על ראשנו יורד גשם של תלונות על החברות הסלולריות, ואנחנו מודאגים: על מה ולמה זכו החברות הללו בשפע קיתונות של טרוניות וזעם? מדוע אי אפשר לשכך את הגל האדיר הזה במתן תגובות יעילות ומהירות ובשיפור השירות השוקע לאטו? כך עלה גם בגורלה של שגית, שפנתה אלינו בקול זעקה. הגברת המתקדמת בגילה, תושבת בית שאן, זכתה לשיחה משמחת ומבטיחה מנציגת חברת אורנג'. 

"את מוזמנת לשדרג את המסלולים שלך אצלנו", אמרה המטלפנת בחדווה, "כך תתענגי על שירות הנפלא וגם תזכי בטאבלט מתנה". כן, כן, ללא תמורה". "הידד", אמרה שגית, אני נכונה וגם מזומנה".
אולם ההבטחה הופרה. מדי חודש חויב חשבונה של שגית עבור המכשיר, שלכאורה ניתן במתנה. ירדה עליה קדרות גדולה. היא חזרה ופנתה לאורנג' וביקשה הסבר ותגובה, אולם השיחה המתחננת נותקה. שגית מחתה בקול ענות חלושה: "אני אם חד הורית וגרושה, הנאבקת על הפרנסה. לא הייתי משלמת 2,000 שקלים בתשלומים עבור מתנה שמלכתחילה לא הייתי זקוקה לה במיוחד".

***
במר לה פנתה שגית למדורנו בבקשה עזרה. אולם עוד בטרם שלפנו את חברנו מנדנה ביטלה שגית ביוזמתה את החיוב החודשי שהעיק על כיסה. התוצאה: מכתב מאיים שלשונו תקיפה ששיגרו עורכי הדין של החברה. "לא כיבדת את התחייבויותייך למרשתי", הם קבעו בשפה נוקשה והוסיפו, "מרשתי הורני לנקוט אמצעים משפטיים... חובך הגיע ל-1,484.4 שקל, כולל שכר טרחתנו".
כל אלה האזהרות הכלולות במכתב רב האיומים, שעליו חתומים עורכי הדין העוסקים בגביית חובות אבודים. על שגית נפלה אימה גדולה, כאילו ביקשו להחרים את ביתה ולהגלותה מארצה.
זה הרגע שבו נכנס מדורנו לתמונה ונחל. לעזרה. התערבנו וביקשנו לדעת מדוע המתנה שניתנה לכאורה הפכה לפתע לחוב שיש לשלמו במהרה לבל יבולע לה? מחברת אורנג' זכינו לתגובה ששימחה אותנו שמחה גדולה: "לפנים משורת הדין וכמחווה שירותית נשיב את ערכת הטאבלט לחברה ונזכה את הלקוחה על יתרת התשלומים שנותרה".
בפינו נותרה עדיין חידה: האם הובטח טאבלט חינם או שמא ראתה הלקוחה מהרהורי לבה? הרי חדשות לבקרים טוענים לקוחות ממורמרים ששמעו בטלפון הבטחה גדולה והותצאה הייתה אכזבה קשה. הגיעה העת לשנות את השיטה. לכן, כדי למנוע קושיות כאלו בעתיד, אנחנו מציעים נוסחה חדשה: הסכמים טלפוניים הנעשים בחופזה יהיו מגובים מעתה בהודעה כתובה בשפה בהירה כדי למנוע מבוכה גדולה.
טרטרו אתכם? עבדו עליכם? תנו לרייכר להתרגז בשבילם: [email protected]