"שמחתי על ההזדמנות וניצלתי אותה בצורה מיטבית" כך בחר אתמול שרון גל לסיים את הקריירה הפוליטית המזהירה שלו.

האמת שהוא צודק. באמת ניצל עד הסוף את ההזדמנות שנתנו לו הבוחרים, והודעת הפרישה המגוחכת שהוציא מסמלת יותר מכל את הסיבוב שעשה עלינו. אין מילה אחרת לתאר את הקדנציה בת החצי שנה של העיתונאי הזה בבית המחוקקים. קריירה שהתחילה בצורה וירטואלית, וכך גם תסתיים, בתוכנית שיגיש בערוץ 20.
באמצע הספיק גל להגיש הצעת חוק פופוליסטית של עונש מוות למחבלים, שגם אנשי ימין בהם בכירי מערכת הביטחון גיחכו עליה. כמובן שלווה אליה גם קמפיין אינטרנטי, ברור שאינטרנטי, והוא אפילו הצטלם עם שלטים וכל זה. הצעת החוק, אם תהיתם, נדחתה ברוב של 94 ח"כים מול 6. טוב בסדר, תגידו, סך הכל גל היה חבר באופוזיציה, מה כבר אפשר לעשות מהספסלים האחוריים של הכנסת? אז זהו, שהרבה.

מה לעשות, העבודה בכנסת לא מצטלמת יפה לפייסבוק

קחו לדוגמא את שלי יחימוביץ', שכמו שרון גל, גם היא הגיעה לכנסת מהתקשורת, ואת רוב הקריירה שלה עשתה, מה לעשות, מהאופוזיציה. בין היתר היא העבירה חוק שמחייב עבודה בישיבה, האריכה את חופשת הלידה, והסדירה את הפעילות של לוביסטים בכנסת. זה אגב רק חלק קטן מפעילות פוליטית ענפה של שליחת ציבור שהגיעה לעבוד. יחימוביץ' לא לבד, גם אורלי לוי אבקסיס כזאת, ועופר שלח, איילת שקד וסתיו שפיר.
ההבדל הוא שהם באו לעבוד ולא רק להצטלם ולהתראיין. והכנסת, שלא תטעו, היא מקום עבודה. עבודה פרלמנטרית אפורה, לפעמים שחורה, שוחקת ולא תמיד מתגמלת. רובה לא מצטלמת בטלוויזיה, גם לא בפוסט בפייסבוק.
 
 עבודת המחוקק כוללת הרבה ועדות ותתי ועדות שלפעמים לוקח קדנציה שלמה רק למצוא בהן את הידיים והרגליים. כדי להצליח בה, צריך להיות אדם רציני, שמוכן הרבה פעמים גם לכרות בריתות פוליטיות עם אנשים שהוא לא מסכים איתם על כמעט כלום, ולהתפשר. ככה משנים מציאות.
אבל אנחנו מעדיפים הרבה פעמים, לבחור שוב ושוב את השרון גלים, שבאים להתלהם, לצעוק, להסית ולמנף את עצמם לג'וב הבא, עם שורה מרשימה בקורות החיים והטבות נלוות לא רעות בכלל. כאלה שקטן עליהם להיות סתם חברי כנסת ורוצים ישר להיות שרים.
 "אני לא אוהב לחמם כסאות, אני בנאדם תזזיתי. זה קשה לי עם תהליכים ארוכים", אמר אתמול גל לאחר הודעת הפרישה. אני דווקא נזכרתי במנחם בגין, שהיה כמעט שלושים שנה חבר כנסת ויו"ר אופוזיציה לפני שנבחר להנהיג. כל הזמן הזה הוא לא הפסיק לנסות ודיבר על "לשרת את העם מהאופוזיציה". מצד שני, אז לא היה עוד את ערוץ 20.