הקלטת השיחה בין יו"ר הקואליציה באגם הדרעק, דוד ביטן, למיקי מכלוף זוהר, חייבת להיות חלק משיעורי האזרחות בבתי הספר התיכוניים. התלמידים שמתכוננים לבגרות חייבים לדעת שאגם הדרעק מתנהל בדוקטרינה שראינו ב"אימפריית הפשע". ומאחר שאגם הדרעק הוא ארגון פשע לכאורה, שמתייחס לחוק הישראלי כאל המלצה בלתי מחייבת, כדאי שהתלמידים יידעו איך סוחטים כסף גדול מהקופה הציבורית, למימון "אידיאולוגיה" אישית.



מה עושה בדיוק זוהר ב־40 מיליון שקל שסחט מהיו"ר ביטן? נפלה בחלקי ההזדמנות לשאול אותו את השאלה הזו בראיון רדיופוני ב־103FM.



"אני מתכוון להשתמש בכסף למימון יהדות מתקדמת", ענה זוהר.


וואו, זו אכן מטרה נעלה, אז אם אתה מממן את היהדות המתקדמת, מי יממן את היהדות המפגרת?


"די נו, אתה סתם מחפש אותנו".



הדייר באגם הדרעק, אדון מכלוף זוהר, ממש טועה. איני מחפש את החברים בארגון הפשע, לכאורה, שמתנהלים ביום־יום באמצעות קוד שלא היה מקובל בארגוני הפשע של דומרני, מולנר ואחרים. מבחינתי, הם כבר הורשעו בהתעלמות מצורכי הציבור, בנהנתנות על חשבון הציבור, בזלזול בוטה ומגעיל במגזרים בחברה, בהונאת הציבור בקמפיין בחירות, בהבטחות חסרות כיסוי ובהפרת אמונים. אם אני הייתי מחליט בעניינם, הם היו אסורים, ואת המפתח לתאיהם הייתי משליך לים.



בישראל לא קיים הביטוי "סיוויל סרבנטס", כי דיירי אגם הדרעק מתביישים להיקרא "משרתי ציבור". הם אוהבים להיות נבחרי ציבור. ואנחנו, הציבור, סידרנו להם ג'וב מפנק שכרוך בקופות של עשרות אם לא מאות מיליוני שקלים, לשימוש לפי גחמות אישיות שלהם. ואף על פי כן, בושה פרלמנטרית כמו דודי אמסלם לא מתבייש לומר בראיון רדיופוני לעידו בנבאג'י ויועז הנדל בגל"צ: "כל העיתונאים מושחתים ברמה השורשית", ויועז המתוק ועידו המנומס שותקים ולא מגיבים.



וואללה? כמה דיירים מאגם הדרעק כבר הורשעו בדין? כמה נשלחו למאסר? כמה חמקו ממאסר? כמה עיתונאים הורשעו בעבירות פליליות? כמה מהם נאסרו? אם אדון אמסלם כזה עבדאי, שיוותר על חסינותו ויגן על האמירה בבית המשפט, אבל הוא פחדן עלוב. בכל פעם שאני שומע את הטריו: ביטן־אמסלם־חזן אני מרחם על מצביעי הליכוד, אלה שהגיעו מגח"ל, המרכז החופשי והליברלים העצמאיים. הם לא חלמו, גם בסיוט, שהטריו הזה ייצג אותם, אפילו לא במקום מטונף כמו אגם הדרעק שמחלק מיליארדים של כסף ציבורי כמו שטרות של "מונופול".



ח"כ מיקי זוהר . צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ח"כ מיקי זוהר . צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



# # #



אבל זה לא הכל. תדע כל אם עברייה, שבמסגרת ההכשרה של בנה יקירה לשירות קרבי בצה"ל, לא מספיק רק לממן קורסים והכשרות. חובה עליה לדאוג ואף להקפיד שהנער יצפה בתוכנית "המקור" שדנה בסיפורו של מח"ט 7, אל"מ (במיל') אמנון אשל. החברים שלו, מפקדים בכירים בפיקוד הצפון, השתמשו בחיילינו כאמצעי לקידום אישי. הם היו מוכנים להקריב את מיטב הבנים בשביל תמונת ניצחון בבינת ג'בייל. ולא משנה בכלל כמה נפגעים היו יכולים להיות, כדי לאפשר את התמונה הזו.



