בזמן שראש הממשלה בנימין נתניהו מעכב את החתימה על הסכם הסיוע הצבאי המוגדל מארצות הברית ודורש תוספת של מיליארדי דולרים, היום הוא ייפגש במוסקבה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. כידוע, מדובר באותו פוטין ששדרג את היקף ואיכות הנשק שהוא מכר וימכור לאיראן, המדינה שראש הממשלה לא חדל להתריע שתגבור עוצמתה הצבאית הוא איום על קיומה של ישראל.



גם אם בסופו של דבר לא הצליח ראש הממשלה למנוע את הסכם הגרעין עם איראן, נתניהו ייזכר כראש מדינה שלחם נגד ההסכם והזהיר מהשלכותיו יותר מכל מדינאי אחר בעולם. אבל ראש הממשלה עולה לרגל למוסקבה למפגש ידידותי מתוקשר עם פוטין, ששר החוץ שלו סרגיי לברוב האיץ את השגת ההסכם עם איראן. מאז חתימת ההסכם עם איראן, ארצות הברית מהססת בכל הנוגע לקשירת קשרי סחר עם איראן. אבל הקרמלין מגלה פעילות מדינית ונוכחות דיפלומטית בטהרן במטרה להקדים מדינות אחרות ולהשיג עסקאות ענק וחוזים מסחריים עם איראן, כולל מכירות נשק ענקיות, שלפי דיווחים באמצעי תקשורת במערב כוללות מטוסי קרב ומפציצים חדישים. מעניין אם פוטין יגלה לנתניהו פרטים על מאמצי ההתקרבות שלו למשטר בטהרן.
 
ראש הממשלה הביע בהזדמנויות שונות דאגה שמא ארצות הברית לא תשתמש בזכות הווטו שלה במועצת הביטחון במטרה לסכל הצעת החלטה פלסטינית או למנוע מהלך שישראל שוללת. אבל נתניהו מתוועד עם פוטין, נשיא מדינה שגם לה זכות וטו במועצת הביטחון. עם זאת, לא יעלה על הדעת לבקש מפוטין להפעיל את הווטו לסיכול החלטה נגד ישראל.
 

כמו כן, בעת שארצות הברית נלחמת בזירת מועצת הביטחון בכל יוזמה אנטי־ישראלית, רוסיה על פי מדיניות קבועה, באופן עקבי, מצביעה נגד ישראל במועצת הביטחון ובמליאת עצרת האו"ם. לא זכורה פעם אחת שרוסיה ניסתה למנוע מהלך נגד ישראל בזירת האו"ם.
 
פוטין לא הצטרף לגינויים שפורסמו בימים האחרונים על הכרזת ראש הממשלה כי ישראל לא תיסוג מרמת הגולן. לא משום שפוטין תומך בישראל בנוגע לעתיד רמת הגולן. פוטין לא יכול לגנות מהלך של סיפוח משום שהוא נושא על גבו חטוטרת של סיפוח חצי האי קרים; מהלך שמועצת הביטחון הגדירה כהפרה בוטה של החוק הבינלאומי, ושבגינו הוטלו סנקציות על רוסיה. 
 
פוטין נחשב כיום לאחד המנהיגים הפחות אהודים ואמינים בזירה העולמית. לדברי גורמים באו"ם, רוסיה לא הסיגה את כוחותיה מסוריה, אלא אפילו תגברה באחרונה כוחות אלה. אותם הגורמים טוענים שהמלחמה שפרצה בימים האחרונים בין צבא אזרבייג'ן לכוחות ארמניים כחלק מהסכסוך הישן על השליטה באזור נגורנו־קרבאך היא בעידודו החשאי של פוטין, שמבקש להרתיע את נשיא אזרבייג'ן מהידוק יחסיו עם וושינגטון.
 
מוסקבה היא גם לא יעד אהוד לביקורים של ראשי מדינות. אובמה, שמנצל את חודשי כהונתו האחרונים לביקורים בארצות שונות, נמנע עד כה מביקור רשמי במוסקבה. גם מנהיגי עמיתותיה של ארצות הברית מדירים רגליהם ממוסקבה. התמונה שתקשט את העמודים הראשונים של עיתוני ישראל וארצות הברית תראה את ראש ממשלת ישראל מחויך וגאה לצדו של נשיא רוסיה; תמונה שלא תוסיף כבוד לאיש מהם. ד