שר החינוך נפתלי בנט מ"הבית היהודי" ממשיך למתוח ביקורת על הדרך בה ישראל נוהגת בגל הטרור הנוכחי, שנמשך כבר למעלה מחמישה חודשים. השר 


התראיין הבוקר אצל ניסים משעל ב"רדיו ללא הפסקה" והציע שורת צעדים להתמודדות עם המצב: "אנחנו לא יכולים לעסוק רק במחבל עצמו, אלא גם בסביבה התומכת", אמר השר. "אם הוא יוצא מכפר מסוים ויש שם 10 בתים בלתי חוקיים, להרוס אותם מיד בלילה שאחרי, כדי שיבינו שיש מחיר. את הגופה שלו לא צריך לשחרר, אלא לקבור בבית עלמין אנונימי בישראל, כפי שהיינו עושים בעבר. צריך להיכנס לכפר הזה, לעבור בית בית ולבצע סריקות. בסוף הוא צריך להבין שסביבתו התומכת תינזק מפעולתו. כרגע המאזן שלו הוא מובהק בעד פעולת טרור, כשאין לו מה להפסיד.





"את חייו הוא מוכן לתת ומובטח לו גן עדן עם בתולות, למשפחתו מובטחת קצבה של הרשות הפלסטינית והוא יירשם כגיבור פלסטיני. ברגע שנשנה את המאזן הפרטני שלו, עשויים לראות שינוי גם במאזן הטרור. אחרי הפעולות התקיפות שנעשו במזרח ירושלים, מרבית המפגעים הם לא מירושלים, אלא מיהודה ושומרון, גם אם הפעולות הן בירושלים. גלעד ארדן פעל בצורה טובה. את הגישה הזו צריך לאמץ גם ביהודה ושומרון".


בעניין הסערה שקמה סביב "נאום המספריים" של הרמטכ"ל אמר השר בנט: "הרמטכ"ל אמר דבר מובן אליו, כשיש סכנת חיים צריך לפתוח באש על מנת לפגוע, אבל אם אין סכנת חיים אתה לא צריך לעשות את זה. צריך לשבח את אזרחי ישראל שיוצרים מגע עם מחבלים ולא בורחים, ואת שוטרי ישראל וחיילי צה"ל, על התנהגות יוצאת מהכלל מבחינה מוסרית, אבל גם תקיפה מול האויב. אין בדברי הרמטכ"ל שום חידוש, אני לא כל כך מבין את הסערה. זכינו ברמטכ"ל מצוין. גדי איזנקוט הוא משב רוח מרענן, הרבה מעבר לדבר הזה. אלא באמת בנושא התוכניות המבצעיות ורוח חדשה ותקיפה מאוד שהוא מכניס לצה"ל, לכן צריך לגבות את הרמטכ"ל שלנו".

חבריך טוענים שהרמטכ"ל שם סייגים בביטוי "הקם להורגך השכם להורגו" - שלא אמור להיות בו סייגים 
"אני חושב שהפער הרבה יותר קטן ממה שנדמה. הרמטכ"ל מגבה את הקונספט של 'הקם להורגך השכם להורגו'. הוא גם אמר בצורה ברורה שאם מישהו מסכן חיי ישראלי צריך לפגוע בו, לפתוח עליו באש. יש גם ביקורת כאילו הרמטכ"ל מזלזל בקודשי ישראל. אני מכיר אותו, הוא עצמו מאוד קרוב למסור וגם בזה לא צריך להאשים אותו. זו סערה בכוס מים".

ראש הממשלה נתניהו חזר בו", ציין משעל, "שלא אתה הדלפת מהקבינט בנושא המנהרות, אלא שר מהליכוד.
"הוא חזר בו וזה טוב, טוב עשה ראש הממשלה שהבהיר שההדלפה לא הגיעה ממני, אלא כנראה מהליכוד", ענה השר בנט, "הדלפות מהקבינט הן פגיעה ביטחונית נוראה, כמו אותה הדלפה ב'צוק איתן' שמישהו הדליף את המצגת, שאני לא יודע מי הדליף אותה".

כולם יודעים מי הדליף.
 זה לא אתה, לא שר הביטחון, לא ליברמן, שאלך ככה עד שאגיע אליו?
"לא יודע", ענה השר, "יש עוד דבר חמור. כשמדליפים שאני כביכול בעד מבצע מקדים להשמדת המנהרות וכולם נגד, הדבר הזה לא מאפשר לי אחר כך להתבטא באופן חופשי. אני מקווה שראש הממשלה יענה לבקשתי בעניין ההדלפה הזאת. ההבהרה שלו לא מספיקה, צריך לשים קץ לעניין הזה".