1. מלך במדינת ישראל: אני יודע שיהיו הרבה אנשים טובים שילעגו לי אם אומר להם שאני מאמין שבעתיד הלא רחוק תהיה דרישה מצד חלק גדול בעם להמליך מלך במדינת ישראל, ובמקביל להקים בית מקדש בירושלים. אני מאמין שאותם אנשים שמגינים בלהט על ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרים בקולי קולות ובלהט "ביבי מלך ישראל" מתכוונים למה שהם שרים. הם רואים במוחם המעוות את נתניהו עם כתר על הראש כשלצדו המלכה שרה, ובאמצע יורש העצר, הנסיך יאיר. סביב המשפחה המלכותית יעמדו חבורת היועצים הקרובים, אלקין "המוח", יריב לוין "הקומבינטור", יובל שטייניץ "המבולבל", דוד ביטן "ליצן החצר", צחי הנגבי "המתרפס", מירי רגב "נערת היין", אורן חזן "שוטה הממלכה" ועוד גרופיס שתפקידם להלל ולשבח את מלכם האהוב, לבדר אותו, לפנק אותו ואת בני משפחתו וכמובן לגבות בעבורו מסים מהעם כדי שלמלך ולבאי ביתו לא יחסר דבר.



המוטרפים הימניים יקבלו תקציבי עתק ויוציאו מכרזים להקמת בית המקדש, לגידול פרות אדומות, לבניית המזבח, לארון הקודש, לבגדי כהנים, לאספקת בשר לעולה, לגיוס משמר המקדש, נהגי המקדש, אחראים על הניקיון, החשמל, המים, הגינון וכו'.



יהיו מי שיאמרו שהדברים נכתבים תחת השפעת סמים, אלכוהול או כדורי הזיה - אז לא!



ההנהגה הנוכחית של מדינת ישראל איבדה את הצפון. התקוות האדירות שתולים מנהיגי ישראל בנשיא האמריקאי שנכנס היום לתפקידו יתבררו כתקוות שווא. דונלד טראמפ הוא מנהיג מטורלל ומסוכן שעלול להוליך את העולם למלחמת עולם שלישית. הבן אדם רודף בצע, חולה מין, בעל שיגעון גדלות, גס רוח, גזען, ופנטזיונר - מי שתולה בו תקוות גדולות ונצורות חייב להיות דפוק בראש כמוהו.



הפרשיות האחרונות שבהן מעורב ראש הממשלה נתניהו מטריפות אותו. הבן אדם נכנס לטראנס של הסתה ואחרי שהפחיד את העם שממשיכי דרכם של הנאצים - האייתוללות מאיראן, החמאסניקים מעזה וחיזבאללה מלבנון - עומדים עלינו להשמידנו ולכלותנו, הוא מצא מאיימים נוספים על קיומה של מדינת ישראל: הפעם אלו הם ישראלים, בשר מבשרו - השמאלנים והתקשורת. נכון להיום, ינואר 2017, האויבים האמיתיים שמאיימים על המדינה הם בוז'י הרצוג, זהבה גלאון, איימן עודה, רביב דרוקר, אילנה דיין, נחום ברנע וסימה קדמון. הנה, עוד מעט ביבי יהיה מלך ואולי יטפל גם באויבים מבפנים כמו שטיפל באויבים מבחוץ.



לביבי אין בעיה לממן את חלומותיו. יהיו לרשותו כמויות כסף אדירות אם ילך על עניין המלוכה. שלדון ומירי אדלסון, ג'יימס פאקר, רון לאודר, ארנון מילצ'ן - אולי כל אלה ייתנו לו שמפניה, סיגרים, מכוניות משוריינות, מטוסי פאר, ארמון מלכותי וכל מה שיידרש כדי להחזיר את ישראל לימי שמואל הנביא ושאול המלך. העם שרוצה שימליכו עליו מלך יקבל את מבוקשו. סוגרים את הדמוקרטיה ומתחילים שוב את עידן המלוכה.



2. שינוי תדמית



שימו לב לזה: ששת ראשי הממשלה האחרונים - יצחק רבין, שמעון פרס, אהוד ברק, אריק שרון, אהוד אולמרט ובנימין נתניהו הם נהנתנים, חלקם ברמות חולניות, ושינו את התדמית שדבקה בראשי הממשלות הקודמים, שהיו צנועים, ישרים, וחלקם אף ביישנים.