פשוט קשה להאמין שחלק מהקצינים הבכירים האלו קודמו בדרגות ובתפקיד ועדיין משרתים בצבא, אולי גם יקודמו בעתיד. ואלו המפקדים שיובילו במלחמה הבאה את הבנים של כל אם עברייה, דרוזית, נוצרית, צ'רקסית, בדואית. והם יתייחסו לבנים שלהם כאל סחורה מתכלה במרוץ לדרגה הבאה, לג'וב הבא.


כחלק מרוח המפקד בכתריאליבקה בימים אלו, דובר צה"ל משקר לציבור בכוונה תחילה בסוגיית המו"מ על עונשו של אלאור אזריה. מה לעשות שיש הקלטה? דובר צה"ל התפטר מתפקידו? מה פתאום? אז מה אם הוא שקרן, הוא יקודם. האפסיות והטמטום של מערכת השלטון על כל מרכיביה מחליאה ברמות קשות. כמה אפשר לשקר? כמה אפשר להונות? ממתי צה"ל משתמש באסטרטגיות פסולות מהסוג היחצני? להשתמש בקצינה יפהפייה שיודעת גם לירות, לספר לנו שהיא דוגמנית ולמרוח אותה בכל אמצעי מדיה? ומי יגן עליה אחרי שתסיים את שירותה, אם גורמי טרור ינסו לפגוע בה? דובר צה"ל? טייסים ולוחמי יחידות עילית נהנים מחיסיון תקשורתי כאשר הם מבצעים את תפקידם. קוראים להם באותיות. אבל קצינה יפה אפשר להקריב בלי לחשוב בכלל.



צה"ל שאף להוכיח שלא אזרח חיסל את המחבל, אלא דווקא הקצינה ואולי חיילים נוספים. בסדר, או שכן או שלא, מה שבטוח אולי. הרי לא נחשפנו לדוחות בליסטיים או לדוחות מז"פ בזירה. אבל באגם הדרעק טוענים שחיילים ברחו בגלל אפקט ההרשעה של אלאור אזריה. אין מקום להשוואה בין קרב עם מחבל חי להרג מחבל גוסס, אבל זו לא הנקודה. אני מאוד מקווה שאכן חיילים ברחו. כי בשביל מי עליהם לסכן את עצמם? בשביל השמפניה הוורודה של אשת רה"מ? בשביל הסיגרים של רה"מ? בשביל אורח החיים של שניהם? בשביל מי בדיוק?



את הנקודה הזו, שאין בשביל מי ומה להילחם, הבנתי בשנות ה־80, כשנחשפתי לדיירי אגם הדרעק שהגיעו להצטלם בלבנון. באמת שהייתי ימני ולאומני בדעותי, גם התחנכתי בבית כזה, מאוד מעורה פוליטית. אבל כשאתה רואה להם בעיניים, לשרלטנים האלה, כשאתה נדרש לאבטח אותם כמילואימניק, כאשר הם באים להצטלם באזורי לחימה, אתה מבין שהעסק אבוד לגמרי. שאתה לבד כאן, ואתה חייב לדאוג רק לעצמך ולקרוביך, כי הם לא ידאגו לך. הם גם לא יבואו ללוויה שלך, כי הם לא חייבים. מצד שני, מי בכלל רוצה לראות את קולקציית האפסים הזו בלוויות? מה הם יאמרו, או ידגישו בנוכחותם, שיקל על האובדן של הבן ו/או הבת? אי לכך ובהתאם לזאת, כדאי שכל אחד ואחת יגן רק על עצמו. באנו לכאן לסיבוב של 80 שנה בשאיפה, לא כדי לשרת אינטרסים ואורח חיים נהנתני של ציבור טיפש שחושב שנבחריו ייטיבו איתו.



