הייתי שמחה לדבר עם האיש שינון מגל התייעץ עמו לפני שפרסם פוסט מתנצל בפייסבוק, לאחר שכתבת "וואלה!" רחלי רוטנר טענה שהוא לכאורה הטריד אותה מינית. אולי כי מגל התעלה ללא שמץ של ספק מעל כל האחרים לפניו שלגביהם נטען שהטרידו מינית.



היכן הימים ש”דברי הוצאו מהקשרם” היו התגובה האוטומטית, חשבתי לעצמי. ואז בן רגע הבנתי שאף שהכחשה אין, הפוסט שכתוב בלשון זכר עדיין לא הופך למשהו שראוי להתייחס אליו.



“הייתי מצפה מידיד שנפגע ממני להגיד לי”, הסביר מגל בתגובה כה צפויה. האמת שאני מבינה אותו. אני מניחה שקל יותר לכנות את “הציצי והתחת” ידיד פגוע, מכיוון שהם הרי אף פעם לא היו מחוברים באמת לאישה. אלא שיש לי חדשות עבור כל אנשי הטוויטר והפייסבוק שטורחים לנפנף בהתנצלותו של מגל כעלה תאנה (ומסתבר שיש מספיק מהם).

התנצלותו של מגל היא בעצם התחמקות, ניסיון להקטין את ממדי הסיטואציה עד לכדי הדחקה שהיא אי פעם התרחשה. הוא לא באמת מתנצל או מתכוון להתנצל. הוא מקטין באופן מכוון את הסיטואציה על ידי כך שהוא מכנה זאת תקרית "בין ידידים", מה שמבטל מיד את האקט כעניין מגדרי ואת האפשרות שלהטרדה לכאורה עלולות להיות השלכות מנטליות על הצד השני. כמובן בהנחה שמדובר באישה שלמה, ולא רק בציצי ותחת נטולי כל רגשות. וההתעלמות הכה אופיינית הזאת מהפגיעה שהטרדה מינית, גם אם במישור המילולי בלבד, עושה לנשים היא לדעתי נורת האזהרה שצריכה להבהב מעל לראשינו בכל הסיפור הזה.
 

אין ספק שמגל הוא אשף תקשורת. במשפט אחד הוא הצליח להסיט דיון שלם על הטרדה מינית לדיון על שיימינג. וכצפוי אט־אט יצאו מחוריהם כל אותם מחפיצי הציצי והתחת, וטענו שעושים לו עוול. הם אולי צודקים, רוטנר באמת נהגה בחוצפה. באמת קל להשמיץ בפייסבוק חבר כנסת מהשורה שעשה הכל למען האיברים הפזורים שהוא מפנטז עליהם יום ולילה, ואף נרתם להצטלם לסרטון חתונתה. מה שמדהים הוא איך במילה אחת נשכחו כל יחסי הכוח. הביטוי "בין ידידים" מחק את סיפור היותו בראש ובראשונה בוס, עורך ראשי, גבר.

התהפכו היוצרות והפגועה היא הפוגעת, והנפגע הוא הפגוע שבוכה איך היא עושה לו את זה. והנה שוב האישה הקטנה והמתגוננת נאלצת לעמוד מול הענק הכל יכול, זה שבמחי פוסט בפייסבוק הופך אותה לעוד מתלוננת אינטרסנטית שנאלצת לציין שאין לה כל קשר חלילה לשמאל שאוהב להשמיץ, ואני מזהירה מראש כל טוקבקיסט שיעז לשאול מדוע היא לא פנתה למשטרה והעדיפה לפרסם זאת בפייסבוק. בגללם קיבלתי את התחושה שהיא קצת מתנצלת עם "גם אני הבית היהודי", וזה הטריד אותי יותר מכל. ולסיכום, מילה אחת לינון מגל ולכל מטריד פוטנציאלי שמפחד משיימינג. לידיעתך זה לא שיימינג, אם לא מצאת את עצמך מתבייש אפילו לרגע.