מיני־עימות פרץ שלשום בין ראש אמ”ן, האלוף הרצי הלוי, לבין כמה משרי הממשלה, בראשם זאב אלקין (הליכוד), במהלך סקירה מודיעינית שהעביר הלוי לשרים.



החלק שבו דיבר ראש אמ”ן הוגדר מראש כ”סודי ביותר”. הלוי פירט בפני השרים את הפעולות שנוקטת הרשות הפלסטינית למלחמה בטרור וחזר על עמדתה של מערכת הביטחון כי הרשות, בראשות אבו מאזן, מונעת טרור וכי שיתוף הפעולה הביטחוני מתקיים כסדרו. אחר כך הסביר הלוי איך רואים הפלסטינים את גל הטרור הנוכחי ומדוע, על פי התפיסה הפלסטינית, הוא פרץ. ראש אמ”ן מנה שלוש סיבות: המתיחות והניסיונות של ישראל להפר את הסטטוס קוו על הר הבית, הפיגוע במשפחת דוואבשה (שלא פוענח) ותחושות הייאוש והתסכול של הציבור הפלסטיני בהיעדר אופק מדיני.




אלוף הרצי הלוי. צילום: פלאש 90



בשלב הזה מחו כמה שרים, בראשם אלקין, שטען שמדובר בנושא פוליטי, וכי ראש אמ”ן מדברר בעצם את הפלסטינים. לדברי אלקין, צריך להגיד את האמת כי גל הטרור פרץ בגלל הסתה שקרית של גורמים פלסטיניים ואחרים. לדבריו, כשזו העמדה הישראלית (קרי, דברי ראש אמ”ן), מה הפלא שאחר כך קשה להסביר אותה בחו”ל.



ראש אמ”ן לא נותר חייב והסביר לשר אלקין את תפקידו: לדברי האלוף הלוי, תפקידו אינו לקבוע מדוע פרץ גל הטרור, אלא להסביר מה האויב חושב ומה האויב אומר בנושאים הללו. מה שאני אומר וסוקר, הדגיש ראש אמ”ן, זה מה שעובר בראש של האויב. הדיון בנושא התפתח לדין ודברים שבו השתתפו כמה שרים, אך לא עלה לווליום גבוה. האירוע עורר אי נוחות בקרב כמה שרים, וגם בצמרת צה”ל.