שבוע חלף מיום כיפור, ודיירי אגם הדרעק בשיאם. משקרים, מרמים, גונבים דעת, ובגדול מוציאים שם רע לחלטורה בעצם קיומם כמחוקקים. כי בגדול, וגם בקטן, הם דואגים אך ורק לעצמם. הנה מגיע דוח מבקר המדינה בסוגיית המנהרות, שאמור להיות נחלת הציבור, הרי בכל זאת היינו כאן במלחמה 51 ימים וספרנו גופות ופצועים, אבל קולקציית האפסים שמאיישת את הקיבינימט הביטחוני-מדיני לא ממש משוכנעת שאנחנו ראויים לדעת את גודל המחדל בהנהגה. נכון שרה"מ הוכיח לתקשורת באותות, במופתים וגם בכתיבה תמה על לוח, שבניגוד לטענות של נפתלי הגבר ויאיר'קה החתיך (לפיהן לא היו מעורבים בפרשת המנהרות, וגם לא התקיימו דיונים על מנהרות) הם כן ידעו, והדיונים מתועדים ומוקלטים. טוב, נו מה חדש? הרי כולם משוכנעים שמדובר ברמאים, אבל רה"מ רצה, באמצעותנו הכתבלבים, להודיע לנתיניו שהוא לא מאמין למילה של שני הליצנים האלו. אז הנה, עשינו לו את המערוף.



שלשום שמעתי את הגאון ד"ר יובל שטייניץ מפיל את כל האשמה של מחדלי צוק איתן על הרמטכ"ל ושאר הגנרלים. "אנחנו (הוא התכוון לחבריו לקיבינימט) טסנו בגובה 20 אלף רגל. הם ניהלו את המערכה הביטחונית". לא, רגע, האיש הזה אמיתי? הוא באמת חבר בקיבינימט הביטחוני-מדיני? באמת הטיסו אותו ואת שאר השרלטנים בגובה שבעה קילומטר? לא פחדו מטיל שישלח את כל הערימה לאלף עזאזל? וואו, משהו באמת דפוק בשיטה. אבל רגע, הם טסו או לא? או שאולי הדוקטור לפילוסופיה בדיוק חלם על סוקרטס, וחשב שהוא עף בגובה, על אף שסוקרטס עמוק באדמה? על מי הוא מסתלבט בדיוק, אדון שטייניץ? הוא קרא את חוק הקיבינימט? הוא מבין את תפקידו? מה זה הסיפורים האלו? הוא מאמין שזה יחזיק מים בוועדת חקירה? הא, זהו. הוא יודע שהפטרון שלו, נתניהו, לא ייתן לוועדת חקירה לקום. רה"מ הרי מכיר את כל האפסים שיושבים אצלו בשולחן, ומשוכנע שהם לא יפסיקו לרמות, כרגיל.


אז כדאי שתדע כל אם שכולה מקיץ 2014, שכמו תמיד דיירי אגם הדרעק מאשימים את הצבא במחדלים, שהתבטאו במותם של 67 מפקדים וחיילים. אבל את הצל"שים חילקו מוקדם כדי שלא נשאל יותר מדי שאלות. אז החיילים והחללים היו גיבורים, אבל עכשיו שטייניץ שכח ורק הצבא אשם, החברים שלו בקיבינימט ממש לא, הם הרי "טסו" בגובה 20 אלף רגל.



והאמת? קשה לראות פיר של מנהרה מגובה כזה, עם החליפה והעניבה והדרינק ביד. החלון במטוס לא מאפשר צפייה נוחה. בחיי שזה קורה גם לי, בכל פעם שמטיסים אותי בעל כורחי מעל ירושלים. תמיד מישהו במטוס אומר שזו עיר יפה וגם קדושה. אבל מגובה 2 ק"מ (ולא 7) קשה לראות את הקדושה, ובעיקר מה קורה בתוך אגם הדרעק. אולי הוא צודק השטייניץ הזה. אפילו שאיני זוכר מתי נתפס אומר דבר אמת בעשור האחרון.



