סוף־סוף גילו בנימין נתניהו ובכיריו את הקשר הישיר בין ההסתה הפלסטינית לטרור הפלסטיני.



עכשיו הם כבר מצביעים על מחמוד עבאס ובכיריו כמי שמובילים את עולם הכזב והעלילות נגדנו, ומסבירים שהם גורמים לפיגועים ולמהומות. אלא שבאופן מוזר, כאן נעצר ההיגיון הישראלי, מכיוון שאם מישהו מסית לאלימות נגדך, וזו מתרחשת, מובן שיש לפעול נגדו עצמו. אבל במקום הסקת מסקנות פשוטה אנחנו שומעים על צעדים מאולצים וחסרי דמיון, שמטרתם אחת - להימנע מלבצע את מה שההיגיון מחייב.



ומה שמתחייב הוא שינוי כל הפרדיגמות וכללי המשחק שנבנו כאן מאז 1993, מאז תחילת תהליך אוסלו. בדיוק כפי שהפרקליטות נזעקת כנגד כל פעיל ימין קיצוני שמפיץ דברי הסתה, צריך לפעול נגד מי שמפיץ רעל מרמאללה. נגד מי שמאשים אותנו בהחרבת מסגדי הר הבית, ברצח ערבים חפים מפשע, בהרעלת הבארות שלהם ומה לא. גם אם מדובר בדובר הרשות הפלסטינית, ראשי "מנגנוני הביטחון" או עורך הביטאון של אבו מאזן. צריך לעצור, להעמיד לדין ולסגור את הבמה שבה התפרסמה ההסתה.



גל הטרור והמהומות הנוכחי צומח דווקא משום שמעמדנו התחזק, כשהעולם הערבי לא מתעניין בפלסטינים, כשהמערב עסוק בבעיות אחרות ואובמה חסר שיניים. המצב הזה גורם לגידול הסרטני שהזרקנו לעצמנו בתהליך אוסלו, הרשות הפלסטינית, להתפוצץ. מהותו של הגידול הזה, מעצם כינונו, היא לגדול ולחסל את הישות הציונית משני עברי הקו הירוק. ההסתה היא דרך הביטוי הטבעית של הגידול, כי הוא מתקיים וצומח על בסיס הדה־לגיטימציה של חזרת היהודים לארצם.



בניגוד לעמים שהחליטו לעצור את מחול הדמים עם אויביהם והחלו לטפח מסרים של אחווה ושל פיוס, הגידול הסרטני הפלסטיני, מיום הקמתו, משדר לאנשיו שלילת עצם הלגיטימיות של ישראל. ההסתה הזו היא רק הפועל היוצא של טבע הרשות הפלסטינית - חיסול ישראל.



לכן אבו מאזן צודק בדבריו באו"ם: צריך לבטל את הסכמי אוסלו. אלא שהיוצרות הפוכות - אנחנו אלו שחייבים לשים קץ למסע ההתאבדות הלאומית שהשתיל וטיפח גידול אפידמי שכזה בתוכנו. יש לבטל את הסכם פריז שמזרים מיליונים מדי חודש לקופת הטרור והשחיתות של הרשות, צריך להוריד את המסך על הצגת הכזב של התיאום הביטחוני ולחשוף את אחריות אנשי הפתח והרשות להסתה ולטרור. יש לשלול את עצם הלגיטימיות של הרשות.



לא יהיה קל להחזיר את הגלגל לאחור. מי שנטע את הסרטן הזה בתוכנו עשה מעשה חמור וכמעט בלתי הפיך, אבל אם לא נעקור את הגידול הוא יעקור אותנו, כי זו עצם מהותו. את חיסול הרשות צריך לתכנן וליישם בשום שכל, בהדרגה ובקור רוח. הגיע הזמן שגם נתניהו יפסיק לפחד ויאמץ את האנרגיות שטיפח סביב הגרעין האיראני. קודם כל צריך להפסיק להתעלם מהפיל הגדול הזה שמסתובב בחדר ומכאן כבר יוסקו המסקנות המתחייבות.