אין לקנא ביועץ המשפטי לממשלה הנוכחי. מכל עבר מנסים לזנב בו – והניסיון שלו לצאת בסדר עם כולם כנראה לא יצלח. הוא גם רוצה להראות שהוא מסוגל לדון בתיקי החקירה, שהוא הורה על פתיחתם, נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, והוא גם מבקש להצטייר כמי שהוא בעד "שלטון החוק" בנושא החוק להסדרת ההתיישבות ביהודה ובשומרון – בקיצור, שהוא יהיה ראוי, בבוא היום, להתמנות לשופט בבית המשפט העליון.



אז הנה, זה מה שיש לי להגיד לאביחי מנדלבליט, כמי שצפה במשך לא מעט שנים בהתפתלויות של יועצים משפטיים לממשלה: חדל מן הניסיונות לרצות את חורשי רעתו של בנימין נתניהו. מה שלא תעשה, אתה תצא רע מן העניין. הם לא ירפו ממך עד שתישבע בנקיטת חפץ, או בדרכים משפילות אחרות, שאתה לא תניח לראש הממשלה; גם אם תהיה משוכנע לחלוטין שאין מאומה במה שמייחסים לו בתקשורת.



פעם משה יעלון דיבר על כך שהוא נאלץ להלך בנעליים גבוהות בקריה בגלל הנחשים שזוחלים שם בכל מקום; אתה, אם תחליט על סגירת התיקים נגד בנימין נתניהו, תצטרך הרבה יותר מנעליים גבוהות.



 "אין ממה לחשוש" 


אבל, תאמין לי, אין לך ממה לחשוש. בבית המשפט העליון יושבים כעת שני שופטים שהיו יועצים משפטיים לממשלה בעברם - ושניהם סגרו תיקים לראשי ממשלה - ואף לא שערה אחת נפלה מראשיהם. מני מזוז סגר לאריאל שרון תיק שבו כבר הייתה טיוטת כתב אישום מוכנה להגשה לבית המשפט. הרינונים בחוגים רבים היו אז שהוא לא היה מתמנה לתפקידו אלמלא הבטיח לכאורה מראש לנהוג כך כדי לאפשר לשרון להמשיך בתהליך ההתנתקות המכוער מגוש קטיף ומצפון השומרון. וגם אליקים רובינשטיין, מזכיר הממשלה בעברו, סגר כמה תיקים. בין השאר, גם לאהוד ברק, פטרונו של אלדד יניב, בפרשת העמותות - ומאומה לא עצר אותו בדרכו לערכאה העליונה.



מכאן שאינך צריך לפחד מפני איש. מעמדך איתן, ואיש לא ייקח ממך את היושרה שצברת במשך שנים רבות. גם לא אלדד יניב, ששם עצמו כמי שכל מעייניו נתונים להגנה על הציבור מפני "שלטון מושחת". הוא אינו אביר שלטון החוק - ומעולם הוא לא היה כזה. ולכן גם אינך חייב להתייצב אל מול הממשלה בעתירות שהגישו ארגונים ערביים ביחד עם ארגוני שמאל אנרכיסטיים. אתה יודע היטב שאין דבר "לא חוקתי" בחוק שמליאת הכנסת קיבלה בתוקף סמכותה כמייצגת את הריבון. החוק רק צופה את פני העבר. הוא איננו מכשיר "תפיסת קרקעות" מכאן ואילך, ואת זה מחובתך להסביר לשופטים – וגם לכל הצבועים ברחבי העולם. החוק נועד להגן על מי שבתום לב בנה את ביתו על קרקע שכעת מתברר, בדרכים מעט עקלקלות, שהיא שייכת למישהו אחר. לא בטוח לחלוטין שהמתווה שבו הולך בית המשפט העליון הוא נכון – אבל אתה בוודאי לא צריך להתייצב שם כדי להוכיח לאלדד יניב ולחבריו "שאתה בסדר".



בעיניהם, לעולם לא תהיה בסדר, אלא אם כן תגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה. וגם אז הם יבקשו לייסר אותך בשוטים ובעקרבים, אם כתב האישום יהיה דל שומן לטעמם ולא יענה על ציפיותיהם. בזמנו, על פי סיפורי התנ"ך, אדם עשה יד אחת עם הנחש, ולכן אלוהים גירש אותו מגן עדן; זה לקח שאסור לאף אחד לשכוח.