***



החגים מעצבנים אותי. כבר שבועיים לא עובדים כאן, מעניין כמה עולה למדינה הבטלה הכפויה הזו. אבל יש מתנות קטנות. כמו ההצבעה באונסק"ו למשל, שקבעה שאין לנו אחיזה היסטורית בכותל ובהר הבית. אוח, הגויים האלה טינופות. איך הם מקלקלים לנו, היאהוד, את החגים ואת שלושת הרגלים וכאלה. פוי, בושה.



האמת שעם גויים עלובים כאלה ממש לא צריך משרד חוץ, ורה"מ צודק בכך שהוא לא מציב איזה שרלטן, בטלן ונהנתן בראשו. אפילו שיאיר'קה ממש רוצה להיות שם. אז מה? בינתיים הוא הקים משרד חוץ משלו. הוא נוסע, דן, נפגש, מספר לנו על זה, אבל את מי זה מעניין. אולי שכחתם, אבל זה אותו יאיר'קה עם הזקן הקרבי שסיפר לנו עד כמה אנחנו טובים בצוק איתן, עד שהגיע דוח מבקר המדינה שקובע שהיינו ונותרנו פארטייה, כמו בכל המלחמות האחרות שניהלנו כאן מאז 1967. אז כנראה גם מת לנו המודיעין, כי ב־73' האשימו את אלי זעירא בביזיון, ועכשיו אפילו בצבא (ולא רק באגם הדרעק) מאשימים את אביב כוכבי. לא יפה, פעם סימנו אותו כרמטכ"ל עתידי. עכשיו, אחרי פרסום דוח מבקר המדינה, הוא יהיה אולי מנכ"ל הרכבת. כמובן שזה יקרה רק אם יסתום את הפה.



יאיר לפיד. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90,אורי לנץ
יאיר לפיד. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90,אורי לנץ



דדו מת בגלל דוח ועדת אגרנט; רפול לא ידע שהפסדנו בלבנון (פעם, כשלא הייתי מפגר קשיש, אלא רק ילד מפגר, הדפסתי סטיקר: "חייבים את הכסיל בכנסת", כדי לשכנע את הציבור הסתום להצביע לצומת. נשבע לכם) עד שטבע באשדוד; דן חלוץ, זה מהמכה הקלה בכנף, היה בכלל עסוק בבורסה בלבנון השנייה, אז בינתיים הוא שורד; את גבי אשכנזי חיסלו נתניהו וברק, כי הוא גדל להם פתאום למצביא אהוב אחרי עופרת יצוקה; ואת גנץ, שמישהו אמר למישהו שאולי יש לו אספירציות פוליטיות, יחסלו עכשיו אחרי דוח המבקר. כן, אין מה לשאול או לתמוה, יחסלו גם את בוגי יעלון. אין לי בדל של ספק, הוא גמור.



ואת כל הפארסה הזו יאיר'קה ידע, אבל שיקר לנו ביודעין ובמישרין, כשר ההסברה לציבור הטיפש בעת המלחמה. אסור לשכוח את זה, וכדאי לשאול אותו בכל עצרות ההתעוררות שהוא מנהל בשנים האחרונות במקום להיות נוכח בכנסת, ולהצדיק את השכר שהוא גובה מאיתנו.



***



אז איפה היינו? באונסק"ו. באמת ששמחתי. כי מעבר לשקרים שמלמדים אותנו כבר עשרות שנים, כיבוש הכותל שולם בדם של אנשים שאנחנו מכירים. לא מתוך האיגרות הטיפשיות שאמרו לי שחז"ל כתבו, אלא ממש מכירים. והם היו שם. אז ההיסטוריה לפי אונסק"ו לא ממש מעניינת אותי, וחבל שהיא מעניינת אתכם. הגויים היו ונותרו חלאות, והעובדה שאנחנו מתנשקים איתם עכשיו, ממש לא משנה את מצב הצבירה שלהם, וגם לא את שלנו.



