החזות שלה מטעה. היא סימפתית ונעימה, חרוצה וישרה; קובע המומחה שלנו לדיסינכרוניזציה שבין חזות למהות. היא מתנסחת באדיבות ובבהירות. היא כביכול חילונית ליברלית שכוונותיה טובות; אך לא פעם נראה שהחזות הנעימה מכסה על חשיבה מזימתית ועל דברים רעים ומזיקים. אם תרצו, היא פשוט יריב לוין עם נעימוּת, וגם לה אץ הזמן.



בעיני שרת המשפטים איילת שקד היא גויה של שבת או מסתחלֶנֶת (מלשון מסתערבת לחילונית) בשליחות הריאקציה הפאשיסטו-אמונית, שמבקשת לרצות את עמיתיה לבית היהודי, חובשי הכיפה ומדירי החילוֹניוּת. עכשיו תקפה קשות את בית המשפט העליון, המתערב לדעתה בהתנהלות הרשות המחוקקת בנושא מתווה הגז. סוג של להוציא את הערמונים מהאש ואת המרצע מהשק עבור בנימין נתניהו, שאפילו לא מודה לה מפחד רעייתו. 
 
וזה רק חלק מפעולות שקד. אחרי יוזמה, הובלה ותמיכה בהצעות חוק לא־דמוקרטיות; אחרי התוקפנות כלפי שוברים שתיקה וארגונים שומרי דמוקרטיה ודין; ותמיכה (שוב לכאורה) בעברייני הימינו־דת. נכון, האידיאולוגיה הנחרצת שלה וניסיונותיה לכווץ את סמכויות בג"ץ ולהשליט את  הפרקטיקה השמרנית, האמונית וההלכתית על המשפט נובעות מכך. 
 

ראו הוזהרתם: זה עוד צעד בדרך להחשכת ישראל כמדינת כל תושביה וכאפרטהייד הלכתי שבו, כמו לערבים ולפלסטינים שיסופחו, ולשמאלנים ולמבקרים שישותקו, כך לנשים כשקד, מירי רגב או ציפי חוטובלי לא יהיה מקום בין מקבלי ההחלטות. האם תספיק לעשות זאת לפני שאבו מאזן יחתים את כל העולם על החלטה לפתרון הבעיה הישראלית-פלסטינית תוך שנה לפי החלטות האו"ם?
 
הגשש החיוור שרו "תיתן לזמן ללכת בשבילך, זמזם ת'זמן, הזמן זה כמו שקד". אבל לשקד אין זמן. אם בוז'י יצא מהתסבוכת ולביבי יתאימו העיתוי והנסיבות, אולי המחנה הציוני תיכנס לקואליציה במקום הבית היהודי.
 
עד אז מקווים שמי שלא ייתן לשקד לסַלְבֵּרג (מלשון סולברג) את כל בית המשפט העליון יהיה משה כחלון, שהתחייב לשמור על המוסד השיפוטי הגבוה. אבל כחלון כזכור גם התחייב לטפל במונופול הגז, השתמט והבטיח הרבה בתחום הדיור ולא קיים. עדיין. מהפכת הסלולר שבגינה זכה, ובצדק, לתהילה ולהצלחה נמצאת על סף קריסה. כך שהבטחת כחלון שלא ייתן לפגוע בעצמאות המשפט היא מבחן לעמידותו.
 
קולו כחלון גם לא נשמע, עדיין, בעניין רדיפת שר הביטחון באורח הפאשיסטי ביותר בתוך הליכוד, כולל תגובתו העלובה של ראש הממשלה. אולי יצהיר כחלון שמעתה יזכה בוגי יעלון (המתגלה בפן היושרה והאומץ שלו לעומת עמיתיו העלובים למפלגה) לגיבוי מלא של מפלגת כולנו, המגלמת את שארית השפיות והמתינות של הימין, וכך ישתנה המאזן הפנימי בממשלה? 
 
החייאת רצח תאיר ראדה והעיסוק בזהות הרוצח מגבירים את סכנת "קול המון כקול שדי". ההמונים ברשתות חושדים בחברותיה של הנרצחת, בחברי כת השטן ובנערה רעועת נפש, דורשים צדק ומרעישים עולמות. צודק פרקליט המדינה שמותקף מכל עבר, שתיאוריות קונספירציה חדשות לבקרים ושיפוט על ידי הרשתות החברתיות הם סכנה לדמוקרטיה.
 
אם אכן שי ניצן מצדד בביקורת עניינית על הפרקליטות, כדבריו, שייתן מענה ענייני לשאלות הענייניות בעניין המבקרת השופטת הילה גרסטל והניסיונות לפסול את הרופאה הפתולוגית שהעידה במשפט זדורוב, וכמו גם לשאלה איך זה שאף אחד, כמדומה, לא הסביר למה לא הוכח מניע ברור ומוצק לרצח?