אמצע שנות ה-70, הימים הראשונים של העיר העברית הראשונה בדרכה להפוך לעיר ללא הפסקה. החיילים הקרביים חוזרים ממלחמת יום הכיפורים, מי כדי להקים משפחות ומי כדי להקים עידן חדש בעיר הנהנתנית שתשאיר את טראומת המלחמה מאחור, ותביט אל העתיד שכולל חיי לילה פוריים. באותם ימים השם היחיד שהייתם צריכים להכיר היה שוקי בן פורת. הוא היה הראשון ברשימת היפים והנכונים: טוב מראה, כריזמטי להפליא, בן לאב מוותיקי המוסד, וגם התחתן עם אחת שהייתה אז נערת הזוהר המוכרת מכולן - ציפי לוין. 


בן פורת, כיום בן 65, מעולם לא שקט על השמרים. הוא הקים יחד עם רפי רפאלי את “המועדון", את הירחון “מוניטין", כתב את התסריט לסרט “גולג", ייסד את החקלאות האורגנית בישראל ואפילו העניק לדלורית את שמה. הוא השיק את מרוץ הסוסים בגעש, יחד עם רפאלי ואריק ויינשטיין (מי שהפך לימים לבעלה הראשון של בר רפאלי) ונמנה עם מקימי היישוב היוקרתי ארסוף. 

אחרי מלחמת המפרץ שינה בן פורת פאזה, חזר בתשובה ויזם את מבצע השלטים של חב"ד, “היכונו לביאת המשיח". הוא הביא את אורי זוהר לטלוויזיה, לתוכנית שהשיגה רייטינג חסר תקדים של 43% (מקום שלישי בכל הזמנים) והפיק חמישה סרטים עלילתיים לקהל החרדי. עכשיו, אחרי שנים שבמהלכן סירב להתראיין, הוא מגיח מחדש וממקום לא ממש צפוי. השבוע קיבלה ליאורה מידע על אתר חדש בשם startup-pump.co.il, ובו מצוין לא אחר מבן פורת כבעל החברה שעיקרה - תחזיקו חזק - מכירת משאבות לעידוד זקפה. 


שוקי, זו ליאורה, אולי הפעם תסכים להתראיין?
“ליאורה, לא מתראיין על בר רפאלי נקודה. יום טוב!".

לא על בר, אלא עליך ועל האתר החדש. 
“כבעלים וכיזם הירחון ‘מוניטין', יש לי סימפתיה רבה לעיתונאות חוקרת, ואם הצלחת להגיע לאתר שיש רק לארבעה אנשים בארץ, שהולכים לקבל על הראש על ההדלפה הזאת, זו כנראה זכותך משמיים לכתוב ראשונה על המהפכה ‘להרים את מצב הרוח'".

משמיים! אז איך חוזר בתשובה כמוך, אדם דתי, מתעסק עם ענייני שיפור הזקפה לגברים? עניין של גיל? 
“אשמח לדבר פנים מול פנים, זה לא פשוט בטלפון, ושבעלך יהיה איתנו בראיון ואולי גם תמר בת הזוג שלי, ומשם נמשיך".


בעלה הראשון של ציפי לוין. שוקי בן פורת (צילום: פלג אלקלעי)

ליאורה הסכימה. זה לא שבכל יום מגיע לביתה בזיכרון יעקב מלך הבוהמה הבלתי מוכתר - דמות שייצגה עבורה בנעוריה את גולת הכותרת התל אביבית. “יש לי תנאי!", הוא מזהיר מבעוד מועד. “אני מוכן לזרום איתך על כל שאלה שתשאלי, המהפכה הזאת היא בחיי ואלך עד הקצה בשביל שהציבור יידע על קיומה. הם ייכנסו לאתר startup–pump ויבינו הכל! חייהם הולכים להשתנות. באחריות. אז קודם כל מדברים על הפטנט וכדי שהראיון הזה יהיה מרתק, רציתי בעבור החשיפה הבלתי מוגבלת שלי בפני עם ישראל, שאת ובעלך היקר תיקחו את המכשיר לניסיון אישי ובסוף הכתבה תוסיפו את התרשמותכם".

זה מסוכן! ואם לא נאהב את זה?
“לוקח את הסיכון. דיל. אם לא אהבתם כתבי רק אמת! אין סיכוי שלא תאהבו את זה!".

אתייעץ עם בעלי, קח בחשבון שתישאל שאלות לגבי נושאים מגוונים. 
“הכל בשביל המהפכה ‘להרים את מצב הרוח'". 

