תעלומת מוות


בדיוק כשחשבנו ששום דבר לא יכול להיות טרגי יותר ממותה בטרם עת של ויטני יוסטון (אולי רק המוות של איימי ויינהאוס), גילינו שבתה היחידה - בובי קריסטינה בראון - הובהלה לבית החולים בינואר, אחרי שנמצאה מחוסרת הכרה באמבטיה בביתה ברוזוול, ג'ורג'יה. בובי קריסטינה סבלה מנזק מוחי בלתי הפיך ונותרה בתרדמת. סבתה, סיסי יוסטון, מסרה מידע מינימלי לתקשורת, והמשפחה העבירה אותה להוספיס, שם שהתה מספר חודשים, עד שהחליטו לנתק אותה ממכונות ההחייאה וב־24 ביוני היא הלכה לעולמה, כשהיא בת 22 בלבד. המשפחה מסרה הצהרה לתקשורת: "היא סוף כל סוף מצאה שלווה בזרועות האל. אנחנו רוצים להודות לכולם על כמויות האהבה והתמיכה שהרעיפו עלינו בחודשים האחרונים". נכון להיום מותה של בובי קריסטינה נמצא בחקירה פלילית כשהחשד העיקרי הוא שבן זוגה, ניק גורדון, הכה אותה למוות. הוא מכחיש את הטענות.

טרגדיה. בובי קריסטינה בראון (רויטרס)
 

ברוכה הבאה

אם היינו צריכים להכתיר את האירוע הרכילותי של השנה, זה ללא ספק היה היום שבו האלוף האולימפי ואבי משפחת קרדשיאן הציג את עצמו מחדש לעולם כאישה טרנסג'נדרית בשם קייטלין ג'נר. האירוע הזה כמובן לווה בשלל שמועות, דיווחים וספקולציות, עד שבסוף אפריל התראיינה לתוכנית של דיאן סויר גברת ג'נר; וביוני היא כבר כיכבה על השער של המגזין "ואניטי פייר" ונולדה באופן רשמי כקייטלין ג'נר. קייטלין העסיקה את התקשורת ואת המעריצים באופן כל כך מסיבי ואינטנסיבי שכשהיא פתחה חשבון טוויטר, היא שברה את שיא כל הזמנים כשהגיעה למיליון עוקבים תוך שעות אחדות. העניין הזה המשיך, כמצופה, בסדרת ריאליטי משלה בערוץ !E שנקראת "אני קייטלין", וכבר מצטלמת לעונה שנייה; לא כולל כמובן הופעות רבות בעונה החדשה של משפחת קרדשיאן. הנאום שלה בפרסי ה־ESPY היה מרגש ומעורר השראה במיוחד. 


קראו לה קייט. ג'נר על שער "ואניטי פייר" (צילום מסך)


אם ובת, בערך. קים קרדשיאן עם קייטלין ג'נר (אינסטגרם)

צאצאי קרדשיאן

אי אפשר לסכם את שנת 2015 ברכילות, בלי לפחות אזכור אחד של קים קרדשיאן, וזה בלי קשר לקייטלין ג'נר. לקים קרדשיאן, הכוכבת המרכזית של המשפחה הזו, הייתה שנה עמוסה בכל טוב ובעיקר בהרבה רגעי קניה ווסט (שהצהיר על כך שיתמודד לנשיאות מתישהו, למשל) ואפילו ביקור אחד קצרצר בארץ הקודש, אבל אין ספק שהחדשות הגדולות ביותר שהגיעו מכיוונה השנה היו כשהכריזה על צאצא נוסף בדרך. וממש לפני כמה שבועות ילדה את בנה, סיינט ווסט, אח קטן לנורת'. מובן שההריון תועד מכל זווית אפשרית, בעיקר על ידי קים עצמה. ובזמן שהיא מגדלת את הדור הבא, אחותה הגדולה קורטני נפרדה באופן סופי ורשמי מסקוט דיסיק, בעלה חסר המעצורים, ואחותה הקטנה, קלואי, התמודדה שוב עם בעלה לשעבר, לאמאר אודום, שהגיע לאשפוז אחרי מנת יתר של סמים ואלכוהול, שאותה צרך בבית בושת מקומי. האחיות הקטנות, קיילי וקנדל, עשו את שלהן בדרך להפוך לאימפריה בזכות עצמן. קנדל מטפחת קריירת דוגמנות מרהיבה וקיילי בעיקר ממשיכה להזריק לעצמה חומרי מילוי ולתעד את התוצאות באינסטגרם. 

