לראש הממשלה בנימין נתניהו, הפגישה הצפויה עם הילרי קלינטון ודונלד טראמפ היא אירוע שיוסיף לאגו שלו כמנהיג מדינה גאה ויחזק את דעתו שהוא מכובד ומוערך בקרב גורמים זרים בזירה הבינלאומית. להילרי קלינטון הפגישה עם ראש ממשלת ישראל היא מהלך שיאשר את ניסיונה שרכשה כשרת חוץ לשעבר במגעים עם ראשי מדינות. לדונלד טראמפ, לחיצת ידיים עם נתניהו תצטייר כמאמץ נוסף להוכיח שהוא נורמטיבי ובר שיחה עם מנהיג מדינה, ולא הזוי ומטורף כמו שיריביו, כולל בכירים רפובליקנים, טוענים.



מלבד זאת, לפגישה הצפויה של ראש הממשלה עם המתמודדים על נשיאות ארה"ב אין שום משמעות ואפס השפעה על סיכוייהם של קלינטון וטראמפ. אפילו מבחינת רווח ארעי בתחום החשיפה התקשורתית ויחסי ציבור האירוע הזה לא יתרום מאומה לשני הקמפיינים. במלים אחרות, הפגישה הזאת היא מלכתחילה מיותרת ואפילו מגוחכת. זהו אירוע תעתועים שהולם היטב את האופי הקרקסי והנלעג של קמפיין הבחירות של דונלד טראמפ.



ייתכן ונתניהו הסכים לפגישות האלה כדי להוכיח שלא רק לנשיא מצרים א-סיסי היה חשוב להיפגש עם קלינטון וטראמפ, אלא גם לו, כמנהיג מדינה מזרח תיכונית, חשוב לקיים פגישות כאלה. 



קלינטון וטראמפ. צילום: Getty images
קלינטון וטראמפ. צילום: Getty images



עשרות המנהיגים שבניו יורק נשמרו שלא להתערב במערכת הבחירות


עשרות מנהיגים וראשי מדינות, ביניהן מרכזיות וחשובות, שהו בניו יורק לרגל העצרת השנתית של האו"ם. חלקם עדיין נמצאים בעיר. רובם המכריע נשמר באופן מוקפד ממעורבות כלשהי, אפילו עקיפה ומרומזת, במערכת הבחירות לנשיאות. הילרי קלינטון נפגשה עם ראש ממשלת יפן וקיימה שיחה עם נשיא אוקראינה. לדברי גורמים במרכז האו"ם, קלינטון קיימה פגישות נוספות עם ראשי מדינות, שהיא ובני שיחה החליטו לשמור בסוד. לא קשה לשער איך יתנהלו פגישות ראש הממשלה עם קלינטון וטראמפ. ראש הממשלה ירצה בפניהם על בעיות המזרח התיכון, יסביר את האחריות של הפלסטינים לקיפאון המתמשך בתהליך וישיא לקלינטון ולטראמפ עצות כיצד להציג בפני הבוחרים נושאים עולמיים. בשיחה עם קלינטון יעלה קרוב לוודאי הסכם הסיוע הצבאי לישראל שנחתם בשבוע שעבר.



עבור טראמפ זהו נושא בעייתי ומטריד. ההסכם המבטיח לישראל סיוע בהיקף של 38 מיליארד דולר הושג ונחתם על ידי נשיא דמוקרטי שטראמפ מתעב. קלינטון תקשיב למה שיהיה לנתניהו לומר כי היא מוכנה תמיד ללמוד. טראמפ, סביר להניח,  "ישב על סיכות" כי הוא לא אוהב להקשיב, במיוחד לא למי שמנסה ללמד אותו וליידע אותו.



בנוגע לדונלד טראמפ, ראש הממשלה מסתכן בהימור. על קלינטון אפשר לסמוך שהיא תשמור על דיסקרטיות ולא תגלה את תוכן השיחה. דונלד טראמפ קרוב לוודאי לא יתאפק ויצייץ בטוויטר או יצהיר בנאום כי בפגישה, ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו הביע תמיכה במועמדותו ואיחל לו הצלחה וניצחון בבחירות.