץ. ככה היה גם ב'היחידה'. חודש של צילומים בתנאים לא קלים - לחזור למדים, להיות בהם 25 יום ולנעול נעלי צבא כבדות בחודשי הקיץ הכי חמים של יולי־אוגוסט. הזעתי במקומות שלא ידעתי בכלל שאפשר להזיע. אחרי הריאליטי שעשיתי עכשיו, לא נראה לי שאעשה עוד אחד. למרות שבסופו של דבר בעולם שלנו הכל מסתכם בכמה כסף יציעו לך".

איך נוצרה היריבות על הסט עם עדי שילון?
"לעדי ולי היה סיפור עוד הרבה לפני 'היחידה'. מתברר שהיא לא אהבה את מה שהיא ראתה על המסך כשהייתי בבית 'האח הגדול', וזאת זכותה. אחרי שיצאתי מבית 'האח' הייתי בשידור של 'דיבור ישיר', והיא הייתה מלהקת של 'האח הגדול'. המשרדים של 'האח' היו צמודים לאולפנים, ואני כהרגלי הייתי קופצת מדי פעם לומר שלום להפקה. הגעתי עם חברה שמכירה את עדי, ואז עדי ניגשה אלינו ואמרה לחברה שלי: 'התחלת להסתובב עם מודחים?'. מודחים? גיחכתי לעצמי, אולי מנצחים! באותו רגע הבנתי שהיא לא מתחברת אלי. יש הרבה אנשים שלא אוהבים אותי, וזה בסדר. הבעיה היא שעדי בחורה נורא מתנשאת ויהירה, היא כזאת באופי שלה. אם יש משהו שאני לא אוהבת זה יהירות, ובטח כשאין לך על מה, ולעדי אין על מה. היא גם בטח לא יותר טובה ממני. התבאסתי כששמעתי שעדי תהיה ב'היחידה'. בצילומים מצאתי את עצמי מתאפקת וסותמת את הפה שוב ושוב בעיקר בזכות אורנה דץ, שהצליחה להרגיע אותי. אבל כולם יודעים שאני לא יכולה לסתום. ואז עדי זרקה לי מילה שגרמה לי להתפוצץ ולהתפרץ, ואת השאר נשאיר לכם לראות לבד".


עדי שילון. "צריכה לנחות מהגובה שהיא טיפסה אליו". צילום: אוהד רומנו, עיבוד: שיין הורוביץ 
 
עד כדי כך שהיא גרמה לך לצאת מצילומי התוכנית ולשבור חוזה.
"לא יצאתי מ'היחידה' בגלל עדי שילון, ממש לא. כל הפרסומים דיווחו שיצאתי בגללה, אבל היא לא קשורה לזה. היה סיפור אחר. הייתה אי הבנה עם ההפקה, אבל בסוף הכל הסתדר. חזרתי למחרת אחרי שישנתי בבית שלי, והמשכנו את הצילומים כמתוכנן".
וכעת, אחרי שהצילומים הסתיימו, פורסם שעשיתן סולחה.
"אנחנו לא מדברות ולא עשינו שום סולחה. לאחרונה ראיתי אותה באירוע השקה של 'גולסטאר' ולא אמרתי לה שלום. היא צריכה לנחות מהגובה שהיא טיפסה אליו. היא אומנם 1.80 מטר פלוס, אז אפשר להבין למה היא לא מדברת בגובה העיניים, אבל עדיין, יאללה, רדי לעם. אני מכנה את עצמי 'עם' ואני לא מתורבתת ולפעמים גם אלימה ובוטה ואני לא מתביישת בזה, כי אני ישראלית. ראיתי את הפרקים של עדי ב'מחוברים פלוס', ואני יכולה להבין מאיפה ההתנהגות שלה נובעת".
 
בעקבות "היחידה" יש סיכוי שתפצחי בקריירה מוזיקלית?
"ממש לא, אין מצב. אין לי סינגל במגירה ואין תוכניות לאלבום בכורה. למרות שרמי קליינשטיין, שהיה איתנו ב'היחידה' והיה לי איתו חיבור מהמם, אמר לי: 'טהוניה, את צריכה לפתח קריירה מוזיקלית'. זאת לא הפעם הראשונה שאני שרה, גם בהצגה 'פנטזיה אלף לילה ולילה' שרתי, אבל שם זה היה רק בפלייבק. בכל אופן, אני לא מתכוונת להפוך לזמרת".

