פוטין שמחזיר את רוסיה לתקופת ברית המועצות; ארדואן שחותר להיות סולטן טורקיה; איראן שנשלטת בידי חמינאי, הדת ומשמרות המהפכה; אסד, רוצח עמו, שמבקש להקים "סוריה חדשה"; טראמפ, שמבטיח ומקיים להפוך את אמריקה לרעה ומתנשאת - ועכשיו גם ראש הממשלה בנימין נתניהו בדרך לשָׁם, מבטיח פרשננו לענייני שַׂרדנוּת, פחדנות ורודנות. רק תנו לו להיחלץ, ואפילו מוכתם, נזוף ומגוּנה אך בלי כתב אישום, מסְבַךְ החקירות, העדויות, ההוכחות והחשדות החדשים לבקרים - ואז ימוּחזר כצח וטהור ואיש לא יעז להאשימו אפילו באכילת גלידת פיסטוק על חשבוננו. כמו העֵז של חלפון במערכון של הגשש.



הכל תלוי ביועץ המשפטי אביחי מנדלבליט ובפרקליט הראשי שי ניצן. הם יכולים לשנות את ההיסטוריה של המדינה, אם יכירו בביוגרפיה של נשׂוּא החקירות כבתהליך מצטבר ומאיים של השתלטות חסרת עכבות מוסריות ואולי גם חוקיות על מהלכי חיינו. רק כך, בתפיסת מכלול מעשיו ומחדליו כנבחר, כמנהיג וכאדם ובהשפעתו על המדינה, אזרחיה, מדיניותה, כוחניותה, מאבקיה הפנימיים והחיצוניים, הפגיעה בעקרונות הדמוקרטיה שלה, בשוויון ובאחדות; רק כך יאפשרו לנו להיחלץ ממצבנו הנוכחי.



אדוני היועמ"ש, כולנו שקועים עד צוואר בשחיתות האישית והפוליטית (ולא רק לכאורה) של חלק מהממשל. השפעת ההון הגדול על המדיניות, לחצי הדת והימין הפוליטי הקיצוני בהחלטות מסוכנות הקובעות את גורלנו – הכל חייב להילקח בחשבון התוצאה. אם לא תראו זאת נכוחה, עם ההיבטים המוסריים, החברתיים, הכלכליים והמדיניים המצטברים, כחלק מהתמונה הגדולה, ואם לא תשקלו לחומרה את ההוכחות והעדויות הרבות, גם בתיקים שנגנזו, כדי להקל על הנחקר המרכזי, תתירו בכך את שארית הבלמים של מעמד השליטים ותביאו להידרדרות ערכית וקיומית. הכל יהיה מותר ואפשרי, בלא דין ודיין אמיתיים. השליט יהיה כל יכול (התלוי בקיצונים). ולכן, היועמ"ש, החלטתך הקריטית חייבת לאחוז בתפיסה של "אם הכל פוליטי, אז הכל שפיט".



אם תמשוך את החקירות וההחלטות - או שתראה, למשל, בהזרמה הממושכת של טובין ההנאות וההונאות ("מותר לקבל מתנות מחברים", היתמם רה"מ בכנסת בשבוע שעבר) לא יותר מהפרת אמון (ב-650 אלף שקלים מינימום), שאינה ראויה לכתב אישום, אתה עלול לחטוא לעובדות ולמה שעלול להשתמע מהן, על פי החוק, ההיגיון והמוסר. בכך תתעלם מהשפעת החלטתך על העתיד. את תיק ביביטורס כבר חנקת, וגם החלטת לא לפתוח בחקירה בפרשיות עבר של הביבי'ס, שמהן יצאו בפשרה או בנזיפות קשות. אם תרחיק את מעבידך לשעבר גם מקשר לתיק 3,000 ולעו"דודנו שִׁמרון, תטיל את האשמה במחדלי צוק איתן על יעלון ואת תגרנויות תיק 2,000 על מוזס, אזי תראה לכולנו שהכל לכאורה מכוּר וסגור, הדרך פתוחה והרש(ע)ות נתונה.



העברת חוק ההסדרה (או "הסדרת החוק"), שאתה מתנגד לו בצדק, אדוני היועמ"ש, ותמיכת הרה"מ בו, היא אצבע משולשת כלפי שלטון החוק וכלפיך. בג"ץ, כמקווה, לא יעביר את החוק, אך המציאות שלנו כבר מתקרבת לקיום כמדינה דו-לאומית, אפרטהיידית, רודנית, כובשת ומספחת, בע"ה (לכאורה) וח"כ שולי מועלם, שמודיעה בפה מלא שצריך להסתמך על הפוליטיקה ולא על החוק. ומכיוון שכל דבר קשור בכל דבר, באוטוסטרדת החיים הסואנת ורבת התאונות והאסונות שלנו, ואיש חכם, אהרן שמי ז"ל, כבר אמר, "בכביש אל תהיה צודק. היה חכם", יִקְבעוּ החלטותיך אם כולנו נידחף לכביש המסוכן הזה, לא צודקים ולא חכמים.