שרת המשפטים איילת שקד טסה למפגש הממשלות בגרמניה בטיסה פרטית, על חשבון משלם המיסים, ולא צורפה לטיסה בה יצאו ראש הממשלה, רעייתו ושאר השרים, לאור נוכחותה של הגברת שרה נתניהו על המטוס. יותר מזה: הצטרפותה של שרת המשפטים איילת שקד למפגש הממשלות שקיימה ממשלת ישראל עם ממשלת גרמניה התאפשרה רק אחרי התערבות משרד המשפטים הגרמני, כך נודע ל"מעריב".



גורם דיפלומטי בכיר סיפר כי במקור לא הוגש שמה של שרת המשפטים ברשימת השרים שהתעתד ראש הממשלה להביא איתו למפגש בגרמניה. שר המשפטים הגרמני, היקו מס, הנחשב לאוהד ישראל מסור, התערב ונעשתה פניה לשגרירות ישראל בברלין על מנת לבקש שגם השרה שקד תצורף.



גם במשרד החוץ הישראלי היו מי שהרימו גבה לאור החשיבות העצומה של הדיאלוג בין שרי המשפטים של ישראל וגרמניה. גורם דיפלומטי גרמני אמר למעריב כי "הבהרנו שהשרה שקד אורחת רצויה במפגש הזה ולשר המשפטים הגרמני עניין רב להמשיך את הקשר הטוב שנוצר בביקורה הקודם בברלין לפני כמה חודשים".



במצב הדברים, כשהבין מי שהבין שאין ברירה, צורפה השרה שקד לרשימה אך נאלצה לטוס, יחד עם מנכ"לית המשרד אמי פלמור וגורמים נוספים, בטיסה פרטית.



שקד, אגב, מכחישה ומסרה את התגובה הזו: "השרה שקד נפגשה עם חברי פרלמנט בנושא חוק השקיפות ועם שר המשפטים בנושא המאבק המשותף בהסתה ברשת. הדיאלוג עם חברי אגודת הידידות ישראל גרמניה בנושא חוק השקיפות חשוב ביותר להסברת עמדת ישראל ונתבקש על ידי שגרירות ישראל בגרמניה".



הסיפור המלא ביום שישי ב"מעריב סופהשבוע".