עושה רושם, כך פרשננו לענייני התרשמויות וקיבְעונוֹת, שאם נותר בראש הממשלה נתניהו איזשהו עיקרון אידיאי מנחה, הרי זה העיקרון לדבוק בחזק כביכול, כל עוד הוא כוחני, שרודף להשיג באש וברעם את הכבוד הראוי לו ומתעלם מעקרונות מוסריים, דמוקרטיים והומניים ומכללים אוניברסליים מוסכמים ושפויים. כי שפוי היום הוא חלש. ר’ אובמה, שמסרב להיות שוטר העולם ולקבל בהכנעה את הוראותיהם של שדלסון והת”פ שלו.



לכן עושה רושם שצֶלֶם ההשראה, ההשפעה וההערצה של הביבי שבנתניהו, הוא ו”ו פוטין, נשיא רוסיה היום, קומוניסט־קג”ביסט בעברו, במהותו ובשיטותיו, ששואף כנראה למנהיגות נצח ברוסיה, שתמוחזר לברית המועצות החדשה, פלוס תוספות ואזורי השפעה – ובינתיים עושה כל מה בראש שלו. וראשית, למלא את החלל שאובמה השאיר אחריו ולשטר את העולם במקומו. עושה רושם שכל זה עושה רושם כביר על נתניהו. 
 
בכל תקופותיהם כראשי מדינה, לא זכורה פעם אחת שנתניהו תקף פומבית את פוטין, או נאם מאחורי גבו באוזני האסיפה הפדרלית, או קרא מעל בימות בינלאומיות או מקומיות לפעול נגדו ונגד מעשיו – מכירת נשק משוכלל לאויבי ישראל, הסכמים ענקיים עם איראן, פרובוקציות והתגרויות ומתקפות מוסוות וגלויות באוקראינה, בגיאורגיה ובארצות אחרות, וברוסיה השתלטות על שארית התקשורת העצמאית, כליאת “אויבים” (משפיענים שדעתם שונה, אוליגרכים שאינם משת”פים), איומים על מדינות שכנות הקשורות לנאט”ו ועוד. עוד לא נרשם שפוטין (תמיד מארח אדיב למנהיגי ישראל, לוחם באנטישמיות ומקים מוזיאון היהדות המפואר) שינה שמץ במדיניותו ובחישוביו הגיאו־פוליטיים, או החל לתמוך בישראל, אחרי פגישות עם מעריציו, ראש הממשלה ושר החוץ (במיל’) של ישראל. 
 

לעומת זאת, עושה רושם שנתניהו מורשם מאוד ממנהיגות בוטה וכוחנית, שמצפצפת על עקרונות דמוקרטיים ורואה בנשיא ארצות הברית אויב חלשלוש; שמתעלמת מהחוק ומרכזת שליטה על נאמנות וצייתנות אזרחית, בתקשורת, באוליגרכיה (שלטון השלטון על ההון), בממשלה, בכלכלה, באסיפה הפדרלית. עובדה, גם ראש הממשלה פועל בדרכים דומות להרחיק מתחרים להנהגה, לסרס את שריו, כולל כחלון, בנט וארדן, לא כולל אורי אריאל, שכל שר חקלאות בעולם היה מתפטר/מפוטר משלא התכונן למחסור במזונות בסיסיים לפני החגים. טוב, אריאל שם לאו דווקא בגלל החקלאות. 
 
מסביב לנתניהו עדר כבשים שותקות, שמניח לו לעשות הכל: להוציא מיליארדים על “כמעט” תקיפה הזויה באיראן, לשמן את שותפיו בקואליציה, לוותר על מיסוי ורווחים לברוני ההון הגדולים בשטח הגז, הכימיקלים, הנדל”ן. כשרירות לבו (ויש לו לב, ראיתם ושמעתם את שתיקתו הרועמת באו”ם). נשק ההרתעה שלו: ההפחדות מהמחר, כשהכל יתפוצץ סביבנו, ורק הוא יוכל לגאול אותנו ממערת “חסמב"ה” שבהרי ירושלים. חבר שנכח בארוחת ערב לכבוד הזוג המלכותי סיפר שהוא ורעייתו יצאו מפוחדים עד מוות מהחזון הדיכאוני שגלל ראש הממשלה באוזני הנוכחים – והוא אפילו לא השתתק לשנייה, כמו באו”ם. 
 
כאן, ש(עדיין) לא כמו ברוסיה, יכולים מבקר המדינה ובית המשפט העליון, אולי, לעצור את דהרת המנהיג ואת עמו העדר, כולנו, אל האַין, אם יבחנו לעומק אינסוף מעשים ומחדלים שלו, במישור המדיני, הפוליטי, הכלכלי והאישי. ובינתיים, שיבקש נתניהו מנערצו על חייהם של המורדים הסורים הפחות קיצונים, שהנשיא הרוסי מקדם כנראה את קצם כדי למנוע מאסד מתחרים לשלטון – ואולי כדי להראות שישראל לא מוחה ולא מתייצבת להגן על לוחמים, שלפי פרסומים יש אולי הסכם הדדי בינם לביננו. ביבי שומר אמונים? לא ייאמן.