מתוך דברי ראש הממשלה:

עכשיו, לאחר שאחרוני הנספים הלכו לעולמם, אני שמח לבשר לכם שסוף־סוף משרד האוצר שחרר את הסכום של 10 מיליון שקל שיועדו לרווחת ניצולי השואה. כן, כן, אפשר למחוא כפיים, זה בסדר, הם כבר לא שומעים. רק שעכשיו, כשהם כבר לא איתנו, מה לעשות, לפעמים הגריאטריה מקדימה את הבירוקרטיה, בכל מקרה, נוכל להקצות אותו למשאבים חשובים בתוך המדינה כמו הקמת יד זיכרון לנספים.



אז כן, בחייהם הם לא זכו לקבל את הסכומים האלה וליהנות ממנעמי החיים כמו אוכל, משקה, מיטה, שמיכה, תנור עם שני סלילים, ובואו נודה שמה שלא נתנו להם, הם תמיד רצו עוד. אבל עכשיו הכסף השתחרר ואני מכריז בזאת על הקמת יד זיכרון יפה ומכובדת בדרום הרחוק, עם קפיטריה! כך שכל ילדי ישראל, בדרך לטיול השנתי באילת, במקום לעצור לפיפי בבאר שבע, יוכלו לעצור להפסקה ערכית יותר של "עוצרים־זוכרים־מתרעננים־וממשיכים".




שעשועון טלוויזיה לנוער:"השואה, תזכירו לי?"

אחרי הזילות של המילה "שואה" בשנות האלפיים המוקדמות, גם היום, רבים מבני הנוער לא ממש יודעים איפה ראוי להשתמש במילה "שואה" ואיפה לא. ולכן נשחק בשעשועון - "שואה או לא שואה?".



הנערים והנערות יקריאו מתוך קבוצות הוואטסאפ המשפחתיות שלהם הודעות על אירועים מבאסים במיוחד, והקהל יצביע באמצעות המחשבה. למשל: חום של 38 מעלות ואין מים מינרליים "מוגז עדין" - שואה או לא שואה? בופה במלון כשנגמרו לטבח הביצים להכנת חביתיות, שואה או לא? לדרוך על חילזון, שואה? ועל חשופית? לצאת מהבית בלי הטענה לשבב האלקטרוני שבראש שלנו, ובמקום להשתמש בגוגל גלאס, להסתפק בלפטופ מיושן, שואה או לא?




מיצג שואה ממבט אישי:

השחקנית ואמנית הבלוטות' גאיה טלמון מעלה מיצג מרגש ומרשים, ובאמצעים דיגיטליים היא מקרינה תמונות ממחנה הריכוז בירקנאו, שלפני חמש שנים נהרס ונבנה במקומו בניין יוקרתי עם בריכת שחייה קינטית, שמשנה את צורתה בהתאם למתרחצים (אגב, הוקמה קבוצת רכישה על ידי ענבר אור - נכדתה של - למי שמעוניין לקנות דירות במתחם. נותרו שתי דירות בלבד, הזדרזו!). האמנית תשתמש במוזיקה מולקולרית ובקולות אנושיים שהיא תפיק באמצעים ביתיים כמו מסרק, לוסטרה וניירות פרגמנט, כדי למשוך גם את הקהל הצעיר שאינו מורגל בישיבה למשך יותר משלוש דקות ברצף, לאירוע שהתרחש בעבר הרחוק.




האירוע המרכזי - "טקס יום השואות":

להזכירכם, השנה לטקס יום השואה המרכזי מצטרפים נספים מאסונות נוספים שהתרחשו במדינה, כמו הצונמי, רעידת אדמה ונפגעים מדליפת הכור הגרעיני בדימונה (כמובן, באשמת שלטון השמאל של המאה שעברה ובעיקר בגלל שמעון פרס, שהגה את הקמת הכור, ללא תכנון לטווח הארוך. פרס עצמו, אגב, חש טוב יותר השבוע, ואף יצא לכנס הסברה בנורווגיה תחת הכותרת "אוסלו לא נכשל" כשאף אחד מפמלייתו עדיין אינו מוכן לבשר לו שהוא כבר אינו נשיא). בכל מקרה, הטקס ייערך השנה בהר דנון (לשעבר הרצל) ובהשתתפות נשיא המדינה, אסי עזר.



יהודית גלרון (בתה של, על שמה של) מחדשת את "עצוב למות באמצע התמוז" - בראפ, ולראשונה יתקיים דיון על השואה באמצעות אימוג'ים בלבד (ראו תמונות).




אופנה:

מעצב אופנה צעיר, בעל השם המדליק פאי האם, מציג קולקציה חדשה המבוססת על אופנת "שואה", שהפכה טרנדית בשנים האחרונות. הנה מספר מילים מהקטלוג: "אל פיג'מות הפסים היפהפיות, הנוחות והפרקטיות, יצורפו השנה אקססוריז מדליקים כמו נעלי כפכף עם או בלי גרביים, ויחד עם זקנים היפסטרים שחוזרים אלינו מ־2016, אנחנו משלימים מראה נכון ועדכני, וכמובן זוכרים ולא שוכחים - גם את השואה וגם את האופנה". 




אימוג'י. צילום: ללא


בקרוב ישולבו מודעות פרסומות בוואטסאפ. כך זה ייראה:

"ערה?" - קפה טורקי חזק יעיר אותך!


קבוצת "משפחה לא בוחרים" - אבל מכונת כביסה כן


וי אחד שההוגעה התקבלה - בחסות נייקי


מקליד/ה - ההמתנה הורגת אותך? שב על ספת עמינח


העיפו אותך מקבוצת המשפחה? - הזמן עכשיו ויזה לארצות הברית 



שי ודרור - תכנית הרדיו של שי גולדשטיין ודרור רפאל בתחנת 103FM - רדיו ללא הפסקה