לעומתם, ששת ראשי הממשלה שקדמו להם - דוד בן־גוריון, משה שרת, לוי אשכול, גולדה מאיר, מנחם בגין ויצחק שמיר (רבין היה אומנם לפני בגין, אך חזר כידוע לקדנציה שנייה) - לא התהוללו, לא עישנו סיגרים יקרים ולא הזמינו מחברים שמפניות ורודות. החבורה הזו לא גרה בפנטהאוזים, בחוות ענק או בווילות מפוארות. דור מייסדי המדינה, שלא הרבה נותר ממנו בחיים, רואה לאן הידרדרו מנהיגי העם בראוותנות שלהם ובתאוות הממון שלהם ולא מאמין למראה עיניו. מה הפלא שזו הובילה לחקירות פליליות ואף לשפיטתו, הרשעתו ושליחתו לבית סוהר של אחד מהם? אגב, חלקם זכו להנחות ולהקלות מפרקליטי מדינה ומיועצים משפטיים לממשלה, שברגע האמת קיבלו פיק ברכיים ולא הגישו נגדם כתבי אישום.



לפני כמה חודשים ישבתי עם חבורת צעירים ועשיתי ביניהם משאל על ראשי המדינה "הצנועים". הצעירים היו בגילי 17–19, חלקם עם ציונים גבוהים בתעודת הבגרות ובמבחנים הפסיכומטריים. אף אחד מהם לא ידע מי זה משה שרת. אף אחד לא ידע מי זה לוי אשכול. בן־גוריון, לדברי שניים מהם, היה נשיא המדינה הראשון וכמובן שדה תעופה. יצחק שמיר היה "משהו בכנסת", ענה אחד מהם, ואחר שיסה אותו ואמר שהיה אלוף בצה"ל. החכמולוג בחבורה אמר ששמיר הוא אח של פטרוזיליה. גולדה קיבלה זיהוי כשטר כסף.



לגבי חמשת ראשי הממשלה האחרונים - הנהנתנים - ידעו רוב החבר'ה הצעירים לענות נכונה. רובם חושבים שביבי הוא ראש הממשלה הכי טוב שהיה בישראל, וגם הם, הצעירים שאינם חברי מרכז הליכוד, הדביקו לו את התארים "מהמם", "גבר שלא עושה חשבון" ו"מלך".



3. "הצורר הפחדן"



בשבוע האחרון מדובר רבות ביחסים שבין אנשי תקשורת ואנשי ממשל. בעלי עיתונים, זכייני טלוויזיה ותחנות רדיו נמצאים במתקפה, בעיקר אם הם אינם שייכים למחנה המזוהה עם ראש הממשלה. עיתונאים ושדרים זוכים למטח של קללות ואיומים, ובמקרים רבים גם חטפו מכות. ראש הממשלה והסובבים אותו, וכאלו המוגדרים עיתונאים ששייכים למחנה הימין, תוקפים את המוגדרים "שמאלנים". ההסתה בעיצומה, החשש שמישהו ייפגע בצורה רצינית הולך וגדל.



אל מעגל המותקפים הזוכים לאיומים, קללות ואיחולים חולניים מצד מטורפי הימין, צורפו בתקופה האחרונה הרמטכ"ל גדי איזנקוט (מאז החלה פרשת החייל אלאור אזריה) וסגנו, אלוף יאיר גולן (מאז הזהיר באומץ לב שהוא חושש שמתחילים "אצלנו" סימנים שמזכירים לו אירועים של תחילת שנות ה־30 באירופה–גרמניה).



מלבד הקללות והאיומים ישנם גם האיחולים - אחרי דבריו של הרמטכ"ל לגבי הנורמות המוסריות של צה"ל ואמירתו שהחיילים הם חיילים ולא ילדים, החלו לאחל לו בתוכניות מלל ברדיו ובעיקר באתרי האינטרנט דברים איומים: שיחטוף סרטן, שימות ויגיע לכף הקלע בגיהינום ועוד איחולים דוחים.