אחרי ששתינו לחיים, ובן פורת קיבל משוב חיובי מההתנסות (כי מה לא עושים בשביל ראיון טוב), הוא מוכן סוף כל סוף להתראיין. “את וקוראייך בטח שואלים איך חוזר בתשובה כמוני מתעסק במהפכה לזקפה חזקה ובריאה. המצווה הראשונה בתנ"ך, ‘פרו ורבו' ומצווה נוספת, על הגבר לספק לאשתו את עונתה! גברים דתיים צעירים שמקיימים פעם ראשונה יחסי אישות, מתרגשים מדי, ונשים דתיות רבות מתוסכלות מכך שאינן מקבלות את עונתן! בעזרת גומייה עדינה בבסיס הפין נשמרת הזקפה במשך חצי שעה גם לאחר השפיכה. הגעתי למכון פועה ופגשתי שם אנשים נפלאים ומקצוענים שבדקו את המכשיר ונתנו לו הכשר דתי, ואף זומנתי לכנס של 300 רבנים להציג את המכשיר בפניהם! הרב מאיר ביטון, איש מקצועי אמיתי שמבין עניין, הוא שגרם לי סופית לצאת למהפכה הזאת לאחר שסיפר לי על הזכויות הרבות שאאסוף ב'פרו ורבו' וב'עונתה'. כך שיש קשר בין היותי דתי חוזר בתשובה לבין ההתעסקות שלי בפטנט: לאסוף מצוות של אנשים שירימו את מצב הרוח שלהם ואת ביטחונם העצמי".

ובכל זאת, איך זה התחיל? מהיכן הרעיון?
“הרעיון הוא לא שלי. משאבת ואקום קיימת כבר כ–20 שנה. לקחתי את הרעיון, שדרגתי אותו בגדול ופיתחתי בעזרת מהנדסים. המכשיר כחול־לבן, מיוצר בישראל וישווק החל מ– 1.2.16 בבתי המרקחת ובאתר". 

ונראה לך שיהיה ביקוש למכשיר? ושתצליח במיזם שלך?
87% מהגברים בישראל לא שמעו, לא ידעו, לא ראו וודאי לא השתמשו במשאבת ואקום. זה לא פולשני. לא בולעים כדורים, לא מזריקים זריקות ולא מחדירים פתיליות. רבים מהם זקוקים לעזרה בזקפה, מבוגרים בגילי 65 עד 100 וצעירים עם חרדת ביצוע, חולי סוכרת ועוד. זה גם לא יקר, 198 שקל בלבד".  

משכנע, עכשיו אני יכולה לשאול שאלות אישיות? 
“אבל את לא שוכחת לעבור עם בעלך את החוויה ולכתוב רשמים בסוף".

סוכם! אז נעבור למשפחת רפאלי, שתמיד סירבת לדבר עליה. אתה למעשה זה שהכיר לציפי את רפי, כך שבר למעשה קיימת בזכותך.  
“בזכות בורא עולם. תראי איזה תוצאות: בר, און ודור. ילדים מופלאים. מזיווג של שמיים, שקרה כל כך מהר ומוכיח כמה שזה היה נכון המפגש השמימי הזה. רפי ואני רכבנו יחד בעמק חפר ונעשינו חברים קרובים והיה פשוט מופלא. בשלב מסוים, רפי הוכיח את עצמו כגבר שבגברים ונרקמה במוחי מזימת שידוך בינו לבין ציפי גרושתי וחברתי הטובה והאהובה, ואכן באותו יום, כשהצעתי לו לפגוש אותה, גלגל המחשב הקוסמי קיבל תאוצה על–טבעית. הם התחתנו, נולדה בר המופלאה והקימו משפחה לתפארת".


גם היא תורמת לשיפור חיי המין? בר רפאלי (צילום מסך)

תגיד, בר באמת מופלאה כל כך?
“נו, את לא יודעת? היא יפת נפש, נבונה, היא כוכבת על. בגיל 4-5 שאלתי את בר מה להביא לה ליום ההולדת והיא ענתה ‘פאזל'. קניתי פאזל של 100 חלקים והבאתי לה והיא בעדינות הסבירה לי שהיא רוצה 3,000 חלקים. וכך הבאתי! יושבת ילדה על הרצפה ובאחר צהריים אחד מרכיבה 3,000 חלקים של פאזל. מאיפה?". 

