העייפות וההנגאובר ממסיבות 4 ביולי טרם התפוגגו כאשר התייצב ראש ה־FBI ג'יימס קומי מול המיקרופונים בוושינגטון ודיווח מוקדם מהצפוי על ממצאי החקירה נגד הילרי קלינטון בפרשת המיילים. הכותרת הנכספת למועמדת ולדמוקרטים הייתה שם: הבולשת אינה ממליצה על העמדתה של קלינטון לדין. אף תובע סביר לא היה נוהג כך. אף שהכותרת והממצאים מסירים את עניבת החנק מעל צווארה של קלינטון, הם לא מורידים אותה מהעץ. 



העובדה הזאת הייתה ברורה בתום 14 הדקות שבהן אמר קומי את דברו, ולפני שטראמפ והרפובליקנים החלו לצייץ ולהגיב בנוסח “אמרנו לכם”. במשך כרבע שעה הסביר קומי, סיוויל סרוונט מהדרגה הראשונה, את כל הדברים הלא חוקיים, העבירות של שיקול דעת וטעם טוב, תיאר את הרשלנות שבה התייחסו במחלקת המדינה והמזכירה בראשה לנהלים תקינים ולסדרי עבודה וכיצד התנהלו שם באדנותיות כאילו אלה אינם חלים עליהם. קומי הסביר שבניגוד לטענת קלינטון, היו שם מיילים חסויים וסודיים ביותר שהיו יכולים ליפול לידיים עוינות ואולי גם נפלו. שקלינטון ניהלה משרד ממשלתי בתנאים של בסטה. אך כל הממצאים הללו, המרשיעים לפחות למראית עין, אינם מצטברים לכדי המלצה להעמדה לדין ולכן גם אינם מדרדרים – על פי החוק היבש לפחות – את הקמפיין של קלינטון לשוליים. 

הרוויח אין סוף תחמושת, דונלד טראמפ. צילום: רויטרס
הרוויח אין סוף תחמושת, דונלד טראמפ. צילום: רויטרס

 
אבל דווקא הצהרתו הפשטנית של ראש ה־FBI היא שמהבהבת כתמרור אזהרה גדול עבור מי ששואפת להיות נשיאת ארה”ב. התחמושת שניתנה בידיו של טראמפ אינה זניחה. 
 

גם מבית יש להניח שיישמע קול הכפירה של ברני סנדרס, שטרם הניח את נשקו בטענה שהוא כעת כשיר יותר ממנה לנצח את טראמפ. ערימות החלודה, השקרים והטעויות הולכים ומצטברים במקום להתפוגג. חוקי המשחק השתנו אתמול למרות הכותרת. צוותי החילוץ עמלים להוריד את קלינטון מהעץ.