שואל כתבנו לענייני שיגוע והפחדות: לא נראה לכם שמישהו נסתר באפלה הוא ההשראה והדחף לכל התַּרדפוֹת הפוליטיות־חברתיות־כלכליות־אישיות, לגלי הביזוי, השיסוי והפילוג? מישהו שתמיד היה שם, עוין ומחמם את קהלו לפוגרומים צעקניים נגד אלה שקולם, דבריהם, אישיותם וכוחם איימו, מאיימים ויאיימו עליו, מנקודת מבטו כפרנואיד.



הסאגה שלו החלה מהלחישה למקובל כדורי, ש"השמאל שכח מה זה להיות יהודי", והעצרות הפשיסטיות שלפני רצח רבין, ורדיפת מבקשי המקלט האפריקאים, דרך "הערבים הנוהרים לקלפי" והזעם על חושפי שחיתות במבצרו שלו, והחשד שגרם לחשיפת מושחתי ישראל ביתנו ועד לרכילות על גדעון סער ולפרשת שלום שלום סטיבי וונדר (איזו שמחה בבית בבלפור) והשיסוי החוזר נגד ריבלין ושוברים שתיקה. כן, רוח רעה ארסית ורעילה נושבת בין חלקי העם בעשורים האחרונים. הנושף הוא זה שעקרון ה"הפרד ומשול" נר לרגליו; זה שנהנה מהתוצאות ורוחץ כאילו בניקיון כפיו, תוך מלמול קלישאות כ"אני מגנה כל התקפות על...".



עניין שוברים שתיקה, למשל: שוברי השתיקה הם חיילים שהתגייסו, אבוי, עם מצפונם, ולא יכלו לשאת מעשים אסורים ומתועבים של עמיתים ומפקדים במלחמות ובמשימות שהשתתפו בהן. מי דוחף את המאיימים עליהם ומאשימים אותם בבגידה? מי מאחורי הקמפיין האלים שמנהלים נגדם שוברי השוברים שתיקה על עדויותיהם בצוק איתן, בשטחים ובכל מאבק דמים? הרודפים תובעים, שופטים וגם גוזרים את דינם ("שתמות מסרטן בתחת", צעק ווספאי אחד בטלוויזיה, לשובר שתיקה שהושיט לו מנשר).



רגע, אחים שלו. מישהו מצא שחיילי שוברים שתיקה מעדו במשהו? מישהו מוסמך בדק מה אמת ומה דיבה בעדויותיהם בארץ ובעולם? מישהו העמידם לדין כחוק? ואולי דווקא הם שומריה האמיצים של הדמוקרטיה הפריכה שלנו, כמו שרואה אותם האלוף (במיל') והלוחם עמירם לוין, אחד המעטים שראוי לכל שבח על אומץ לבו ודבריו הקולעים? ואולי צריך לבדוק קודם כמה מהחבר'ס האגרסיביים בלהב"ה, באם תרצו, בלה פמיליה, בכהניסטים או בין נערי הגבעות, כמה בכלל שירתו בעצמם בצבא כלוחמים - ומי שלא לחם על חייו ועל חיינו, מוטב שישמור שתיקה. שיסתום, בישראלית.



מי ששומר שתיקה, בין הסתה להסתה, הוא הצדיק הנסתר באפלה, שבאותה עת מצ'פח בשתי ידיו הימניות את הגולם שהקים לעצמו, בדרכו לפלג את העם. ה"מיליציה" הסהרורית של חמומי המוח, שמסתייעת בתקשורת ידידותית להרע כ"ישראל היום" וערוץ 20, תוקפת בבוטות את שוברים שתיקה כאת נשיא המדינה ראובן ריבלין. כך זוכה הצדיק הנסתר שמלאכתו נעשית בידי אחרים ושהאספסוף הנ"ל גם יסייע לו להוליכנו אל התוהו. הנ"ל, ההשראה לרוח הרעה מפרקת האומה, למד כנראה מחבריו יצחק תשובה ו/או שלדון אדלסון, שלא לפחד כלל לעשות כל מה בראש שלו/ה. ועם גב ממונופולים וטייקונים עוצמתיים, יפטר ויבַעֵר כל מי שחושב אחרת ומי שחושב בכלל, כך אולי יקדם עצמו לכס הנשיא הרה"מי הראשון, כמו באמריקה.



עד אז נסתפק בנשיאנו ראובן ריבלין, המנסה לכלוא רעמים. הוא היה יו"ר מצוין והוגן של הכנסת ומועמד נרדף שהפך לווינר בבחירות לנשיאות. כנשיא הוא משכמו ומעלה בהתנהגותו, בתבונתו ובאומץ לבו. ההסתות הפרועות נגדו נועדו להשתיקו ולהכניס בו מורך. זה לא ילך להם. אז במקרה של אזעקת אמת, איומים עולים ויורדים, חייבים כל שומרי הדמוקרטיה ומבקשי השלום לעלות לירושלים בהמוניהם ולעמוד כחומה בצורה סביב משכן הנשיא. הם לא יעברו.