משרד הביטחון, דרך האגף החברתי־ביטחוני, מוביל מדי שנה אלפי בני נוער לסיורים ברמת הגולן. את הרעיון הגה תא"ל (מיל') אביגדור קהלני, כשמונה בידי שאול מופז לראש אגף הנוער והנח"ל (השם המקורי של האגף). קהלני, גיבור ישראל כמג"ד וכמח"ט שריון בששת הימים וביום כיפור מקרבות הגולן, מחבר "עוז 77" וראש מפלגת הדרך השלישית, שהוקמה כדי למנוע החזרת הגולן לידיים סוריות, ראה ורואה עד היום צורך לאומי לחנך את הנוער לאהבת הגולן. 

מאות אוטובוסים מובילים מדי שנה, על חשבון משרד הביטחון, את בני הנוער אל הרמה. הם צופים בתרגיל אש צבאי ולרוב שומעים הרצאה מפיו של קהלני, שממשיך להוביל את הסיורים (הנקראים "בעקבות לוחמים") גם בתפקידו כיו"ר האגודה למען החייל. ארבעה שרי ביטחון עבר כבר הפרויקט הזה, ארבעה שרים, ממשלות שונות, עם השקפות שונות, ובני ישראל ממשיכים לנסוע באלפיהם לחזק את הקשר ואת הזיקה לגולן. ואני סבור שהגיעה העת לסובב את האוטובוסים - דרומה אל הנגב. אני חושב שצריך לחבר את בני הנוער אל חזון בן־גוריון, אל הצורך לפתח את המדבר, להכיר את ההתיישבות ואת האתגרים. אין סיבה שזה לא יקרה. 
 
אחד האתגרים הגדולים של צה"ל בשנים הקרובות הוא העברת מרכזי הבסיסים שלו אל הנגב. קריית ההדרכה (עיר הבה"דים) כבר מתאכלסת, קריית המודיעין וקריית התקשוב מתעכבות אבל יקומו, צה"ל הולך דרומה, והנגב הוא האתגר הלאומי. גם בנגב אפשר לעשות תרגילי אש לנוער, וחשוב יותר שיזדהו עם הדרום ויתקשרו אליו. שר הביטחון הוא איש עסוק, הנשטף לרוב עם השוטף. העניין ה"פעוט" הזה לא בפוקוס שלו. אבל דווקא בוגי יעלון, איש הערבה, צריך לקבל את ההחלטה ולהנחות "לסובב את האוטובוסים אל הנגב".