השם הראוי לחוק ההסדרה הוא חוק הפשע המאורגן. עבריינים משתלטים על קרקע. מסלקים ממנה באיומים את הבעלים החוקיים, בונים עליה בתים ועסקים וכעבור שנים מצליחים לשכנע את חברי הכנסת להעביר חוק שיכשיר בדיעבד את הגניבה והגזל ויהפוך אותם לבעלים החוקיים. במשך כשני עשורים המתנחלים, שניצלו את פחדנות הממשלות ואת חולשתן, הקימו יישובים על אדמות פרטיות של פלסטינים וכעת טוענים “הן שלנו”.

את החוק יזמה ומובילה סיעת הבית היהודי. לפני כשלושה עשורים אמר לי חבר הכנסת אברהם מלמד, ניצול שואה שנחשב ל”יונה”, פוליטיקאי מתון במפד”ל, כי לגוש אמונים אין אלוהים. בשם המשיחיות והאידיאולוגיה הפוליטית הם יהיו מוכנים לעבור על כל דברה מעשרת הדברות, כולל לא תגנוב. פעם המפד”ל הייתה מפלגה עם מגוון דעות, שלא מעט בה האמינו במוסר יהודי. יורשתה הבית היהודי היא מפלגה שנחלקת לקיצונים כמו נפתלי בנט ואיילת שקד וקיצונים יותר כמו אורי אריאל ובצלאל סמוטריץ’. וגם הם מוקצים מחמת מיאוס בעיני נוער הגבעות.

הבעיה היא לא הבית היהודי, אלא הימין המסורתי מבית היוצר של זאב ז’בוטינסקי, חירות והליכוד, שעבר גם הוא מהפך והשיל מעליו כל גרם של יושרה, הגינות ומוסר. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן מתנגדים לחוק, אך הודיעו שיצביעו בעד.

הם יודעים שהחוק הוא הצעד הקטן שדוחף את ישראל אל התהום של מדינה שחדלה לכבד את המשפט הבינלאומי. הם גם יודעים שאפילו הממשל של הנשיא טראמפ מתנגד לחוק ולהרחבת ההתנחלויות. אך זה לא מונע מהם להתחנף לימין ולקושש שם קולות, בתקווה שבסוף הוא לא יאושר או שבג”ץ יפסול אותו. ואולי הגרוע מבחינתם - שטראמפ יכעס.

ובינתיים, כדי להסיט את תשומת הלב וגם בחסות אי הוודאות לגבי הממשל החדש בוושינגטון ובתקווה שיגלה אהדה, מנסים נתניהו וליברמן להסלים מול חמאס. הם ניצלו את שיגור הרקטה אתמול לשטח ישראל, שנורתה ככל הנראה בידי ארגון סלפי שאינו מקבל את מרות חמאס ופועל במטרה לסבכו כדי להגיב בחריפות גדולה. זהו ניצול הזדמנויות שכבר קרה בעבר כדי לפגוע ביכולות החמאס ובמיוחד במנהרות שהוא ממשיך לחפור. זו הליכה על הסף. ההנחה היא שחמאס, שמנסה לאחרונה לשפר את יחסיו עם מצרים, בת הברית של ישראל, אינו מעוניין בהסלמה ובעימות חדש ויבליג גם הפעם.