רמי קליינשטיין. "אמר לי: את צריכה לפתח קריירה מוזיקלית". צילום: יח"צ

"אין לי גוצ'י ושאנל"
אחרי סיום צילומי "היחידה", רובל כבר עברה לפרויקט הבא שלה והצטרפה לתוכנית "עולם הזוהר" בערוץ המוזיקה, לאחר שהדוגמנית נטלי עטיה עזבה את התוכנית בעקבות פרידתה מהמנחה איציק זוהר. זמן קצר לאחר מכן כבר החלו לצוץ שמועות על רומן בין רובל וזוהר, שבגללן היא קיבלה עשרות מסרונים והודעות נאצה ממעריציה של עטיה, שחששו כי רובל תכבוש את לבו של זוהר. "אני לא מאמינה שגם את שואלת אותי מה יש ביני לאיציק", היא אומרת כעת. "זוגיות עם איציק רחוקה מהמציאות כמו שאנחנו רחוקים מארצות הברית. אנחנו עובדים ביחד והוא מקסים וחמוד וכיף לנו באולפן ביחד, אבל אנחנו ממש לא זוג. אני יכולה להרגיע את כל המעריצות של נטלי עטיה: אני לא בזוגיות עם איציק ולעולם לא אהיה. אני סיימתי עם עידן הגרושים והילדים מסביב. טוב לי כרגע לבד".

מה היעד הבא בעקבות יציאת התוכנית לפגרה?
"אנחנו חוזרים אחרי החגים, אבל כרגע כל מה שבראש שלי זה לעבור בהצלחה את תקופת המבחנים. אני לומדת לתואר ראשון במשפטים בקריית אונו, ובקרוב מסיימת שנה ראשונה. אני רק חולמת להיות אחרי התואר ולהתחיל כבר את ההתמחות".

מקצוע למגירה?
"ממש לא, זה מקצוע לחיים. החלום שלי זה לעסוק בעריכת דין. אני כבר רוצה לקבל את התעודה ולמחרת להתחיל לעבוד. הרי עולם הבידור זה לא מקצוע יציב. פעם אתה מעניין ופעם אתה לא. יש לי רגעים שבהם אני רוצה לחזור לעבוד. בא לי נורא שגרה של לקום בכל בוקר בשעה מוקדמת, להתארגן ולצאת למשרד בריטואל קבוע. אני רואה את החברות שלי קמות בבוקר והולכות לעבודה, ולי אין את זה. אני רוצה כבר מעכשיו לעבוד בתחום, אפילו להיות פקידה במשרד עורכי דין".

טהוניה רובל, הכוכבת הגדולה, תגיש קפה לבוס?
"כוכבת גדולה, הצחקת אותי. אין דבר כזה בישראל, ואין פה תנאים של לוקסוס כמו בארצות הברית. וכן, אני אתחיל בעבודת פקידות ואלמד את המקצוע. אין לי בעיה להגיש קפה, אני אפילו אוהבת את זה. אני תמיד נשארת עם האף למטה, מעדיפה להישאר נמוך, כי אם אתה למעלה, אתה יכול ליפול. כרגע המקצוע שלי מאוד קשה, אתה עובד חודש, ואז חודש אתה לא עושה כלום. אני זקוקה לכסף כי אני לא נתמכת על ידי ההורים שלי, ואני צריכה להרים את עצמי לבד. אין לי עזרה כלכלית, ואם אני לא אעבוד, לא אוכל לשלם שכירות. יש לי לחץ קיומי כלכלי קבוע. אם אני אגיע למצב שאין לי עבודה והמשכיות, אז אני אצא לעבוד בכיף במקום קבוע כשכירה, גם אם אצטרך להגיש קפה לבוס. כיום הבוס שלי הוא הסוכן שלי שמחליט הכל. מעולם לא הרגשתי שאני הבוסית בזכות הישגים או הצלחות".

