האם האיסור על נהיגה באופניים חשמליים מתחת לגיל 16 מוצדק?

מנכ"ל עמותת אור ירוק טוען כי ההחלטה תציל חיים, אך יש כאלו שתוהים מדוע ישראל, שסומכת מספיק על נעריה כדי לשלוח אותם לצבא, צריכה להשית מגבלת גיל שאין לה מקבילה בעולם כולו

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
אופניים חשמליים, ארכיון
אופניים חשמליים, ארכיון | צילום: אלוני מור

מקובל לחשוב כי אופניים חשמליים הם כלי תחבורה נקי וזול המאפשר ניידות והגעה ממקום למקום, ולכן אסור להתנגד לו. אך בפועל בשל מחדל מתמשך וגרירת רגליים של משרד התחבורה, ונוכח מספרם ההולך וגדל של הילדים שאושפזו מתאונות אופניים חשמליים, אנו מחויבים להציב גבולות ותקנות ברורות.

בכל שנה הולך ועולה מספר הילדים מתחת לגיל 14 המאושפזים בבתי חולים בגלל מעורבות בתאונות עם אופניים חשמליים. טעות לחשוב שילדים בגיל הזה הם בעלי יכולת השתלבות בכביש בין כלי הרכב, במיוחד נוכח העובדה כי הם לא מכירים את חוקי התנועה ולא מודעים לסכנות שהכביש מציב בפני משתמשי הדרך.

העלאת גיל הרכיבה תסייע להורים להתמודד עם הלחץ שמפעילים הילדים ברצונם לרכוב על אופניים חשמליים. היא תסייע גם בשיפור הביטחון של הולכי הרגל במדרכה ותצמצם את המספר הגבוה של הילדים שנפגעים בתאונות בכל שנה.

דבר אחד חשוב אסור לנו לשכוח: כדי שההחלטה לא תישאר על שולחן הוועדה, משטרת ישראל חייבת לאכוף את החוק ובמקביל חייבים לתת לפקחים העירוניים סמכויות אכיפה. גם ראשי הערים והמועצות חייבים להירתם למשימה ולסלול יותר שבילים ייעודיים למען רוכבי האופניים. אסור לנו כחברה וכהורים לאבד את ההזדמנות להגן על ילדינו.

תגיות:
דעות
/
אופניים חשמליים
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף