במוקד פרשת המינוי של גל הירש למפכ"ל צצו סוגיות הנוגעות להתנהלותו כסוחר נשק, בעיקר בשנים 2007 ו־2008, כשחברה בבעלותו רקמה עסקות גדולות עם גיאורגיה.

התברר כי ממשלת גיאורגיה פנתה למשרד המשפטים ולמשטרת ישראל לפני כשנתיים לבצע חיקור דין להירש בגין אותן עסקות. במקביל הייתה פנייה דומה מצד ה־FBI האמריקאי. מידע הגיע גם לרשות להלבנת הון במשרד המשפטים.
גיאורגיה מנהלת חקירה נגד דוד קזרשווילי, מי שהיה שר ההגנה שלה. קזרשווילי נולד ב־1978 בבירה טיביליסי למשפחה יהודית שהיגרה לרוסיה. בשנת 1992, כשהיה בן 14, עלתה המשפחה לישראל, התגוררה בחולון ושם למד קזרשווילי בבית ספר תיכון.
 
כעבור כשנה וחצי הוא חזר לגיאורגיה, שאז עוד נקראה גרוזיה. הוא למד משפטים באוניברסיטה, הצטרף לשירות הממשלתי ובמהפכה שהעלתה לנשיאות את מיכאיל סקשווילי הוא הפך ליד ימינו. ב־2006, כשהיה בן 28 בלבד, מינה אותו הנשיא לשר ההגנה. קזרשווילי כיהן בתפקיד כשנתיים, כולל בתקופת המלחמה עם רוסיה שבה הובס צבא גיאורגיה (אף שצויד בנשק ישראלי ונעזר ביועצים ישראלים דוגמת הירש), ואיבד שטחים.

קזרשווילי הודח מתפקידו ולפני שנים אחדות עזב את מולדתו ועבר לצרפת. הוא נעצר ב־2013 לבקשת ממשלת גיאורגיה אך כעבור שנה שוחרר בידי בית המשפט, צמוד לאזיקים אלקטרוניים.
ייתכן שהירש נפל קורבן למאבקים פוליטיים בגיאורגיה והוא צח כבדולח. העובדה שכשנתיים שוכבות במשרד המשפטים, ברשות להלבנת הון ובמשטרת ישראל בקשות שמקורן בחו"ל, לבצע בדיקה לאזרח ישראלי בקשר לסחר בנשק ויצוא ביטחוני, לא צריכה להפתיע. 
ישראל אינה ממהרת לשתף פעולה עם בקשות כאלה, במיוחד אם הן מכוונות כלפי סוחרי נשק ומעורבים ובהם בכירים לשעבר במערכת הביטחון. די לעיין בדוח האחרון של הארגון לשיתוף פעולה כלכלי ופיתוח כדי להבין את הגישה הנרפית של ישראל בנושא. הדוח מציין כי מאז הצטרפה ישראל לארגון ב־2009 הובאו לידיעת הרשויות מידע על 14 מקרים של חשד לשחיתות, כולל בנושא סחר בנשק. נפתחו ארבע חקירות ואף אחת מהן לא הבשילה לכדי כתב אישום.

בנספח לדוח יש אזכור למקרים האלה, בלי לציין את שמות האישים והחברות המעורבים בנושא. בזמנו פניתי למשרדי המשפטים והביטחון לקבלת פירוט על החקירות ונעניתי בשלילה. כך שלא ברור אם בין המקרים שעליהם נכתב בדוח יש גם בקשת ממשלת גיאורגיה.
ישראל היא מדינה שחרטה על דגלה את היצוא הביטחוני, המסתכם ביותר מחמישה מיליארד דולר בשנה, כאינטרס לאומי עליון. רבים מיוצאי מערכות המודיעין והביטחון עוסקים בכך ומחוברים בעבותות של קשרים מסועפים לשלטון. אין זה מפתיע שבנסיבות הללו נרקם קשר של שתיקה, העלמת עין וגרירת רגליים בכל הקשור למאבק בחשדות לשחיתות ושקיפות.