ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך לנהל מדיניות מגף על הצוואר הפלסטיני. כל יום והפיגוע שלו, כל יום וההצעה המטורללת לבלום אותו. היצירתיות של הלוחמים בטרור מבית המדרש של נתניהו לא נופלת מהיצירתיות של חוקר מתנגדי משטר סיני. שפע של הצעות דיכוי שרובן ענישה קולקטיבית נובעות מביב השופכין הזה, וכל אחת הזויה ומזיקה מחברתה.
 
בשבוע שעבר שוגרו לחלל האוויר כמה מהן: גירוש משפחות המפגעים לעזה, הקמת גדר בדרום הר חברון ופירוק הרשות הפלסטינית. הגירוש לעזה הוא חלק מחבילת האיום על משפחות המפגעים, ובשלב הבא אולי כדאי יהיה לגרש את כל החמולה בדרך לטרנספר המיוחל. התביעה להקמת הגדר צפה באורח קבוע כאשר מתחולל פיגוע בדרום. ושוב מריצים את תמונות הפועלים הפלסטינים שמסכנים את חייהם כשהם חודרים לישראל כדי להאכיל את משפחותיהם, ושוב צריך להזכיר לגיבורים שמסתתרים מאחורי מאבטחיהם שאותם פועלים קשי יום משחררים את הלחץ שעשוי להגביר מוטיבציה לאלימות. ילד רעב היום הוא ילד עם סכין מחר. ייתכן שבין הפועלים מתגנבים גם מפגעים, אבל לחץ משפחתי הוא מנוע אלימות לא פחות מהשפלה ונקמה. אולי יותר. 
 
למעשה, הממשלה חסרת אונים. "אין בלימה או דעיכה של טרור", אמר שר הביטחון בוועדת חוץ וביטחון. מה שמביא להצעה להקמת החומה הדרומית. לפי תוואי משרד הביטחון, היא אמורה להיבנות על הקו הירוק, ומכאן ברור מדוע לא נבנתה עד עכשיו ומדוע לא תיבנה בהמשך. אז לפחות יורים באוויר כדור הרגעה לטובת ציבור ששואל מה יהיה, ומחכים שאותו ציבור יחטוף את המכות באדישות של גזרת גורל. 
 

התעלול האחרון של ממשלת חוסר האונים הוא לפרק את הרשות. עוד ירייה חסרת היתכנות וחסרת אחריות שנובעת מפאניקת "מה נגיד לאזרחים המבוהלים". יום אחרי שמפקדת חטיבת כפיר תשתכן במוקטעה יקימו הפלסטינים ממשלה גולה שתקבל, ללא ספק, את הסכמת האו"ם למדינה פלסטינית בגבולות 67' על פי המתווה המונח כבר לפני מועצת הביטחון ושכל מדינות העולם מכירות בו. אבו מאזן או מרואן ברגותי בכלא יכריזו מיד על מדינה תחת כיבוש ויפתחו את השער לסנקציות בינלאומיות נוסח דרום אפריקה.
 
ומה נעשה אז? המוסד יחזור לימים הטובים כשחיסל את אנשי אש"ף בשנות ה־80 ויחסל את שרי הממשלה הגולה? כספי המסים שלנו יממנו את תחזוקת השטחים לבל יגלשו אלינו? לאלוהי הציונות הדתית פתרונים. 
 
בינתיים, נתניהו נלחם באירופים. אחרי פרסום ההנחיות החדשות של הנציבות האירופית לסימון מוצרים מההתנחלויות, הוא הורה למשרד החוץ להשעות את כל המגעים המדיניים עם מוסדות האיחוד האירופי. וגם אלה דיבורים ריקים. עוד שבוע אמורים להגיע לכאן שליחי הקוורטט להמשך המגעים עם הפלסטינים והישראלים. נראה את נתניהו מגרש אותם או אוסר על ישראלים רשמיים לפגוש בהם. הרי את שלו הוא כבר עשה. הוא הצהיר בבריטון תקיף ש... מה בעצם?