כשתפרוץ, היום אחר הצהריים, הסערה התורנית סביב דוח מבקר המדינה העוסק בפרשת ביביטורס וסביב ההתעניינות המשטרתית המחודשת (והמוצדקת) בנושא, כדאי שנדע גם את הדברים הללו: לפני כמה שבועות פרסמתי ב”מעריב־סופהשבוע” על נסיעת תענוגות של יאיר נתניהו, בנם של בני הזוג נתניהו, ברחבי צפון אמריקה. נתניהו ג’וניור שייט בין אתר הסקי היקר בעולם (אספן) ללאס וגאס ולמקדשי תענוגות נוספים במשך שבועות, כשהוא מתאכסן במלונות הפאר היקרים ביותר.



נעזוב רגע את השאלה מי מימן את הנסיעה הזו. ליאיר נתניהו צמוד מאבטח. כששב ארצה התברר שזו הייתה הנסיעה היקרה ביותר בתולדותיה של יחידת האבטחה במשרד ראש הממשלה (למעט נסיעות ראש ממשלה). אף שר בממשלת ישראל לא חזר עם הוצאה כזו על אבטחה. אגב, עד שמשפחת נתניהו הגיעה, לא זכו ילדיו של ראש הממשלה לאבטחה אחרי גיל 18. במקרה שלנו האבטחה צמודה, יש גם רכב צמוד (ממאגר כלי הרכב של משרד רה”מ). ישראלים רגילים שרוצים לפנק את ילדיהם אחרי הצבא ולרכוש להם מכונית קטנה, נאנקים תחת הנטל הכלכלי. הבן של ראש הממשלה מקבל מכונית פלוס מאבטח (שנוהג בה), מהמדינה.



בעוד אנו מדברים, יצאו השבוע הגברת נתניהו ושני בניה לסיבוב נוסף בחו”ל. יחד איתם יצא מפיק ואיתו צוות צילום. אחד מזכייני הטלוויזיה המסחרית מצלם סרט תיעודי על אביה של הגברת נתניהו. מורה צנוע מקריית טבעון הולך והופך בשנים האחרונות לאחד מאבות האומה, גדולי הציונות ומבשרי הקוממיות. מפיקים עליו סרט. לצורך הנסיעה קיבל אבנר נתניהו חופשה מיוחדת מהצבא. בתשובה לשאלה, נמסר ממשפחת נתניהו שמדובר ב”מסע שורשים משפחתי בפולין”. על פי גרסת המשפחה, המפיק שמפיק את הסרט “שמע על הנסיעה וביקש להצטרף”. נפלאות דרכי ההפקה הישראלית. כמו כן מסרה המשפחה ש”המפיק אכן מצטרף ומתעד, אבל המטרה מלכתחילה אינה הסרט אלא העניין המשפחתי”. לדברי המשפחה, נסיעתם של שרה והבנים ממומנת מכיסם. העניין הוא המאבטחים. גם כאן, העניין מאובטח לעייפה על חשבוננו.



מיותר לציין שראש הממשלה, שנותר עזוב מאחור, הוא גם שר התקשורת. הזכיינים המסחריים משחרים לפתחו ועתידם תלוי בהחלטותיו. עוד מיותר לציין שהמשפחה הזו הסתבכה לא פעם בענייני נסיעות. בכל מדינה מתוקנת היה תיק ביביטורס גורר אחריו חקירה משטרתית מיידית ומואצת. מפעל הנסיעות המשפחתי, שמומן על ידי אין ספור גורמים זרים, הגיע ליועץ המשפטי לממשלה דרך התקשורת, ואחר כך גם דרך מבקר המדינה, אבל היועץ החליט שאין עניין לציבור. הוא משך ובזבז את הזמן, ואחר כך טען שהוא סוגר את התיק “בגלל הזמן שחלף”.



ולכן לשאלה הנשאלת איך יכול להיות שהקרנבל הזה נמשך (הפעם על חשבוננו), יש תשובה פשוטה: הם ממשיכים כי הם יכולים. כי הם קיבלו אור ירוק מהיועץ המשפטי הקודם, והמערכת לא עושה כלום, ואת המשטרה זה לא מעניין, ובפרקליטות מתעסקים בנציבת הביקורת שמעזה לבקר, והכלבים המתמעטים נובחים, אבל השיירה עוברת, במחלקה ראשונה, לטרקלין הבא.