חבילת קוקאין במשקל חצי ק"ג שהמתינה באמסטרדם למבריחים מישראל הובילה לסדרת התרחשויות שלומיאליות שהסתיימו במותו של הבלדר, רועי קאסר, כדורגלן צעיר ומבטיח בהפועל קריית אונו לשעבר, שעשה הסבה לטובת "החיים הטובים", בילויים וחלומות על כסף קל. סיפור העלילה התחיל באפריל 2015 והסתיים ב־2 בפברואר השנה, היום שבו נותק קאסר ממכונות ההנשמה בתל השומר, אז גם נכנסו לתמונה חוקרי מרחב דן. כתב האישום שהוגש השבוע לבית המשפט המחוזי בתל אביב מבוסס בעיקרו על עדות של חברו הקרוב של קאסר, יריב קובלסקי, חצי שיפוצניק חצי עבריין, מה שמלמד על הנסיבות החובבניות בתיק הפלילי הזה, אבל גם על תופעה שהולכת ומתרחבת עקב הביקוש לקוקאין בארץ, שמרקיע שחקים כמו המחיר: כמעט 800 שקל לגרם.

זו הסיבה לכך שמאות עבריינים ישראלים זוטרים יחסית שוהים תקופות ארוכות במדינות דרום אמריקה ובנקודות קצה באירופה, מטפחים קשרים עם חברי הקרטלים השונים ומפעילים משם תאים קטנים של מבריחים מקומיים וישראלים. 

תל אביב־אמסטרדם

במהלך חקירת מותו של קאסר התברר כי שני עבריינים מוכרים, מקסים אזולאי מלוד ויובל זנזורי מקריית אונו, תכננו לייבא קוקאין באמצעות איש קשר ישראלי, רפי פיראואנדי, עבריין המתגורר באמסטרדם ומבוקש כאן לחקירה זה שנים רבות על סחר בינלאומי. 
 
ב־4 באוקטובר 2015 זנזורי הביא לביתו את קובלסקי השיפוצניק, כדי שישמע מאזולאי על התוכנית. בפגישה סוכם שקובלסקי יטוס לאמסטרדם ויקבל את הקוקאין מאנשיו של אזולאי בתמורה ל־18 אלף יורו שיעביר להם, ולאחר מכן יביא אותו לישראל.
 
זנזורי וקובלסקי רכשו כרטיסי טיסה בסוכנות נסיעות בתל אביב וכן שלושה מכשירי טלפון "מבצעיים" ברמת גן, ואחד מהם נמסר לאזולאי. ב־7 באוקטובר טס קובלסקי לאמסטרדם, פגש את פיראואנדי, מסר לו את אחד מהטלפונים שנרכשו, ונקבע שקובלסקי יקבל ממנו 200 גרם קוקאין וימסור אותם לבלדר מקומי, אלא שהבלדר התחרט והחומר לא הגיע לארץ.
 
זנזורי ואזולאי כעסו, וקובלסקי קיבל הוראה לטוס שוב לאמסטרדם ולהביא את הסם בגופו שלו. קובלסקי הכנוע טס חזרה, אבל עקב משנה זהירות שביקש לנקוט איש הקשר המנוסה פיראואנדי, שהעריך כי הנסיעות התכופות יעוררו חשד, הוא נשלח שוב ללא החומר. החשש של פיראואנדי הוכיח את עצמו: קובלסקי נעצר בנמל התעופה בן־גוריון אך לא נמצאו ברשותו סמים.
 
הסמים שניסה קאסר להעביר
הסמים שניסה קאסר להעביר

 
לפי כתב האישום, אזולאי וזנזורי לא ויתרו על החבילה. באחד הימים, בשעה שזנזורי שהה אצל קובלסקי, הגיע למקום אחד מחבריו, רועי קאסר, בן למשפחה פופולרית מקריית אונו ואחד מכוכבי קבוצת הכדורגל המקומית. במהלך המפגש סיפר קאסר על חובות שצבר, ולפי כתב האישום זה היה הרגע שבו הבין זנזורי שהוא מצא את הבלדר שהוא מחפש, והציע לו לקחת חלק בהברחת קוקאין מאמסטרדם תמורת 50 אלף שקל.
 
לפי קובלסקי, כאשר הוא וזנזורי העלו את האפשרות של שיתוף קאסר, הגיב אזולאי בספונטניות ואמר: "נו יאללה, יש סחורה טובה באמסטרדם שמחכה שם, תעלה אותם". קובלסקי טוען שניסה לשכנע את קאסר לסרב להצעה, אבל האחרון התלהב וקיבל מזנזורי הדרכה מהירה כיצד אורזים, בולעים ופולטים סמים. "זנזורי ביקש קמח, הכניס כמות מסוימת לשתי שקיות ניילון, ארז אותן היטב ומסר אותן למנוח", נטען בכתב האישום. "המנוח בלע את השקיות, וכעבור זמן מה הגיע לקובלסקי ואמר שהצליח לפלוט את האריזות בשלמות. קובלסקי דיווח לזנזורי שהמנוח 'מוכן' לייבא סמים".


