בצד אנחת הרווחה שנשמעת הבוקר כמעט מכל בית בישראל, אנחה של הורים  שכבר לא צריכים "לדאוגוסט",  צריכה החברה הישראלית לומר תודה גדולה למורים בישראל.



כל מי שכמעט קרס בהתמודדות עם שלושה ילדים בסלון, צריך להעריך ולהוקיר את חברי וחברותי המורים , המתמודדים עם האוצר הגדול שלנו,  עם יותר מ־30 ילדים בכיתה, ומול מציאות לא פשוטה . אנו מוכנים לאתגר, מאמינים בחינוך ומאמינים יותר מכל  בילדים של כולנו.



הבוקר אתחיל את שנתי העשירית בהוראה. לא אסתיר, אני מתרגשת. זכיתי לעבוד במקצוע שאני אוהבת. גם כשלא הכל תמיד מושלם ובתחילת השנה יש קשיים, בסופו של דבר, חברי המורים ואני  לומדים להכיר את התלמידים ובעיקר לדעת לעניין אותם, לעורר למידה וגם להעביר להם את המסר - אנחנו כאן בשבילכם. 
 

מנהל בית הספר שבו אני עובדת אמר לי לא מזמן דבר מה שעודד אותי לחשוב מחוץ לקופסה, לחשוב שאפשר אחרת: "אם יש לך חלום, תפקידי להגשים אותו". אין ספק שאמירה כזו נותנת לך כמורה כוח, השראה ורצון לנסות ללמד אחרת.
 
כמורה לאנגלית אני כל הזמן חושבת איך ללמד אחרת. איך לא להתקבע ולא להישאר במקום הצפוי.  בשנים האחרונות לימדתי אנגלית דרך טוויטר . גם אני וגם התלמידים נהנינו מאוד והשתמשנו בטוויטר גם אחר הצהריים, כשהתלמידים יכולים לעשות הכל חוץ מלדבר עם המורה שלהם לאנגלית.
 
לרוב התלמידים יש בימינו סמארטפון. אז החלטתי ללמד אותם אוצר מילים בנושא מסוים ואז לעשות להם משחק – "חפש את המטמון" בחצר בית הספר. המשחק, כמובן, היה עם הסמארטפון. באמצעותו הם סורקים את הברקודים שהודבקו בכל שטח בית הספר כחלק מהרמזים. כך לימדתי אותם אוצר מילים כמעט בלי שהם שמו לב, כי הם היו שקועים במשחק.
 
אולי היה נכון להציג את עצמי לא כמורה לאנגלית, אלא כמחנכת לאנגלית? הרי אני מחנכת אותם לערכים ומלמדת אותם על מנהיגי העבר וההווה ומראה להם שהם יכולים להיות מנהיגי העתיד, ואני לוקחת אותם לטייל בעולם דרך תמונות ותכנים. אני עושה את כל זאת, ויותר. באנגלית.
 
ונקודה אחרונה לחברי המורים: עודדו את התלמידים שלכם. תנו להם מחמאות. כך תגדלו ותקדמו אותם. אין לכם מושג מה עושה מדבקה קטנה עם סמיילי למצב רוחו של תלמיד שרק לפני שבוע נכשל במבחן. בסופו של יום הלימודים, לאחר הצלצול האחרון, אם התלמידים ירגישו שאנחנו אוהבים אותם ותומכים בהם - נצליח במשימה.
 
שנת לימודים טובה.  
 
הכותבת היא מורה לאנגלית בבית הספר אמי"ת י' באשדוד