כן יגיע, לא יגיע, למה כן, למה לא, ואם כן - על מה ידברו? כל השאלות הללו ריחפו באוויר הדק של הספירות הדיפלומטיות ועסקו בפגישה שתיערך היום בברלין בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי וקנצלרית גרמניה אנג'לה מרקל. 
הפגישה נועדה לתת בראש לאיש שאיש לא מאמין לו. הרקע לפגישה הוא מהומות הר הבית והלחץ שמפעיל העולם הערבי על האמריקאים, הצרפתים והגרמנים לדחוק לפינה את האיש שלדעתם עשוי להבעיר את האזור. לא נהוג אצלם, אצל הדיפלומטים, להניח על השולחן בכיכר העיר בשר מדמם, אלא אם הוא בושל כהלכה קודם לכן. לכן הטכניקה של מפגשים מעין אלו היא שאנשי אמון מבשלים אותם לפני הפגישה עצמה. מי יאמר מה ולמה, מה כל צד רוצה, והכי חשוב: מה מספרים לעולם, כדי לכסות על הדיבורים האמיתיים בפנים. 
אין לי מושג מה בדיוק נדרש מנתניהו כדי להרגיע את המצב, אבל על השולחן יש הצעה צרפתית לבנאם את האגן הקדוש - על פי מתווה אהוד ברק ושלמה בן עמי משנת 2000 - בתוספת של כוח משקיפים. הנוהל וההיגיון אומרים שלא ניתן לכפות הכנסת כוח בינלאומי ללא הסכמת שני הצדדים, ונתניהו אכן דחה בבעתה את הרעיון. כל בדל של הסכמה מצדו לסוג של הסדר היה מקומם עליו את הימין הקיצוני, שחלקו הצביע עבורו כדי למנוע מיצחק הרצוג להשיג רוב ולהגיע ראשון לנשיא.

מזכיר המדינה האמריקאי משחק אותה הדוד הטוב ודחה את ההצעה הצרפתית, ולכן יהיה מעניין לדעת מה הוא מציע או דורש מנתניהו. הנחת עבודה סבירה אומרת שגם הוא וגם מרקל תומכים בהצעה הצרפתית (פעילות הקוורטט, בייחוד האגף המערבי שלו, מתואמת למדי) שנועדה ללחוץ על נתניהו כדי להשיג "משהו" בפגישה של היום. 
עד לנסיעה חלו עיכובים "בגלל המצב" (חוסר הסכמה על נושאי הדיון?). עם כל הכבוד למצב, כמה עשרות סכינאים אינם סיבה לדחייה. כשהיה באופוזיציה הקפיד נתניהו לרקוד על הדם בזירות הפיגועים כדי לשלהב את האספסוף ולקושש קולות. בימים אלה הוא נע בשיירה מאובטחת, ספון באקווריום שבמשרד ראש הממשלה ומנסה לכבות את השריפה שהוא עצמו הצית. 
אז מה יאמר נתניהו הנזוף למרקל ולקרי: לא ידעתי שהשר ההוא יעלה להר הבית? האם יפלבל ויבלבל ש"הסטטוס־קוו נשמר", לך תסביר שהסטטוס־קוו נשמר רק באותיות המתות. בפועל מה שקובע אלה לא הנחיות הממשלה והמשטרה, אלא כל אותם אירועי פרחחות של פירומנים כמו אורי אריאל, יהודה גליק, זאב אלקין, מירי רגב ושות'. 
לך תסביר לקרי ומרקל שנתניהו, כמו נירון קיסר, הוא האיש שפורט על המיתרים בזמן שירושלים בוערת. העיקר שהוא הקיסר. השניים לא רוצים לשמוע נאומים על השואה, הם רוצים בשר. משהו. הינתקות. אם לא מהפלסטינים, אזי מהבית היהודי. את הסחורה הזאת נתניהו לא מסוגל לספק.