עוד כמה ימים מתחיל הרמדאן. אומרים שזהו חודש של צום והתבוננות פנימית, כפרת עוונות וגמילות חסדים – כל אותן תכונות נאצלות שכנראה אינן כה נאצלות בשאר חודשי השנה. בערך כמו שצום יום כיפורים אמור לכפר על חטאים ומשמש להתבוננות פנימית. לא רק הערבים המוסלמים מתכוננים לרמדאן, גם ליהודים יש למה לומר, בייחוד לקבוצת רבני הרובע היהודי, שפנתה למשטרת ירושלים בדרישה לסגור את הרובע היהודי לכניסת מוסלמים.



הרבנים סיפרו שכשעברו המתפללים בקבוצות גדולות בשנה שעברה, קראו קריאות "אטבח אל יהוד". קריאות “שגרמו לבהלה בקרב תושבי הרובע ומבקרים", כתבו הרבנים.



אין זו אלא פרובוקציה שצריך לנטרל איך שהיא מרימה ראש. בעוד מרקם החיים המשותפים מכריח יהודים וערבים להקל את החיכוך ודווקא להנמיך את העוינות והאלימות, ההצעה ובעיקר יישומה הוא מתכון להגברת המתח. זאת לפני שמזכירים את אלפי תושבי השכונות הערביות שחוצים את הרובע מדי יום בדרכם לעבודה. לא מן הנמנע שמדובר בצעד שמטרתו להגביר את העוינות וללחוץ את תושבי הרובע הערבים למען יראו ויברחו. עכשיו באים רבני הרובע, עם הפרובוקציות שלהם, כאילו כדי להגביר את הלהבות. 
 

בשנה שעברה עברו השבועיים הראשונים של הרמדאן באורח מסודר. חיילים אפילו תודרכו לומר לעוברים במחסומים אללה כרים, הותר לנשים לעבור במחסום קלנדיה ללא מגבלת גיל ורוככו הקריטריונים למעבר צעירים וגברים. כל זה היה בימים הראשונים מול מצלמות כל העולם, שרצו לראות כיצד מיישמים בישראל את חופש הפולחן.
 
כעבור כמה ימים נמאס לצעיר פלסטיני לעמוד בתור שער הכניסה. הוא ניסה לעבור במעבר כלי הרכב, נורה ונפצע. כמה ימים אחר כך הרג אל"מ ישראל שומר נער שהשליך אבן על רכבו. מכאן ואילך הוטל על מאות אלפי המתפללים עונש קולקטיבי. ההקלות בוטלו. ההמונים שיצאו מבתיהם בכל רחבי הגדה כדי להגיע לתפילות נשלחו חזרה הביתה. לנכים הגברים הותקנה תקנה חדשה, שעל פיה הם חייבים להיכנס רק משער הגברים.
 
רק עכשיו התחולל כאן פיגוע תקשורתי כאשר נתניהו החליף ערבים נוהרים בערבים אונסים בגלל ה"אונס הלאומני". רק כאשר הסתבר שלא מדובר בדיוק ב"אונס לאומני", חזר בו גם נתניהו, שיצא מסית מן הסוג הנחות. ומי התנדב להציל את הכבוד האבוד של נתניהו? המשטרה.

החוקרים החזירו את סעיף האונס הלאומני לבית המשפט. בהוראת המפכ"ל? שואל דב גילהר בשידור חי מבית המשפט. זה מה שהבנו כאשר אמרו לנו שהדרג הבכיר ביותר הורה על כך, עונה לו הכתב. זה הדרג הבכיר שהיה מעורב בהורדת שמה של שרה נתניהו ופרטי החשדות נגדה מהמלצת המשטרה לפרקליטות. בקיצור זה האיש, שאחרי עשרות שנות שירות בשב"כ, אמור כמפכ"ל להגן על חופש הדת של המוסלמים. רמדאן כרים.