אהבתי לשמוע את נפתלי הגבר מספר שהוא יילחם בהחלטה, רק שהוא שכח לספר שאנחנו לא משלמים את מס החבר לארגון הבזוי כבר שלוש שנים. במקום זה אנחנו מחזיקים שם את כרמל שאמה, שבמקום לעשות את עבודתו מנהל את רמת גן באמצעות הפייסבוק כבר כמה שנים, ופתאום נפלה כאילו צרה, ונזכרנו שהוא שם. עד מתי? האיש הרי מתעניין יותר באחוזי בנייה בסלמה ג' בר"ג, אז מדוע לא משחררים אותו ומבטלים את המשרה המיותרת?


נפתלי הבטיח שהוא יילחם, אבל אז התברר שהוא שוב ירה בתוך הנגמ"ש, הפעם באלפי מורים שלא קיבלו את מלוא שכרם. איך הם ירכשו את ארבעת המינים, נפתלי? איך הם יארחו אושפיזין, כשהמשרד שאתה עומד בראשו מתנהל כמו צ'יינג' ומקפח את זכויותיהם של נתיניך? איך אפשר לסמוך עליך כשאתה תמיד רק יודע להבטיח, אבל לא מסוגל לקיים?



נפתלי בנט. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
נפתלי בנט. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



בכל מקרה, בא מבקר המדינה והוכיח באותות ובמופתים שמפלגת הבית היהודי נתפסה עוברת על חוק מימון מפלגות, או איזו שטות אחרת. רק שהם סדרתיים, שלוש פעמים ברציפות. בכלל, מעניין אותי איך מציגים את נפתלי הגבר בכל פעם שהוא נוסע לטיול בחו"ל: סקרטרי אוף אדיוקיישן, אנד לידר אוף דה ג'ואיש האוס פארטי? כי זה נשמע גזעני באינגליט לא? דה ג'ואיש האוס פארטי. תארו לכם שהייתה קמה כאן מפלגה בשם הבית הערבי. מה היינו אומרים? "הא, לא בסדר הערבים המטונפים האלו. לא מעריכים כלום, את מה שהציונות נותנת להם. איך הם לא מתביישים? בכנסת שלנו, של העם הנבחר על ידי אלוהים שלנו, תהיה מפלגה בשם הבית הערבי? בואו נוציא אותם מחוץ לחוק". ומיד מירי, יריב וגלעד היו רצים להתחנף למרכז הליכוד ומתחרים ביניהם מי יותר פאשיסט.



אבל לא הבנתי נתון אחד. מבקר המדינה קנס את הג'ואיש האוס ב-1.8 מיליון שקל. מה זה אומר? שנפתלי וג'מעתו מביאים את הכסף מהבית? שאיילת, שהיא מהנדסת, פותחת עכשיו מיזם מימון המונים באינטרנט כדי לגייס את הכסף? או שהכל זה סתם כאילו? אולי רק מפחיתים להם מהתקציב? ואם הם יהיו בגירעון בכספי ציבור, ייקחו להם את הבתים? זה לא יפה שלא מסבירים לנו את קנוניית הרמאות הזו.



ובעניין נפתלי, חייבים לזכור: הזנב של הכלב אף פעם לא מתיישר. זה מסביר את ביצוע אותה עבירה שלוש קדנציות ברציפות. באמריקע זה סטרייק שלישי, הולכים על זה למאסר עולם. בכתריאליבקה רק מדפדפים קדימה, לא הולכים לכלא, ומתכוננים לביצוע העבירה בפעם הרביעית.



