חודשים ארוכים נמשך גל הטרור ברחובות, ומציב רף חדש של חוסר ביטחון אישי ושל פחד. נתניהו נכשל כישלון חמור בהצגת פתרונות למצב. בשביל שלא נשים לב שהוא לא מביא ביטחון, הוא משתמש בסדין האדום הקבוע שלו - הערבים. הוא עושה צעד שלא רק מסכן את ישראל כמדינה דמוקרטית, אלא הופך אותה הלכה למעשה דמוקרטית פחות.



חברות וחברי כנסת נבחרים על ידי האזרחיות והאזרחים. כל אחת ואחד מאיתנו שם בקלפי פתק של מי שהוא רוצה שייצג אותו. זו הסיבה שיש לח״כים חסינות: כדי שאיש לא יוכל לשנות לכן ולכם את מה שבחרתן/ם.



נכון, חברי הכנסת של בל״ד עשו מעשה שגם לאלה מאיתנו שמאמינות בדו קיום ובשלום קשה לחיות איתו. לא משנה מה היו המניעים שלהם, המראה שלהם עומדים לזכר מי שרצחו אחים ׳שילבו הוא בלתי בסביל ?עבורנו. בסמכותה של ועדת האתיקה של הכנסת להעניש אותם, והיא כבר השעתה אותם לחודשים ארוכים. אם הם עברו על החוק, היועץ המשפטי יעמיד אותם למשפט. אבל אם לא, הם נבחרו על ידי הציבור. והציבור הוא היחידי שיכול להדיח אותם, בבחירות הבאות.



אם נותנים לגוף פוליטי את האפשרות להדיח את מי שהציבור בחר, זו פגיעה בכן ובכם. היום אלה ח״כים ערבים, אבל מחר אלה יכולים או יכולות להיות חברות כנסת ממגזר אחר שלא ימצאו חן בעיני נתניהו או בעיני מישהו אחר.



ברור לי למה לנתניהו נוח להשעות את כל מי שמפריע לו, אלא שאז זו לא תהיה דמוקרטיה. דמוקרטיה פירושה שלטון העם. העם בחר את נציגיו, לא נתניהו. ורק לעם הסמכות להחליף אותם, לא לנתניהו. הכנסת היא לא תוכנית ריאליטי, והדמוקרטיה היא לא משחק שבו אפשר לשנות את החוקים תוך כדי.



הכותבת היא יושבת ראש סיעת המחנה הציוני