מה כל כך מרגיז אתכם ברב יגאל לוינשטיין? הלשון הבוטה והמשתלחת? העמדות הנוקשות נגד שירות נשים בצה”ל, בעיקר בחילות קרביים? העובדה שהוא ממומן בידי המדינה, כדי להכין צעירים לשירות צבאי? יש משהו קל, כמעט עלוב, במקהלת המצקצקים בלשונם שהסתערה שלשום על הרב ועל דבריו. הנה, מתברר שלשר הביטחון אביגדור ליברמן מאוד לא נוח עם לשון בוטה. שהרי ליברמן תמיד היה צח לשון ומנומס. והנה, מתברר שהשר רוצה “לשקול את כשירותו להכין צעירים לשירות בצה”ל”. שהרי ליברמן כבר בדק ומצא שכל האחרים שמכינים צעירים לשירות בצה”ל, או להשתמטות מצה”ל, כשירים – ורק לוינשטיין מכולם אינו כשיר. 
 

תמיד נוח כשמסך עשן הנפלט מנחיריו של רב גס רוח מסתיר את המציאות. אך זו המציאות: מדינת ישראל מממנת אלפי רבנים, שמלמדים צעירים יהודים בגיל גיוס בדיוק את מה שמלמד לוינשטיין. במקרה הטוב; הם מלמדים שצריך להתגייס, אבל לא נשים. במקרה הפחות טוב, הם מלמדים שמוטב לא להתגייס כלל. אלפי רבנים מחנכים מאות אלפי צעירים ברוח הזאת. וליברמן אינו פוצה פה ואינו מצפצף. ורשתות הרדיו אינן מקדישות את משדריהן למצעד של גינויים. והשרה לשוויון חברתי לא מגיבה. וחברי כנסת לא מזייפים זעזוע. לוינשטיין הוא טרף קל. הסגנון שלו הופך אותו לטרף קל. הבוטות שלו הופכת אותו לטרף קל. נראה את כל המגנים האלה שוקלים את כשירותם של כלל הרבנים בישיבות ובאולפנות “להכין צעירים” למשהו. נראה אותם שוקלים לרסן את כלל המנהלים שאומרים לבנות הלומדות אצלם שגיוס אסור. נראה אותם שוקלים למשמע את כלל אלה שאומרים לבנים שלומדים אצלם שהצבא ישחית את נפשם, ושמוטב שיישארו בישיבה כדי ללמוד.




לרב לוינשטיין יש עמדה וזכותו להחזיק בה



הרבנים האלה לא ירוסנו. הם לא ירוסנו משיקולים פוליטיים וקואליציוניים. הם לא ירוסנו גם משום שאי אפשר שפלח אחד בחברה הישראלית – זה שמזדעזע עד עמקי נשמתו - ימשמע פלח אחר בחברה הישראלית – זה שמהנהן בהסכמה. לרב לוינשטיין יש תפיסת עולם. יש לו עמדה. זו עמדה שיש לו זכות להחזיק בה. זו עמדה שיש רבים כמותו המחזיקים בה. הקשיבו לדבריו. לא לסגנון העלוב והדוחה. לא להומור הדלוח. הקשיבו לתוכן דבריו: בדיוק כמו שאתם מזדעזעים מעמדותיו, הוא מזדעזע מעמדותיכם. בדיוק כמו שאתם חושבים שהוא השתגע, הוא חושב שאתם השתגעתם. בדיוק כמו שאתם חושבים שהוא מסוכן, הוא חושב שאתם מסוכנים.



ויש לו נימוקים שצריך להתמודד איתם, לא לברוח מהם תחת מטח מהיר של גינויים. יש לו שאלות נוקבות, שראוי להשיב עליהן. האם צה”ל מגייס נשים ליחידות קרביות יותר מאשר בעבר משום שחסרים לו לוחמים? מדוע חסרים לו לוחמים? האם צה”ל מוריד את הסטנדרטים ביחידות מסוימות, כדי לאפשר שירות של חיילות? מה יהיה המחיר של הורדת הסטנדרטים?



וכמובן, ראוי שגם הרב לוינשטיין ישאל את עצמו כמה שאלות נוקבות, ולא יימלט מהן תחת מטח אמירות חסרות טעם. מדוע צעירות דתיות מתגייסות לצה”ל במספרים גדלים והולכים? מדוע נכשלים הוא וחבריו בניסיון לשכנע את הצעירות שמוטב להן להישאר בחסותם של רבנים כמותו? מה תרומתו האישית לכישלון הזה?



לפני כמה חודשים נערך מצעד הגאווה בירושלים תחת רושם דבריו הקודמים של לוינשטיין. בזכותו, זה היה מצעד מרשים ומעורר עניין מהרגיל. בזכותו, באו למצעד הזה לא מעט צעירים דתיים שנקעה נפשם מלוינשטיינים. בזכותו, התפתח ויכוח בחברה הדתית על היחס להומואים ולסביות. אולי הוא אינו ער להתפתחויות הללו. אולי הוא אינו מבין שמה שאמר השבוע לא יבלום צעירות דתיות בדרכן ללשכת הגיוס, אלא ידחוף אותן לשם. ואולי הוא מבין. ומזה בדיוק הוא מפחד. לא חוכמה להיות גיבור על לוינשטיין. הוא כבר איבד שליטה. הוא פשוט מפחד.