מה קרה כששון פגש את שמעון? השחקן ההוליוודי זוכה הפרסים, שון פן, הגיע אמש (ראשון) לביקור ראשון בישראל - שבמהלכו הוא לא מוותר על כל תחנה מקובלת בביקור של אישיות חשובה מאוד בארץ הקודש. לא, ממש לא הכותל המערבי, אלא ארוחת ערב מתועדת, מלון יוקרה בתל אביב והיום, גם פגישה עם הנשיא לשעבר והישראלי החביב ביותר על כוכבי הבידור בעולם, שמעון פרס



פן, שהגיע לישראל במסגרת הפעילות שלו לקידום סיוע הומניטרי עולמי, הגיע בשעות הצהריים ל"מרכז פרס לשלום ביפו", שם פגש את הנשיא התשיעי. הכוכב, שהוא מייסד הקרן למען האיטי - האי שמרבית תושביו נפגעו באסון הטבע בשנת 2010, זכה ללחיצת יד וגם לווידוי מפתיע מפרס, שהוא ככל הנראה מעריץ של הסרטים שלו. "ראיתי את 'מיסטיק ריבר ואת 'מילק', אבל את האוסקר האמיתי אתה מקבל על כל מה שעשית בהאיטי", הודה פרס, שגרם לפן להסמיק.
 

מפגש היסטורי. שון פן עם שמעון פרס (באדיבות דוברות מרכז פרס לשלום)


עוד לפני שינאם בכנס המאורגן על ידי ארגון "ישראייד" בנושא שיקום האיטי מרעידת האדמה שפקדה אותה לפני כחמש שנים, האקס הכי מפורסם של מדונה זכה לתשבחות מפרס. "לקחת מקום שסבל מאוד והפעלת את כובד משקלך והשפעתך כדי להציל חיי אדם. זאת המתנה האמיתית שאדם יכול לתת, אתה דואג מלבך", אמר לו, "תודה ענקית על זה שהגעת לפה וכיבדת אותנו בנוכחותך. לא תוכל להפוך את תושבי האיטי לעשירים, אך תוכל להפוך אותך לשמחים יותר. העניים ביותר מבינים מהי שמחה".

בתגובה, פן הנבוך ענה לו "תודה על מילותייך החמות. יש לי רגשי הערכה רבים כלפייך. אני נבוך ומתרגש לקבל חיזוק מאדם כמוך", ועודד את פרס להמשיך, "אני אחד אתה אחד, יש שיר שאומר נוכל להיות לבד - אבל יחד". חמודים. "אני שמח להיות בישראל ומצפה לשמוע ממך איך יחד, נוכל לגרום ליותר אנשים לחיות בכבוד ולהשפיע על חייהם לטובה", סיים פן את חלק הנואמים המתועד. אמן. 

"פגשתי את מדונה. היא היתה מותק". פרס ופן דנים (באדיבות דוברות מרכז פרס לשלום)