המאבטחים, בדרך כלל, לא מדברים. מאבטחי היחידה לאבטחת אישים (730) הם כספת נעולה שאף אחד לא יכול לפרוץ. גם הממונים עליהם. גם קציני הביטחון במשרד ראש הממשלה ניחנים בתכונות דומות. ובכל זאת, בחודשים האחרונים הצלחתי איכשהו, בדרכים עקלקלות ומסובכות, לקבל התייחסות של שלושה אנשים שעונים לתיאור הנ”ל לפרשת אב הבית במעון ראש הממשלה, מני נפתלי. מדובר באנשים שכבר פרשו מתפקידיהם. לא, הם לא דיברו על בני הזוג נתניהו, לא הסגירו סודות אינטימיים ולא פירטו שמץ מהחוויה של המצאות במחיצת המשפחה המלכותית. הם הסכימו רק להגיד מילה או שתיים על מני נפתלי.



“חשוב שהציבור ידע שמני היה עובד מסור, אמין מאוד, מקצועי מאוד, שקול מאוד”, אמר אחד המקורות שתיאורם לעיל. השני: “כאב לי לראות את מסע ההכפשות שעבר על מני. הוא היה מהטובים. לא היו עליו תלונות, הוא בחור שאפשר לסמוך עליו”. השלישי: “מני היה המאבטח של שרה ושל הילדים לפני שהפך לאב הבית. רק זה מוכיח שהגברת נתניהו חשה אליו קירבה ונתנה בו אמון. הבעיה היא, שבתוך המעון עצמו, זה עולם אחר לגמרי”. ביקשתי שיפרט, אך הוא לא הסכים.



מני נפתלי ניצח אתמול ניצחון מוסרי הרואי. הוא ניצח בשמם של עשרות עובדים מדוכאים לאורך השנים, שמפוזרים לאורכו ורוחבו של משרד ראש הממשלה, שפרשו ו”סודרו” באלף ואחת דרכים עקלקלות. הוא ניצח בשמם של אזרחי מדינת ישראל וכל מי שהאמת חשובה לו. הניצחון הזה הוכיח שאסור לאבד תקווה. גם במדינה ההולכת ומתקרנפת שלנו, עוד יש סיכוי שמדי פעם האמת תבצבץ, תגשש את דרכה ובסוף תצא לאור.



ראש הממשלה בנימין נתניהו רותק אתמול למשכן הכנסת במסגרת דיון “40 חתימות”. על פי הנוהל, בדיון כזה, שמתכנס אחרי שהאופוזיציה משיגה חתימותיהם של 40 ח”כים, צריך ראש הממשלה לשבת נטוע לכורסתו במליאה ולהאזין לכל נאומי האופוזיציה נגדו, בטרם יעלה להשיב. בדרך כלל, מדובר בחוויה מפוקפקת.



אני מעריך שאתמול התענג נתניהו על כל דקה והיה מוכן שהצלפותיהם של הרצוג, לבני והאחרים בבשרו יימשכו לנצח. מדובר בגן עדן לעומת מה שציפה לו, באותם רגעים, באותו “מעון”, המזכיר יותר קן קוקייה. נדמה לי שהגיע הזמן להתחיל לקרוא לדברים בשמם ולשאול את השאלות הנכונות באשר למתרחש שם ולמצבם של הדיירים והעובדים הכלואים במקום. וזה עוד לפני שהתייחסנו לשתי אמירות של נפתלי ממסיבת העיתונאים אתמול בערב: הראשונה, כשסיפר כי המתחולל במעון משפיע על תפקודו של נתניהו (לי יש עשרות עדויות התומכות באמירה זו); והשנייה, כשסיפר שראש הממשלה ידע הכל, “כולל העברת הרהיטים”. 



הסיפור המלא מחר ב"מעריב סופהשבוע"