איילת שקד היתה עוף מוזר כשהצטרפה למפלגת הבית היהודי, והיא עוף מוזר בראשות משרד המשפטים. בשנה אחת של כהונה כשרה, היא הספיקה לנפק לא מעט כותרות, האחרונה בהן בסוף השבוע האחרון, כשפורסם שהיא תומכת במתן חנינה לנשיא לשעבר משה קצב, פרסום שהיא מיהרה להכחיש.
 
בהיותה חברת כנסת קידמה שקד שורת חוקים שנועדו להצר את צעדיו של בית המשפט העליון, ולכן נרשם מתח במשרד המשפטים לקראת הגעתה לתפקיד. אולם עד כה, כשרה, שקד לא טיפלה ב"אקטיביזם השיפוטי" של בג"ץ, למעט התבטאויות שגררו לא מעט ביקורת כלפיה. למשל, כשפרסמה פוסט בפייסבוק נגד ביטול חוק ההסתננות על ידי בג"ץ.
 
"היא שכחה שהיא שרת המשפטים", אמרו שופטי בג"ץ בשיחות סגורות, על פי פרסומים. "תפיסה פשטנית ובלתי מבוססת של המושג משילות", תיאר היועץ המשפטי לממשלה לשעבר יהודה וינשטיין את עמדתה של שקד באשר ליחסי הכוחות בין הכנסת לבין הרשות השופטת. וינשטיין הספיק להתנצל על הדברים באירוע הפרידה שלו.
 

סערה נוספת נרשמה בכהונה הקצרה, כאשר חוק השקיפות של שקד, הנוגע לעמותות השמאל, ספג ביקורת לא רק בישראל, אלא גם מחוץ לה. האירוע המשמעותי ביותר בתקופתה כשרה הוא ככל הנראה חילופי היועץ המשפטי לממשלה. שקד הביעה לא פעם את עמדתה, שלפיה על שר המשפטים לבחור את היועץ הבא, ולא ועדת האיתור. בפועל הוועדה הציגה השנה לכנסת מועמד אחד בלבד – אביחי מנדלבליט - המועמד המועדף על שרת המשפטים. אם זה תלוי בה, אופן בחירת היועץ המשפטי לממשלה תשתנה עד שתסיים את תפקידה.
 
נדמה כי שקד הצליחה בשנה האחרונה להלך בין הטיפות, או הסופות, והציגה גם עשייה משמעותית במשרד. היא הביאה לחקיקת שורת חוקים בתחום המלחמה בטרור, שעמו מתמודדת ישראל לאורך מחצית מתקופת הממשלה הנוכחית. כך, היא הביאה להחמרת הענישה של מיידי אבנים ולשלילת הטבות כספיות והטלת קנסות על הוריו של ילד שהורשע בעברות של יידוי אבנים. 
 
חוק הטרור שקידמה שקד מגדיר מהם הכלים הניתנים לרשויות האכיפה בנוגע לחקירת חשודים בטרור, וכן מביא להחמרת ענישה בגין עברות טרור המבוצעות ממניע לאומני.