מפרכס על המדרכה

 

קאסר, נטען, קיבל מקובלסקי כסף לרכישת כרטיסי טיסה ומקום לינה באמסטרדם. ב־3:00 לפנות בוקר, 27 בינואר, הוא המריא לאמסטרדם. 12 שעות אחריו יצאו בטיסה מתל אביב לאמסטרדם זנזורי וקובלסקי, שלוו בנשותיהם. למחרת נפגש קובלסקי באמסטרדם עם פיראואנדי. הפעם העבירו לו 486.88 גרם קוקאין אשר הוסוו בכיסוי של טאבלט, והסיעו אותו למלון שבו שהה קאסר, שארז לבד את החומר ב־69 ג'ולות לפי ההדרכה שקיבל מזנזורי.
בצהרי 31 בינואר נחתו בישראל זנזורי, קובלסקי ובנות זוגם, וארבע שעות אחריהם נחת קאסר ונסע ישירות לביתו של קובלסקי, שם נעשתה הטעות הטרגית. קאסר ביקש כדורים המאיצים את פעולת המעיים כדי לזרז את פליטת החומר. קובלסקי וזנזורי הלהוטים נענו לבקשה, וזנזורי רכש בבית מרקחת את הכדורים המשלשלים, ואף רכש לו מזון להאצת התהליך.
 
סמוך ל־19:30 קאסר חש ברע, אלא שזנזורי אסר על קובלסקי להתקשר למד"א, מה שסחט מקאסר את האמירה המצמררת: "איזה באסה, אני עומד למות". כעבור זמן קצר החל קאסר לפרכס, וקובלסקי התקשר למד"א. יחד עם זנזורי הוא הוציא את קאסר אל הרחוב והשכיב אותו על המדרכה. זנזורי נותר איתו כאשר פרכוסי הרוק הלבן התחלפו בדם שניגר מפיו, עד שהאמבולנס הגיע. זנזורי הבהיר לפרמדיק בחטף כי הוא המודיע אך אין לו היכרות עם הבחור, ועזב את המקום.
 
קאסר הפסיק לנשום ואיבד דופק. הוא הובהל לתל השומר מונשם במצב קריטי. בדיקה נוירולוגית בישרה על פגיעה קטלנית בבטנו ובגזע המוח. ב־1 בפברואר הוצאו ממעיו 69 אריזות קטנות המכילות קוקאין. ב־2 בפברואר הוא נותק ממכשיר הנשמה ונפטר. נקבע כי מותו נגרם מדליפת קוקאין שגרמה לנזק מוחי.
 
החוקרים הגיעו מהר מאוד לקובלסקי, שנשבר בחדר החקירות בשלב מוקדם יחסית עקב הטראומה ממותו הטרגי של חברו, וסיפר הכל על המיזם ועל מעורבותם של זנזורי, אזולאי ופיראואנדי. עכשיו החוקרים נדרשו להוכיח את הסיפור בעבודת נמלים שכללה איסוף פרטים קטנים מהנסיעה המשותפת להולנד, כולל חקירת הנשים ועימותים אמיצים בין קובלסקי לבין זנזורי ואזולאי.
 
זנזורי, שריצה עשר שנות מאסר על הריגה ועוד מאסרים על סמים וניהול הימורים, שמר על זכות השתיקה עד שהבין כי הופלל, ואז טען שקובלסקי היה הרוח החיה. אזולאי, שאף הוא ריצה כעשר שנות מאסר, שמר על זכות השתיקה, אולם בעימות הכחיש ואף התעמת עם קובלסקי, אשר משפטו הופרד מזה של שותפיו כדי שיוכל להעיד נגדם.
 
הסנגורית של זנזורי, עו"ד יעל פינקלמן־ניסן, ביקשה להגיב רק לאחר קבלת חומר הראיות. פרקליטיו של אזולאי, שחר חצרוני ותמיר סננס, מסרו בתגובה: "למרשנו אין קשר לעבירת ההריגה ואכן הוא לא הואשם בה. אנו משוכנעים כי גם עבירות הסמים יימחקו מכתב האישום". הסנגורית של קובלסקי סירבה להגיב.
 
רשימות נוספות של אמיר זוהר ב־POSTA.CO.IL