# # #



יש כאן תעשייה שנקראת העימות עם הפלסטינים. באגם הדרעק משקרים כבר עשרות שנים. הנה, רק בשריפה האחרונה בכרמל, לפני כחודשיים הצהיר ראש ממשלה בלתי אמין בעליל, שמשקר ונתפס בשקרים כבר שנים רבות, שיש כאן טרור הצתה. השבוע שוחרר אחרון העצורים. אף אחד מהעצורים והנחקרים לא הואשם בהצתה, אף שרה"מ וסנג'ריו כבר הרשיעו את כל הערבים יימח שמם וזכרם. ובאמצעות התעשייה הזו דורשים מאיתנו לשרת את האג'נדה, שגם עלתה כבר טריליוני שקלים, וגם משחיתה כאן שני עמים עד ליסוד.



ויש גם תעשיית מוסר, רק שהוא כפול, משולש, או מרובע. תלוי את מי שואלים. בתשובה לעתירה לבג"ץ של מפעילי מכונות המזל של מפעל הפיס, ענה שר האוצר משה כחלון: "אין לי ספק שנשכנע את השופטים כי בחברה מוסרית, אין מקום למכונות הימורים". כחלון צודק שאין מקום למכונות האלה (כבר לפני חמש שנים, לפני מינויו לשר האוצר, הגשתי תביעה ייצוגית נגד מפעל הפיס, על הונאת הציבור באמצעות החיש גד האלקטרוני. על אף נתונים שהציג פרקליטי בבית המשפט המחוזי בפתח תקווה, דחתה השופטת את התביעה), אבל להגדיר את החברה שלנו כמוסרית? הלו, אדון כחלון - בישראל, שאתה אחד ממנהיגיה, מוסר זה שם של דג, לא יותר. ראית את עמיתך, שר הבריאות יעקב ליצמן? נחשפת כמונו לריינץ ובובצ'ק? כמה שווה "מוסר" כאן? 3,000 שקל במעטפה? או שזה מחיר נמוך למוסר חרדי? את מי אתם מרמים בדיוק?



וזה הזמן לשאול את עצמנו אם רה"מ נתניהו מתנהג כראש ממשלה או כסנדק של ארגון פשע. כי עד כמה שאני זוכר מהספר והסרט "הסנדק", גם לדון קורליאונה נתנו הרבה מתנות. וגם הדון, כמו רה"מ, נתן מתנות לאלו שנתנו לו, או דאג למלא את מבוקשם.



אין לי ספק שנתניהו הוא אדם מבריק. אין לי גם ספק שמשהו דפוק באישיות שלו, שגורמת לו לחלודה בצירי הארנק, פגם ו/או לקות שגורמים לו לחיות על חשבון אחרים. אין לי גם ספק שאינו אדם עני, איני יודע את היקף הונו. אבל לאמץ אורח חיים שכולל עישון של סיגרים בעלות של מאות שקלים ליחידה, כאשר לחלק גדול מהציבור שנבחרת לדאוג לו אין מספיק כסף לגמור את החודש - זו שחיתות בהגדרה.



אני משתכר הרבה יותר מרה"מ. אני משלם את המס המרבי הקבוע בחוק: 34% על השכר העיקרי, 48% במקור ללא מדרגות, על שתי משכורות נוספות. בנוסף על הכנסות כעצמאי, אני משלם 48% מס במקור + 13% ביטוח לאומי ומס בריאות. איני זוקף הוצאות על עבודתי כעצמאי, גם לא שקל, אני רק אוכל את הלב שבמס המופקע הזה, שאני ושכמותי משלמים כאן, אני מממן את אורח החיים של רה"מ ובני ביתו - אבל הוא צריך גם מתנות קטנות, שהן בכלל עצומות; אני מממן את אורח החיים המופרע של המתנחלים; אני מממן את ארגון הפשע לכאורה, שפועל באגם הדרעק מדי יום.



