איש לא ציפה שזה יהיה פשוט, אבל אין ספק שהאיש החזק בתבל נכנס כרוח סערה ללשכתו, הפתיע את תומכיו ומתנגדיו והוכיח שהוא לא עוצר לרגע. מצויד בתמיכה רחבה של הציבור השמרני, הלבן והנוצרי בארצות הברית, ונשען על גבם הכלכלי של אילי תעשייה קונסרבטיבים, חשוב לזכור שלפני הכל טראמפ הוא איש עסקים שבא לעבוד. טראמפ עוד עשוי להתגלות כהרבה יותר יעיל ומתוחכם מ"החכמים" שהפסידו לו בבחירות. בבחירות פיזרו האיש וצוותו רשימת הבטחות שאפתנית, ואילו עכשיו הגיע הזמן לפרוע את השטר.



כך, בנוגע להבטחת טראמפ לבטל את תכנית הבריאות של אובמה, בית הנבחרים האמריקאי אישר לפני עשרה ימים החלטה, והיא הצעד הראשון לביטול; בנוגע להבטחתו לבנות חומה שתאסור כניסת מהגרים, בשבוע שעבר חתם טראמפ על צו לבניית חומה נגד מהגרים בגבול מקסיקו; בנוגע להבטחתו לחזק את המפעלים והעובדים האמריקאים, בשבוע שעבר חתם טראמפ על צו מנהלי שמבטל את חברותה של ארצות הברית בהסכם הסחר ההיסטורי, השותפות הטראנס-פסיפית;



בנוגע להבטחתו לאסור כניסת מוסלמים, פרסם טראמפ צו שימנע את כניסתם של בעלי דרכונים ממדינות בעלות רוב מוסלמי: סוריה, איראן, סודן, לוב, סומליה, תימן ועיראק; ובנוגע להבטחתו לנקוט יד קשה נגד הטרור, חיילי קומנדו אמריקאים צנחו אתמול בדרום תימן וחיסלו אנשי אל-קאעידה. זו הפעולה הראשונה של ארצות הברית במדינה זרה מאז הושבע טראמפ לנשיא.



דרכם של נשיאים היא לפעול ולממש את הנושאים המרכזיים שבשמם נבחרו כבר בתחילת הכהונה. נראה שהאיש החדש בבית הלבן פועל מהר יותר מקודמיו. הוא סופג מתקפה תקשורתית קולנית וצבועה מכלי התקשורת, הנשלטים בידי הליברלים בארצות הברית, וכמו המתרחש בארצנו, גם בארצות הברית מסרב השמאל הליברלי והאינטלקטואלי לקבל את הכרעת הבוחר בקלפי.



בתום שמונה שנות שלטון השילוש הקדוש בראשות אנשי המפלגה הדמוקרטית, תאגידי התקשורת וקברניטי שוק ההון, שחלב מאות מיליארדים מההמונים וחיסל לחלוטין את מעמד הביניים, ארצות הברית מחשבת מסלול מחדש. ולא רק היא. גם אירופה מחממת מנועים לקראת הבחירות הצפויות. רבים ביבשת המזדקנת מכים על חטא ומבינים כי ההחלטה לאפשר כניסה של מיליוני מהגרים מוסלמים הייתה טעות מרה, שעתידה להחריב את המרקם הדמוגרפי העדין והשברירי של המדינות כמו גם לאיים על ביטחונם האישי וחייהם החופשיים של אזרחיהן.



זכותה של ארצות הברית להגדיר את מדיניות ההגירה שלה ולשמור על ביטחונה האישי. במקום למתוח ביקורת על טראמפ, כדאי שמרקל וחבריה יתרכזו בניסיון הנואש להציל את מה שנשאר מאירופה. הניסיונות של הליברלים להתסיס את הציבור האמריקאי, במימון גורמים קיצוניים מהשמאל, מסוכנים וחסרי אחריות. בבשרה של ארצות הברית עוד צרובה מלחמת האזרחים שהסתיימה לפני כ-150 שנה. הציבור האמריקאי השפוי חייב להתעשת, כי הפעם זה עלול להיות מסוכן יותר.



הכותב הוא מרצה בבית הספר למדעי המדינה באוניברסיטת חיפה ומנהל השדולה לאחדות העם בכנסת