שר החינוך נפתלי בנט דורש מראש הממשלה לצוות לחברי הקבינט מדיני ביטחוני קצין בכיר בצה"ל שיסייע בהעברת חומרים, יתדרך את חברי הקבינט לקראת דיונים הרי גורל ויהיה הצד המקשר בין החלטות ראש הממשלה ושר הביטחון לבין שאר החברים. הקבינט שמורכב מפאזל שצריך לשקף את כלל חברי הקואליציה, הוא בעצם קבינט עקר. 

 למעט שיחות עדכון מפעם לפעם אין לחברי הקבינט באמת יכולת להשפיע. למעט ספינים שמופצים לתקשורת בהדלפות, לא באמת יצא ממנו משהו. במדינה שמאותגרת בכלל הזירות בגבולותיה יש חובה שחברי הקבינט יהיו חלק בלתי נפרד מקבלת ההחלטות. אלא שבפועל בעת עימות ראש הממשלה ושר הביטחון לוקחים מהקבינט את הסמכות ומקבלים מנדט להחלטות.

התירוץ הוא "לקבל החלטות בזמן אמת בלי להטריד את כלל חברי הקבינט". משמעות הדבר, היא כי שאר חברי הקבינט מעודכנים מעת לעת אולם אין להם יכולת להשפיע. השר בנט דורש ובצדק, לקבל כלים ויכולת השפעה. אין שום סיבה בעולם שמדינה שהולכת לעימות אחת לכמה שנים תאפשר לשניים בלבד לקבל החלטות עבור כולם.

בסוף ההחלטה היא של ראש הממשלה שתמיד שר הביטחון מתיישר עמה. השר בנט דורש את שמגיע לו והכרחי שהוא יקבל,
מודיעין איכותי ומעודכן שיוכל לספק את התמונה בטרם תתקבלנה החלטות הרות גורל. הדבר יאפשר לראשונה גם יכולת להטיל אחריות על חברי הקבינט לאחר שזכו בסמכות ראויה. לכן הדרישה של נפתלי בנט היא לא רק הגיונית היא גם הכרחית.

גם במערכת הביטחון ישמחו שצעד כזה יתקבל על ידי ראש הממשלה שמכהן כעת גם כשר ביטחון. לצה"ל יהיה הרבה יותר נח אם חברי הקבינט יגיעו לישיבות מתודרכים על ידי גורמים בכירים בצה"ל והשפה בדיון לא תהייה זרה להם. חברי הקבינט יוכלו לשאול שאלות, לבקש הבהרות ולקבל תשובות לרקע עמוק, תשובות שיוכלו לסייע לכולם לסיים דיוני קבינט בלי שתיקות מביכות של ראש השב"כ או הרמטכ"ל נוכח שאלה שהקשר בינה לבין המציאות מקרי בהחלט.

נכון להיום הקבינט מורכב משני חברים ביטחוניים, ראש הממשלה שמחזיק כרגע גם בתיק הביטחון והחבר החדש, האלוף במילואים יואב גלנט. נתניהו וסיעתו מיהרו להבהיר לנפתלי בנט כי הסכמים קואליציוניים לא יפתחו לדיון מחדש מצד אחד, וזאת יממה בלבד אחרי שהסכם קואליציוני של מפלגת "כולנו" נפתח מחדש וסעיף "יואב גלנט" עלה לדיון ואף התקבל בברכה.