מה עם כספי הזכייה של "האח הגדול"?
"רכשתי בהם בית במשותף עם מישל לפני החתונה. כשעשיתי את זה כולם אמרו לי: קודם את צריכה להתחתן ורק אז לקנות, אבל אני קניתי לפני. כבר אמרתי שאני גם עושה טעויות. למזלי, אני יודעת לשמור על הכסף שלי ולנווט אותו חכם. אני שמה בצד. אני שומרת כסף ליום שחור בתקווה שלא יגיע. אני לא מטיילת בכיכר המדינה ולא לובשת מותגים. אין לי גוצ'י ונעליים של שאנל, וטוב לי ככה. זה מזכיר לי שהיה לי לאחרונה מקרה לא נעים. נסעתי במכונית ועצרתי ברמזור אדום. ניגש אלי אופנוען ודפק בחלון. פתחתי את החלון והוא אמר לי בכעס: 'זה האוטו שקנית עם כל הכסף שלך?' הסתכלתי עליו ואמרתי לעצמי: 'אחותי, את קמה ויוצאת עליו או סוגרת את החלון וממשיכה הלאה'. הפעם בחרתי לשתוק וסגרתי את החלון בלי להגיב".

עם מישל מרסייה "ההוא למעלה החליט שאני עוד לא צריכה להתחתן". צילום: רפי דלויה

הרבה מכוכבי הריאליטי שוקעים אחר כך במרה שחורה. איך את חווית את זה?
"אני מטופלת אצל פסיכולוגית, אז אי אפשר לומר שזה לא ערער את נפשי. בשנה הראשונה שיצאתי מ'האח' הייתי סגורה כמעט קרוב לשנה בבית, יוצאת לעבודה וחוזרת מיד הביתה. יש לי נפילות ויש לי דיכאונות, אבל אני פורקת הכל אצל הפסיכולוגית, ויש לי המון שיחות עם החבר שלי למעלה, בורא עולם. עד היום אנשים שואלים אותי אם הם מתאימים ל'האח הגדול'. הדבר היחיד שאני אומרת להם זה שהם צריכים כוח נפשי לסחוב את הדבר הזה ואת ההתמודדות של אחרי. לא הייתי ממליצה לכל אחד להיכנס לריאליטי. צריך המון כוח נפשי. אנשים חושבים שזאת קייטנה, אבל זה רחוק מזה".

 "ההורים לחצו"
במהלך מחאת בני העדה האתיופית בחודשים האחרונים, שהפגינו בטענה לאפליה וגזענות נגדם, בחרה רובל לא לצאת להפגין. "לקחתי חלק פעיל מאחורי הקלעים של ההפגנות", היא טוענת כעת. "התראיינתי לטלוויזיה, העליתי פוסטים ברשתות, קראתי לאנשים להגיע ולתמוך בנו וכתבתי שהמאבק הוא לא רק של בני העדה האתיופית אלא של כל עם ישראל, ושכולם צריכים לגדול פה שווים".

למה לא עמדת עם שלטים בהפגנות עצמן?
"קודם כל, ההורים שלי נורא לחצו שאני לא אלך כי הם פחדו. הבעיה העיקרית בעדה הזאת היא שהיא עוד לא מאוחדת ולא מגובשת. כשהתחילו ההפגנות וכל המחאות, קיבלתי עשרות טלפונים מכל מיני קבוצות ואמרתי לעצמי: רגע, בלבלתם אותי לגמרי. אני לא יודעת מי נגד מי ומתי. יש המון קבוצות, למה אתם לא מתאחדים לקבוצה אחת? אם היה פונה אלי גוף אחד מסודר ומאוחד בשם כולם, הייתי מגיעה להפגנה. אז אומנם לא הייתי בפרונט ולא צעקתי עם השלטים, אבל כן פעלתי מאחורי הקלעים. אני הייתי פה לאתיופים ב'האח הגדול' והראיתי את הישראלי המכוער והגזען כשנלחמתי מול רוני מיילי (דייר ב"האח הגדול" שנהג לריב איתה תוך השמעת הערות גזעניות – מ"ל)".