מאיפה באמת? 
“כשהייתה בת 4 המצאתי את הדלורית ולקחתי את יגאל שילון לביים קליפ עם ציפי שביט על פי שיר של עוזי חיטמן ז"ל, תשדיר שהופיע בטלוויזיה וציפי שביט ובר היו הכוכבות. אחרי זה הייתה פרסומת למילקי והשאר היסטוריה. בגיל 13 היא התווכחה איתי על קיומו ומעשיו של בורא עולם ברמות פילוסופיות שהעמידו אותי, החוזר בתשובה, שלומד קבלה, חסר מענה, ושלחה אותי ללמוד כדי לספק לה תשובות מדויקות. במשך זמן ארוך ציפי, רפי, בר, און ודור היו מגיעים לקידוש בשבתות ומבלים את החגים ביחד איתי, עם גרושתי קים, עם ילדי ניל, אלי, שיר, שני, זוהר, ועם בת זוגי תמר. בחג סוכות הם התארחו אצלי בסוכה והסברתי להם על הסודות הקבליים של הסוכה ועל ארבעת המינים. אני מדבר, ובר מסמסת בלי הפסקה. נעלבתי! הערתי לה שזה לא יפה והיא בעדינות התנצלה שהיא מתרגמת את סודות החג לאנגלית סימולטנית, ומעבירה ללאונרדו דיקפריו שחגג איתנו אונליין בסוכה".
ילדה כוכבת על. ציפי רפאלי (מימין), עם חברתה (צילום: ניר פקין)

מה הקשר שלך עם משפחת רפאלי היום?
“ציפי ואני מסתמסים על בסיס שבועי, נפגשים לפעמים אצל ניל והנכדים הנהדרים שלנו שי ויהלי. מדי פעם נפגשים במסעדת 'זינק' ביהוד. בהכנת האתר startup–pump אחת מהארבעה שקיבלו את האתר למייל שלהם זאת ציפי - חוות דעתה חשובה לי מאוד. אני מוקיר את כישוריה והאינסטינקט הטבעי שיש לה! משוכנע שהיא לא העבירה אלייך את המידע". 

לא, לא ממש.
“און ודור שמחים לפגוש אותי, אבל הם כבר בוגרים וזה לא כמו פעם שאבא ואמא הביאו אותם לאבא הדוס של ניל, היום כל אחד בענייניו". 

ומה עם רפי? 
“אני אוהב אותו ממש, גבר אמיתי! כן, חוש הומור. טיפה התרחקנו, לא יודע למה, אבל הכל לטובה. בעיני הוא אותו גבר מקסים שבנה את בית העץ שלו במושב עולש במו ידיו ונתן לי שעות מופלאות של רכיבה על סוסים".

הצעת לו את משאבת startup?
“עדיין לא! הוא עוד לא בגיל שאפשר להתחיל. אם ירצה, יקנה דרך האתר שלי".

עזבו את בר לנפשה! רפאלי (צילום: רפי דלויה)

מה אתה אומר על ההסתבכות של בר וציפי עם רשות המסים?
"רשות המסים צריכה לשלם לבר על עבודת הפרסום שהיא עושה עבורם! הבינו ברשות שיש להם בעיה עם מתנות ה-V.I.P שגדלו ותפחו, והחוק לא בדיוק ברור בעניין, אמרו: ‘נעשה עניין'. לקחו את השפיץ של השפיץ של ה-V.I.P וקיבלו פרסום ענק בחינם! עכשיו יש רשימה של כ-15 V.I.P בדרך לחקירות לגבי אותן מתנות. בסדר, הבנו! תרפו! עזבו את בר לנפשה. היא התחתנה, ילדים, משפחה. שקט, די, תרפו! גם את ליאורה יכולה להרפות ממשפחת רפאלי, את ממש לא נחמדה אליהם בכתבותייך. מספיק, תנו קרדיט לילדה המופלאה הזאת שתרמה כל כך הרבה לתפארת מדינת ישראל בעולם כולו".

לא נסחפת קצת?
“אגב, בגיל 16 הפגשתי אותה ביוזמתי עם הרב שלי מוטי גל ז"ל, שאמר לה מפורשות שהיא הולכת להיות מלכת אסתר ולקדש את ישראל ברבים, וכך קרה!". 

שמחתי לארח אתכם. מאחלת לך בהצלחה.
“היום אני מרוכז כולי במיזם. כשהכל דופק, מצב הרוח נוסק! ותאמינו לי שזה עובד כל כך, באחריות! 100% נסו ותיהנו! וספרו לחבר'ה! ורגע, את לא הולכת לשום מקום לפני שאת נותנת לי פידבק מהניסיון".