***



בטקס פרסי אופיר דאגה שרת התרבות והספורט, מירי רגב, ליידע את הציבור שקיים ראפר ערבי שקוראים לו תאמר נפאר, ואוי לבושה, הוא שר בין השאר


קטעים משיריו של מחמוד דרוויש. חשבתי שזו דאחקה חד-פעמית של הגברת, עוד פעילות מיותרת שנעה על הגבול הדק בין הגימיק לקוריוז, אבל ממש לא. עכשיו באירוע שולי בחיפה, פסטיבל שהוא סוג של ספין על פשע אקולוגי מתמשך, שבו בין השאר ממשיכים להרעיל את כל תושבי המפרץ, תאמר שוב הופיע.



תאמר נפאר.
תאמר נפאר.



בחיי שאני לא אוהב ראפ, אין לי סבלנות למשוררי הדלות. כמו באקדמיה בשטוקהולם, גם אני מעדיף את בוב דילן והיוצרים מאז. אבל לא מפריע לי ממש שתאמר הוזמן לשיר בחיפה, שהיא עיר דו-לאומית, וגם ערבים חולים מהזיהום המאסיבי, לא רק יהודים. אבל מירי יצאה למלחמה, שכל העוילם-גוילם מערבה מכאן לא מבין מה היא רוצה. גם אם הוא מצטט ביצירתו את המנון דאעש, מעטים הילדים היהודים שמבינים, אולי אלו ב-8200. הרי לא מלמדים כאן את כולם ערבית, כי זה לא מתאים לאומת סטארט-אפ, אז מה את רוצה מחיינו, גברת? אז נהיה כאן מיני-פסטיבל, וימבה כוחות ביטחון אבטחו את המופע שלו, וזה עלה ימבה כסף.



ומי יממן את הגחמה של מירי, שבכלל נופשת רחוק מאוד מכאן? הג'ואיש האוס של בנט, מהקנסות על מימון מפלגות? במה אנחנו עוסקים כאן בדיוק, ובמה דיירי אגם הדרעק משפרים את חיינו? איך עוד לא מאסתם במפגע הזה, שכל גחמה מטופשת של הבית הרקוב הזה עולה לנו מיליארדים?



***



שמעתי, וייתכן שזה ממש לא נכון, כי בטח לבלריו של רה"מ כבר יכחישו, שהוא נפגש עם תושבי עמונה. המתנחלים שעוברים על החוק. איזה כיף להם שם בשטחים, שרה"מ בא אליהם לביקורי בית. אלינו בק"ק תל אביב הוא עדיין לא הגיע. ויש לנו ימבה בעיות כאן בשיכון, וחבל לי נורא שהוא לא בא. ועלינו בג"ץ לא אמר שאנחנו צריכים לפנות את הבית בחנוכה. אולי בגלל זה הוא לא בא. אומרים שהחבר'ה בעמונה ממש התרגשו מהביקור. יופי, אני אתרגש שאני אראה את הפינוי, כי פינויים של אדמה קדושה ומשוגעת עשו לי טוב תמיד. אני כבר מייחל לפינוי תל אביב.



אבל עד שהפינוי כאן יתבצע, אני נהנה מהפארטייה עם התאגיד שקראו לו "כאן". בזבזו על זה מיליארדים. לניצולי שואה, לרעבים, לחולים, להקמת בתי חולים, אף פעם אין כסף. כי לחולים אין לובי כמו למועצת יש"ע, הפשע והרשע. הם סובלים בשקט. כי גם אם יצעקו, מי ישמע?



אבל להקמת תאגיד שידור חדש מצאו מימון, כי רה"מ ורעייתו הקיסרית מאוד רצו. איך הוא צעק עלינו אז בטיול למשרד שלו: פראבדה, פשוט פראבדה. אז מינו ועדה; ואחרי הוועדה מינו קומיסרים; והקומיסרים סידרו לחברים שלהם ג'ובים, בשכר מופקע, כי הקופה הציבורית היא שלהם בטאבו; והחברים סידרו ג'ובים לחברים שלהם, ולמי לא נשאר? נכון, לאלו שרה"מ רצה למנות. ל־כ־ו־ל־ם דאגו: לכתומים של נפתלי, לאריה-גאנעב-זכאי-צדיק-תמיד, אפילו מצאו שניים-שלושה רוסים בשביל איווט, גם לשטיבל של האגוידה דאגו עם כמה חרדים, אפילו לשלי סטילטו-סכינאי.