צילום: רון קדמי

את טוענת שהישראלים ככלל הם גזענים?
"זאת האמת. יש לנו מדינה גזענית עם שוטרים אלימים, ובואי נשים את הקלפים על השולחן. אנחנו מדינה נורא גזענית ולא רק נגד אתיופים. בסקרים אנחנו מופיעים במקומות הראשונים של המדינות הכי גזעניות בעולם. ודווקא אנחנו, שעברנו את השואה. יש לנו חברה הטרוגנית, אספנו אנשים מכל העולם. כשהמרוקאים הגיעו, הם סבלו מגזענות, וכך גם התימנים והרוסים. העדה האתיופית פשוט הגיעה אחרונה, אז עכשיו הכל מתרכז סביבה".

את מדברת על שוטרים אלימים, אבל ההפגנה של העדה האתיופית הייתה אלימה.
"העדה הייתה עדינה ומאופקת מדי לעומת מה שקורה בארצות הברית. אם הם לא היו עושים את זה באופן אלים, לא היינו יושבות ומדברות על זה ולא היו משדרים את זה בחדשות עד אמצע הלילה. הם לא היו אלימים, הם התנהגו בדיוק כמו השוטרים. אם אני הייתי שם, גם אני הייתי נוהגת באלימות".

את סבלת מגזענות?
"סבלתי בעבר מגזענות, היום ממש לא. חוץ מזה, לא כדאי לאף אחד להתעסק איתי. כשראיתי מה השוטר עשה לחייל האתיופי, אמרתי לעצמי: חבל שהשוטר הזה לא בא אלי, אוי ואבוי מה שהיה קורה לו. השוטר הזה צריך לשבת מאחורי סורג ובריח כי הוא הכה עובר אורח, ולא משנה אם הוא אתיופי או רוסי. חייבים שהשוטרים ילמדו לקח למען יראו וייראו. עצבן אותי שרק השעו אותו מהתפקיד והתיק שלו נסגר. ממש חתיכת עונש. הבעיה מתחילה במשטרה שמרשה לעצמה ונותנת את הכוח הזה לשוטרים".

ובכל זאת, בואי נסיים באווירת חג. מה את מאחלת לעצמך לשנה החדשה?
“אני מאוד זקנה בנפש, אין בי שום רוח שטות. אני נורא יקית ורצינית גם במערכות יחסים. הייתי רוצה להשתחרר, ללמוד ליהנות מכל דבר. אני סוג של פולנייה, אומנם שחורה, אבל מתלוננת כמו פולנייה ולא יודעת ליהנות. תמיד כשאני עולה על סט צילומים אני עצורה ושומרת על צניעות. אבל כבר בצילומים לראיון הזה הרגשתי שחל בי שינוי. משהו התפרץ בי, משהו נפתח, הרגשתי משוחררת. אני מאחלת לי ולכל עם ישראל את בריאות הגוף והנפש. זה חשוב. אני בעיקר מאחלת שנוכל לחיות עם עצמנו בטוב ולאהוב ללא תמורה. היו קלישאות על אהבת חינם ב’האח הגדול’, אבל זה כל כך נכון. אנחנו עוברים תקופה קשה של גזענות, ויש שנאה קבועה שנמצאת בחלל כל הזמן. גם ככה שונאים אותנו בעולם, אז למה שלא נאהב אחד את השני ונוכל לחיות בטוב עם השכנים שלנו?".

צילומים טהוניה רובל: ע' צלם: עדן גבאי; סטיילינג, שיער ואיפור: גילי אלגבי; ע' סטיילינג: לינוי שקרוב; עיבוד: קרן סעד; תמונה עם שמלה צבעונית: שמלה: לימור חן גוטה, עגילים: סאגא שרית רביבו; תמונה ראשית: חולצה: ויינגולד שואורום, ז'קט: פיור בוטיק, מכנסיים: באלסינו, אקססוריז: סאגא שרית רביבו; תמונה עם השמלה השחורה: שמלה: דודו בר אור לויינגולד שואורום, צמידים: סאגא שרית רביבו