גל הירש ראוי להיות מפכ”ל המשטרה הבא. במהלך צמיחתו בצה”ל עבר גל  דרך המערך הלוחם מרמת היחידות המיוחדות, דרך תפקידי מטה ועד לניהול מערכות ענק – פיקוד על עוצבות. במעלה הדרך הוכיח את עצמו  כמפקד, כמוביל אנשים לקרב, כמחנך חיילים ומפקדים וכאדם ערכי שהדוגמה האישית והחינוך לערכים הם המוטו המוביל שלו. 



פיקדתי על גל במלחמה. ראיתי אותו יוצא ולוקח את אנשיו ממצב קשה של חיילים חטופים, אל עבר הובלת אוגדה למלחמה. ראיתי את גל מתמודד במצבי לחץ קשים, תוך שמירה על קור רוח, שיקול דעת והכוונת היחידות למימוש משימותיהן בצורה הראויה.
 
כל מפקד, כמו כל אדם, טועה לעתים. הדרך ללמוד מטעויות ולצאת לעבר מימוש המשימות היא אחת התכונות החשובות של מנהיג, שגל ניחן בה וביצע בצורה ראויה. אירוע החטיפה שהיה בפיקודו אכן היה אירוע לא טוב. אך במבחן היציאה לעבר מלחמה ומימוש המשימות, גל עמד בהצלחה. דוח אלמוג הוא אכן מסמך קשה, אך הוא עוסק רק באירוע אחד מתוך אירועי מלחמה שלמה, ובמבחן המלחמה השלמה - גל עמד בהצלחה.
 

הציבור בישראל ראוי למשטרה אחרת ממה שקיבלנו בשנים האחרונות. משטרה שיש בה אנשי מקצוע מצוינים ומפקדים טובים, אך כזו שנצרבה בתרבות קלוקלת ובמפקדים שפעלו ברמה הערכית הנמוכה ביותר. לא מקרה אחד, לא שניים ולא שלושה, אלא אוסף של מקרים שמצביעים על תרבות רעה של כלל הארגון. במצב כזה אין מנוס מטלטול, ניעור וניקוי הארגון מעשבים שוטים.
 
גל הירש, אם יגיע לתפקיד המפכ”ל, יידרש ליצירת תרבות חדשה ולשינוי - כאשר הוא מחויב למשימה ולציבור בישראל בלבד. הגעתו של גל לארגון ללא שום מחויבות לאיש מהאנשים במשטרה היום, היא יתרון.

במבחן הידע המקצועי, שאין ספק בחשיבותו, נדרש מוביל ארגון להכוונת האסטרטגיה והכיוון – תוך הסתמכות על אנשי המקצוע בארגון. גל חייב את תמיכת בכירי הארגון ואנשיו. אני סמוך ובטוח שאנשי המשטרה הטובים ידעו להתגבר על הרצון הטבעי למפקד מתוך הארגון. זאת מתוך הבנת המטרה העליונה: משטרה טובה לעם ישראל. גל, במקרה שיעבור את ועדת טירקל, ידע להוביל אותה אל האתגרים הקשים המצפים בהמשך הדרך.
 
אלוף בן ראובן פיקד על גל הירש במהלך מלחמת לבנון השנייה