ביום שני, כשפורסם שהרמטכ"ל עומד להיכנס לטיפול רפואי בבית החולים, החלה צהלה בקרב המגדפים והמחרפים, שהתמוגגו מכך שאלוהים נענה לבקשתם ואיזנקונט חטף מחלה ו"הלוואי שימות". הנה למשל מה שכתב אצלי על קיר הפייסבוק אחד בשם גלעד קליינר, בנו של ח"כ לשעבר מיכאל קליינר:


"הצורר הפחדן גדי איזנקוט מתחיל לקבל עכשיו משמיים את עונשו על הרדיפה המרושעת, הנבזית והבלתי נתפסת שלו במשך עשרה חודשים נגד הלוחם הגיבור אלאור אזריה הי"ו. איזנקוט יכול להיות הרמטכ"ל של בצלם ושוברים שתיקה, אבל הוא בוודאי לא הרמטכ"ל שלנו! בוגד ושונא ישראל - זה מה שהוא". בתגובה אחרת הוסיף בנו של הח"כ לשעבר: "רומזים עכשיו לגדי איזנקוט משמיים, שעליו לשנות לאלתר את כל דרכיו הרעים מהקצה אל הקצה, לשחרר מיד את אלאור, להעניק לו צל"ש מיוחד על מעשה הגבורה שלו מלפני 10 חודשים, להתנצל בפומבי בפני כל משפחת אזריה על העוול העצום שנגרם להם במשך כל התקופה הזאת ולפצותם כראוי, וגם לבקש סליחה מכל ארבעת הנרצחים בפיגוע בארמון הנציב שקרה כתוצאה ישירה מכל ההתנהלות הנבזית והפחדנית של מערכת הביטחון בפרשת אלאור".



ראש הממשלה נתניהו לא הגיב על המהומה ולא גינה אותה, אף על פי שהוא אלוף בפייסבוק. גם מי שמוביל בסקרים האחרונים, ראש מפלגת "אין עתיד" לא הגיב. שניהם חוששים לפתוח חזית מול מצביעי הימין.



4. סולחה עם הרצוג



השבוע חברים שאלו אותי אם אי פעם הופעלו עלי לחצים כדי שאפסיק לרדת על פוליטיקאים בכירים. התשובה היא לא. למען הדיוק, במקרה אחד הייתה אלי פנייה מצד שלישי, ששאל אם אהיה מוכן לעשות סולחה עם מנהיג המחנה הציוני בוז'י הרצוג, שאותו אני מכסח מאז היה שר הרווחה. כתבתי ל"מתווך" מכתב ב–9.8.15 וביקשתי שיעביר אותו להרצוג. הנה עיקרי הדברים:



"בהמשך לפנייתך אלי לקיים ‘פגישת סולחה' עם יו"ר המחנה הציוני יצחק בוז'י הרצוג: לאחר שחשבתי ושקלתי הגעתי למסקנה הבאה: מר הרצוג, שאותו הערכתי, מעל באמוני, התגלה כחסר כושר ביצועי בתחום שהיה חשוב לי - לפתור את בעיות הקשישים העניים וניצולי שואה. הוא דיבר קילומטרים ועשה סנטימטרים. אין לי עניין להיות חבר שלו או קשור אליו במסגרת עבודתי העיתונאית".



בתגובה על האשמות שהטחתי בו הוציא הנ"ל באמצעות דוברו הודעה שקרית שבה טען שכביכול דרשתי ממנו 15 מיליון שקלים לחלוקה לניצולים. לא היה ולא נברא, האיש גם שקרן. מצטער להיענות לבקשת ‘הסולחה' בסירוב.



"אני בטוח שהוא ימשיך ‘לפרוח ולשגשג' גם בלעדי".



5. עבודות פרך לאנסים



אנסים אכזריים ופדופילים ממשיכים לפעול בכל פינה בארץ. העבריינים הם יהודים, ערבים, עובדים זרים, מסתננים, חילונים, חרדים והכל מכל בכל כל.


בית המשפט שלח בשבוע שעבר את אילן שמואל ל–27 שנות מאסר. שמואל אנס וביצע מעשים מגונים במשך 20 שנה בילדות ונערות, חלקן קרובות משפחה שלו. הוא הגיע לבית המשפט עם כיפה על ראשו, איך לא. מה שהוציא אותי מדעתי הוא העובדה שהטינופת הזה ביצע את מעשיו בעת שהיה נהג במשרד ראש הממשלה.



אני לא מבין איך חלאה כזה, עבריין סדרתי אכזר הצליח לעבור את המבדקים שבהם מתקבל עובד למקום עבודה כה רגיש. הגיע הזמן שבתי המשפט ינהגו בחומרה וישלחו את האנסים האלו לבית סוהר לתקופה המרבית שמאפשר להם החוק, והגיע הזמן שמעבריינים כאלו יישללו כל הזכויות "המפנקות" של אסירים. אני מקווה שלתקופת מאסרם תתווסף גם עבודת פרך שתמורתה תועבר למוסד שמטפל בנפגעות אונס.