הם מקנאים בו, שונאים אותו ולא מצליחים להבין איך הוא שורד. כל האמצעים כשרים, הכל הולך, העיקר שבבחירות הבאות הוא לא יהיה שם. בעיני להקת "רק לא ביבי", מותר לעשות הכל כדי לפגוע בראש ממשלת ישראל המכהן, אשר נבחר בבחירות דמוקרטיות ברוב מכריע. ללהקה יש אג'נדה. כדי להשיג אותה אפשר ומותר לעשות הכל, גם אם בדרך דורסים את האינטרסים של מדינת ישראל. הלהקה מגייסת לשורותיה עיתונאים; מועמדים מטעם עצמם, שלא עשו דבר בחייהם ומנסים לגזור קופון על שנאת נתניהו; ופוליטיקאים שמאלנים כושלים, שפעם אחר פעם לא מצליחים להיבחר.



לאחרונה הצטרף אליהם הכוכב המזוקן ממגדלי אקירוב, מי שהביא עלינו את האינתיפאדה, את הנסיגה מלבנון והפקיר את החייל מדחת יוסף. כיום, כשהוא בפנסיה, הפך למצייץ בלתי נלאה. אהוד ברק, אחד מראשי הממשלה הכושלים ביותר בתולדות ישראל, מי שהתחייב בפני ערפאת להחזיר כל אבן שעוד נשארה כאן, כולל את ירושלים. וגם לזה רב המרצחים לא הסכים.



# # #



אנשי "רק לא ביבי" חגגו השבוע אירוע דו־שלבי מתמשך. בעת שרוב עם ישראל עסק בהכנות להדלקת הנר הראשון של חג האור; באישון לילה, כמו גנב בסתר, יזם ובישל הנשיא אכול השנאה של מי שאמורה להיות ידידתנו הטובה, החלטה אומללה ושפלה במועצת הביטחון של האו"ם. המטרה נבחרה ותוכננה בקפידה: ההתנחלויות. אובמה ועושה דברו ג'ון קרי, שהפריח השבוע לחלל נאום אובססיבי ומנותק מהמציאות, רקחו קנוניה רעילה ולחצו על המדינות שניסו להתנער מההחלטה הבעייתית. ולא במקרה.



המציאות בזירה הבינלאומית השתנתה. ישראל אומנם איננה מעצמה, אך היא שחקן מרכזי שמהווה היום מוקד לעלייה לרגל עבור מדינות רבות המחזרות אחר יכולותיה בתחומים רבים, בהם המלחמה בטרור, חקלאות מתקדמת, סייבר, התפלת מים והבנה איך לנהל דמוקרטיה יציבה באזור מופרע כמו המזרח התיכון. לבריטניה הגדולה מסייעת ישראל בהתמודדות עם טרור מוסלמי קיצוני; בסנגל הנחשלת אנו מובילים תוכנית סיוע בתחום החקלאות והפיתוח הכלכלי; שלל מדינות נוספות, מאפריקה דרך אזרבייג'ן, קזחסטן, סלובניה, יוגוסלביה ועד הודו וסין, מחזקות קשרים דיפלומטיים שיסייעו להן ללמוד מההצלחות המוכחות שלנו בתחומים אלה.



ג'ון קרי בנאומו המדיני האחרון. צילום: AFP
ג'ון קרי בנאומו המדיני האחרון. צילום: AFP



ואכן, בתגובה להחלטה השערורייתית של הממשל היוצא, מסרב נתניהו להתיישר לפי הרצון הפבלובי של השמאל, לחזור למצב של בידוד ולהתכופף בקול ענות חלושה תוך מלמול התנצלויות רפות והגשת הלחי השנייה. הוא מוכיח כי אפשר להוביל מדיניות אחראית אך תקיפה, שתבהיר כי ישראל היא מדינה חזקה ויציבה, שלא מוכנה לקבל את השיטה הדו־פרצופית, שבה ביום מגיעים לכאן מנהיגי העולם ומבקשים לשתף איתנו פעולה וללמוד מיכולותינו, ובלילה רצים לגנות אותנו בחסות הערבים באו"ם.



סדרת פעולות נחרצת זו הוציאה מחוריהם את חברי להקת "רק לא ביבי" למסע הופעות קולני והיסטרי של צווחות געוואלד ונאצות אישיות. כי המטרה מקדשת את האמצעים, גם במחיר של פגיעה באינטרסים החיוניים של מדינת ישראל. במדינה מתוקנת שנמצאת תחת מתקפה בינלאומית היה מצופה גם מאופוזיציה לתגובה אחראית, למשל להתייצב מאחורי הממשלה או לצאת למסע הסברה משותף. בכל זאת, מדובר באינטרס לאומי, וגם לחברי הכנסת מהשמאל יש אחריות. אבל האופוזיציה הרופסת במדינת ישראל מעדיפה לנהל פוליטיקה נמוכה, עד כדי כך שחלק מהם קיבלו את ההחלטה נגד ישראל בשמחה, או לפחות בשמחה לאיד.



בעוד שלושה שבועות ייעלמו אובמה וקרי מהשיח, בהשאירם מורשת של עיי חורבות, רצח עם בסוריה ומזרח תיכון מרוסק ובוער בלהבות. ראש ממשלת ישראל ימשיך להנהיג ולנווט את מדינת ישראל בים סוער, והלהקה, כמו להקה, תמשיך לשיר.