אני מממן את בובצ'ק ואת הפטרון ליצמן. פשוט איני מבין איך אחרי שלושה ימי שידור בחדשות 2, בובצ'ק עדיין לא נחקר באזהרה ונעצר; במס המופקע שאני משלם, הייתי רוצה שידאגו לאלו שלא שפר מזלם כמזלי. את אלו שעובדים, אבל שכרם קטן משלי, וידם אינה משגת קיום נורמלי. אבל זה לא קורה, לצערי זה גם לא יקרה.



שמעתי את שר האוצר מצהיר כי בשנת המס הקודמת הייתה גביית יתר של מס, והוא שוקל כיצד לפנק את הציבור ב־7־6 מיליארד שקל. אדוני שר האוצר, לא חייבים לפנק את כל הציבור, אלא חייבים אפליה מתקנת: לבנות בתי חולים בצפון הארץ, לדאוג לקשישים שאין להם כסף לאוכל ותרופות, לדאוג שבצה"ל לא יוטל על ההורים לרכוש ציוד לחיילים, לדאוג שתהיה עוד סייעת אחת לפחות בגן ילדים (כי שתי סייעות על 35 פעוטות בממוצע, זו רשלנות פושעת!!!). הפחתה של אחוז במע"מ לא תיטיב עם אף אחד מהנזקקים, באחריות. אז באמת שהגיע הזמן להפסיק לטמטם אותנו, ולהתחיל לדאוג לנו, בלי מוסר ובלי גחמות מפגרות בהתהוותן.



# # #



כולם מדברים על נוני מוזס. סבבה, האיש וקבוצת המדיה שלו באמת פועלים ופעלו בכוחניות, אבל לא מהיום, גם לא מלפני שנתיים או שלוש. מכיוון שהציבור מטומטם, הוא שכח שלמפא"י היה "דבר", למפ"ם היה "על המשמר", לחרדים ישנה העיתונות שלהם, לליברלים היה ויש עדיין "הארץ" (גרשום שוקן המנוח היה ח"כ), "מעריב" העתיק (לפני השתלטות משפ' נמרודי. כי בזמנה הוא זוהה עם פשע) זוהה עם הימין הליברלי, ו"ידיעות אחרונות" זוהה עם כוח עצום וכסף גדול.



רק שלנוני עלה השתן לראש, והוא הניח, לפי הפרסומים, אקדח מטאפורי על שולחנו של רה"מ מכהן. אני באמת מרחם על כותבי טורים ופרשנים ב"ידיעות אחרונות", שנאלצו לכתוב השבוע את מה שכתבו, בניסיון פתטי לשכנע את הציבור בכך שמעולם לא אמרו להם מה לכתוב. זה לא המקום ללמד אסטרטגיה תקשורתית, איך מדיה יכולה לשרת כל גורם שהיא רוצה, ולהאדיר את פועלו - גם אם פובליציסטים מטעמה יכתבו שאותו גורם שמשרתים משול לד"ר גבלס. אז לנחום ולסימה, וגם לבן דרור וליועז לא אמרו ולא פגעו. אז מה?



אז בקיצור, נוני לא מעניין אותי. מעניינת אותי התנהגותו ופעילותו של רה"מ מכהן. מדוע נתניהו, עם ההקלטות שהיו ברשותו, לא פנה לגורמי האכיפה במדינה? מדוע לא שיתף את היועמ"ש? השר לבט"פ? המפכ"ל? פרקליט המדינה? הרי ברור לכל טומטום שיודע קרוא וקרוא שראיות כאלה היו עלולות לפגוע במוזס ואולי גם בקבוצת המדיה שלו, פגיעה הרסנית. אז מדוע הוא לא נהג כפי שמצופה מאזרח בכלל ומרה"מ בפרט? זה מה שמעניין. אולי המחויבות לספק המשקאות והסיגרים, ארנון מילצ'ן? זה, שגם לרעייתו, קנה הזוג המלכותי שרשרות כמתנות?