רק את ביבי אף אחד לא ספר. אז הוא שלח את דוד ביטן שיפרק את התאגיד הזה. אבל זה כבר עלה מיליארדים, והתאגיד הישן כבר הלך לעולמו, אז עכשיו יש לנו שני תאגידים שלא שווים כלום ושום דבר. והרי כבר שילמנו לפורשים ארגזים של כסף, אז מה יהיה? מאיפה יביאו כסף חדש לשקם את ההריסות? איך יממנו ועדה חדשה, שתארגן תאגיד שידור שישדר רק את מה שרה"מ רוצה, כמו בקוריאה הצפונית? כמה זמן זה ידרוש, התהליך הזה? זה ייתן פיפס באוויר לפני הרכבת הקלה, או לאחריה? כי הרכבת המהירה לירושלים עוד רגע טסה במנהרה, משהו כמו 2019. בהנחה כמובן שמי תהום לא יפוצצו שוב את הקיר שלה. אז אולי אם כבר משקמים את המנהרה לירושלים, שיבנו שם גם את תאגיד השידור החדש? זה יופי של נימוק בדחיית הפתיחה. תחשבו על זה.



הדבר האחרון שחסר כאן זה תאגיד שידור ציבורי. גם כך כל התעשייה הזו מתה קלינית, והבעלים מביאים ארגזי כסף מהבית, רק כדי שלא ינתקו את הגופה ממכשירי ההחייאה. רה"מ יודע את זה, הוא אוהב שהתעשייה מדממת; הוא אוהב לראות ששום גוף משדר שנבחר במכרז לא עומד בתקנים שעליהם התחייב; הנה ערוץ המורשת למשל, ערוץ 20. חשבתי לתומי (נו, אני הרי מפגר) שישדרו שם תוכניות כמו "עמוד האש", כדי שבנותי יידעו מי זה מרדכי אנילביץ', אבל משדרים שם כדורגל מזעזע כי זה מאוד מורשתי. וגם כדורסל, עם שישה אפרו־אמריקאים, כי אמרה סטודמאייר הוא היברו־מן, כמו בשיר של אהוד בנאי. הוא לא יהודי אמרה, הוא לדבריו רק היברו, וזה נורא מורשתי ומחנך. כי אנחנו עם מכיל וסביל, וזו המורשת שלנו.



ורה"מ יושב בבית בבלפור, ומתפוצץ מצחוק. איך שלא נבחן את עוגת הפרסום בטלוויזיה, היא שווה 1.1 מיליארד שקל, אז מבחינת רה"מ שיהיו עשרה ערוצים שיאכלו את העוגה הזו, למה רק שניים מרכזיים? ומדוע לשנות חקיקה, כדי לאפשר משקיעים אסטרטגיים מחו"ל, שייקחו עליהם את הצרה הזו שנקראת טלוויזיה ישראלית? כך רה"מ לא יכול לשלוט בערוצים, אז לשיטתו הוא צודק. אפשר למכור את החלב שלנו לסינים, אבל חס וחלילה למכור את הטלוויזיה.



***



ובתוך כל הסחלה הזה, חי ציבור שנאנק תחת העול, של ערימה בזויה של פוליטיקאים. ערימה, שרק לפני שבוע, אצה-רצה לבתי הכנסת, עם כפכפי בד לבנים, וביקשה סליחה מאלוהים, והבטיחה להתנהג יפה בין אדם לחברו.



אז אם יש אלוהים, שיראה לנו, הפלבאים, שהוא לא סולח לשרלטנים האלו, שהוא יגיע לסגור חשבון. ויפה שעה אחת קודם, לפני שהם יפגעו בנו יותר, וימשיכו לקדם את האג'נדה שלהם על חשבון הכסף והבריאות שלנו.