משפחה שכזאת. קים קרדשיאן הריונית (רויטרס)


הילדים לבית משפחת קרדשיאן (אינסטגרם)

הנשים מדברות
 
הסיפור הזה אומנם התחיל בסוף 2014, אבל בשנה האחרונה הוא הלך ותפח לממדים מפלצתיים, עד שכבר ממש קשה להאמין שביל קוסבי לא יושב בכלא. נכון לעכשיו, למעלה מ־50 נשים נחשפו והתוודו שקוסבי תקף אותן מינית, ברוב המקרים לאחר שסימם אותן. ביולי האחרון, המגזין "ניו יורק" פרסם כתבת שער מצמררת, בהשתתפות 35 מהנשים, כשכולן יושבות על כיסא ונועצות מבט במצלמה. אחר כך 13 מהן התראיינו לדוקומנטרי של רשת A&E בשם "קוסבי: הנשים מדברות". אחת מהן אמרה שם: "הוא נתן לכולנו מטרה משותפת ואנחנו הולכות ליצור שינוי בעולם, כבר התחלנו". קוסבי עצמו עדיין מתבצר בשתיקתו ומגיב רק באמצעות עורכי הדין שלו. הוא מכחיש את כל הטענות, והחודש הוא אפילו הגיש תביעת נגד לשבע מהמתלוננות והאשים אותן בהפצת שקרים אינטרסנטית כלפיו. למרבה הצער, יש תחושה שהסיפור הזה ימשיך גם ב־2016. 


עשרות נשים מספרות שהותקפו. השחקן ביל קוסבי (רויטרס)

נפרדו בנעימים

כמדי שנה, גם ב־2015 היו כמה זוגות מפורסמים ששברו לנו את הלב, אבל אף אחד לא עשה את זה טוב יותר מבן אפלק וג'ניפר גארנר, הזוג ההוליוודי האולטימטיבי שתמיד שידר משפחתיות מהודקת ומושלמת. ביולי האחרון הם נפרדו באופן רשמי עם הצהרה סכרינית לתקשורת: "אחרי מחשבה מרובה ושיקולים זהירים, קיבלנו את ההחלטה הקשה להתגרש. אנחנו ממשיכים לאהוב זה את זה ולהיות חברים, ומחויבים להורות המשותפת לילדינו". זה הגיע אחרי חודשים של שמועות על כך שהם חיים בנפרד, ולמרות הניסיון לשדר פרידה נעימה, לפי השמועות הסיבה האמיתית לפרידה היא בעיית ההימורים של בן, ולאו דווקא בגלל בגידה, כפי שאתרים רבים ניסו לטעון. כנראה שלעולם לא נדע. 

כבר לא. בן אפלק וג'ניפר גארנר (רויטרס)

מכה שוב

אף אחד כבר לא מופתע כשמיילי סיירוס עושה רעש ובלגן, אבל גם השנה היינו חייבים לתת לה את מקום הכבוד הראוי ברשימה הזו. את 2015 מיילי העבירה עם מעט מאוד בגדים, אם זה באאוטפיטים המופרעים שלבשה לטקסי הפרסים השונים ואם זה בהפקות אופנה, כמו למגזין "קנדי", שבהן הצטלמה עירומה לחלוטין ולא התביישה גם להחזיק אביזרי מין שונים. לאלה שמגיבים בשליליות להתנהגות שלה, היא ענתה השנה שהם משוגעים להתגעגע למיילי הישנה. יו גו גירל. 


כדור הרס אנושי. מיילי סיירוס (אינסטגרם)


ברצינות? שער מגזין טיפוסי של מיילי סיירוס (סריקה)