"הלוואי שהיו מקבלים אותי בתל אביב כמו שמקבלים אותי בניו יורק ובוושינגטון, ולא רק יהודים", אומר בנימין נתניהו. "אובמה היה נעול נגדי מהרגע הראשון", הוא מוסיף, "בקרוב אצליח לפרק את הרוב האוטומטי נגד ישראל באו"ם". וגם: "אני לא מבין למה צריך פרוטוקולים בישיבות ביטחוניות. בקנדה אין פרוטוקולים. בשביל מה זה טוב? כשיש פרוטוקול, כולם מדברים לפרוטוקול". לדבריו, "שיטת המשטר הקואליציונית שלנו מסורבלת. אני בעד מעבר לשיטת משטר נשיאותי".



סיבוב ההרצאות של ראש הממשלה בפני אנשי התקשורת נמשך במלוא עוזו. השבוע הגיע תורם של העיתונאים החרדים, חביביו, שזכו לחמש-שש שעות מזמנו היקר של נתניהו ומצאו אותו תוסס, מלא ביטחון עצמי ומלא מעצמו. ישראל, לדבריו, היא מעצמה עולמית, אבל "ישראל היום" שולט בקושי על 3% משוק התקשורת בישראל. ביתר השוק מתכוון נתניהו לטפל בקרוב.



כשנשאל מדוע אינו פורש בשיא ענה: "כי השיא עוד לפני"



הוא משוכנע שצוק איתן היה הצלחה גדולה ומבטל בבוז את הטענות שלפיהן הוא לא נותן לשום פוליטיקאי להרים ראש ומחסל כל יריב פוטנציאלי בעודו באיבו. "מי שרוצה מוזמן להתמודד מולי", מצהיר נתניהו, "אני לא מבין מה הם רוצים ממני. זו דמוקרטיה. שיתמודדו, במקום לטעון שאני מחסל אותם".



קהל שומעיו התרשם עמוקות מהפרזנטציה. כשמישהו מהעיתונאים שאל אותו אם הכל כל כך טוב, מדוע הוא אינו פורש בשיא, הביט בו נתניהו, חייך ואמר: "כי השיא עוד לפני".



הסיפור המלא יפורסם מחר במעריב-סופהשבוע