במקום לתת משוב להנהלה ולמורים לצורך שיפור בית הספר, הם מתייגים את בית הספר וממצבים אותו במקום גבוה או נמוך בליגת החינוך ומשליכים אותו להיאכל בזירת התקשורת. בנוגע לתוצאות עצמן, גם הן צפויות. בית הספר הוא רשות חינוכית חלשה ביחס למשפחה, הוא אינו יכול לפצות על המחסורים ואף על הנזקים, שנגרמו במשפחה.
ילדים שמגיעים מבתים שעסוקים במלחמת קיום והם דלי תרבות, יתקשו מאוד להצליח בבית הספר. בית הספר יוכל לפצות על הגירעון המשפחתי רק באמצעות השקעה גדולה והוראה מאוד יעילה - שני דברים שבית הספר חסר.