כולם מרמים את כולם, אבל רה"מ שלנו כרגיל, נתפס לפאניקה. פתאום הוא נראה בציבור בשבוע, יותר פעמים מאשר נראה בעבר, בשנה. לא הבנתי גם מדוע רה"מ מקיים פגישות בביתו של מילצ'ן בקיסריה. אין גם לרה"מ בית בקיסריה? אנחנו, הציבור, כבר לא מממנים את הבית הקט הזה? עכשיו צריך לשנע את כל המערך התומך, כולל מערך האבטחה, לבית סמוך ביישוב? מה קורה כאן? זה השימוש במסים שלי?



ברקע אני מאזין לאחד משופריו של רה"מ, עו"ד יורם שפטל. בשופר השני, אראל סג"ל, מאסתי כבר. אבל שפטל מצחיק אותי מכמה טעמים: 1. מועצת הרשות השנייה של אוה מדז'יבוז', ארגון בזוי (בשפתו של שפטל), שנותן לו חסינות מלאה לומר כל שעל לבו; 2. שפטל, לא יודע יותר מאיתנו מה קורה בתיקי החקירה 1000 ו־2000, אבל הוא מבטיח לשומעיו, שלא יהיה כתב אישום נגד נתניהו. איך הוא יודע? כפי שידע שאזריה לא יורשע?; 3. אצל שפטל כל מי שאינו פאשיסט ימני, הוא מחבל תקשורתי או שמאלן בזוי; 4. הוא מסית נגד מנהיגים, שאינם ימין פאשיסטי מובהק, ואם ינסו לפגוע בהם - בגלל קביעתו שהם מחבלים פוליטיים, או תקשורתיים, דמם של הנפגעים, יהיה על ידי חברי מועצת הראשות השנייה, לא על ידי שפטל.



כפינגווין מיומן, שנע על הגבול הדק בין הגימיק לקוריוז, הוא יידע להתנער מטיפות הדם. או כפי שאמרתי לו בפניו: "בגלל יהודונים שמדברים ומתנהגים כמוך, הייתה שואה. כמה פינגווינים יהודים היו מגינים על פושע נאצי שהורשע בבית משפט בגרמניה?". הטיעון המפגר שלו, "למי אתה מאמין? לבית משפט שלום בגרמניה? או לבית משפט עליון?".



# # #



נ.ב.


כיפוש, אני מתנצל שלא הזכרתי אותך השבוע. אני מתנצל שצפיתי בהקלטות של שתי מהדורות חדשות כל יום, ב"המקור" וב"עובדה". זו הסיבה לכך שלא היה לי זמן לאח המפגר, או לנרקיסיזם של אביב גפן והג'סטות הטיפשיות של מירי מסיקה. אבל אני כועס עלייך מאוד, על המסר הבא: "מאמי, התקשרו אלי מהמשטרה. יש שלושה דוחות שלא שילמת, הקנס הצטבר ל־7,284 שקל. עשו לי הנחה של 40%, שילמתי 4,390 שקל. לאב יו".



קראתי והתפוצצתי מעצבים. למה לא שאלת אותי? את יודעת שביקשתי להישפט על הדוחות האלה? את מבינה שעשו לך כיפה אדומה, המשטרה שלנו? אלו לא דוחות על רצח ו/או הריגה, גם לא מהירות או תמרור עצור. זה דוח על שיחת טלפון, שגם הוכחתי לשוטרת באותות ובמופתים שיש לי דיבורית ברכב, היא לא השתכנעה. קורה, יש לה משימה לקנוס, ואני פראייר. אבל למה לא שאלת אותי? למה את משלמת כל דבר? לא חראם? את לא מבינה שנגמר הקטיף?



ואחרי זה את עוד אומרת לי שאת עושה הכל בשבילי, חוץ מלנשום. רק שתדעי, שאני שוקל ליטול ממך את האפוטרופסות המשפטית עלי. אני כבר לא ילד, אני בן 58 עוד מעט. זהו, נפגעתי, אז הפינגווין שלי, דאפ, תדבר איתך על סוגיית הפיצוי.



לאב יו.