המערכת הפוליטית והאדמיניסטרטיבית מתחילה לחשב קדימה את קצו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמריח כמו גווייה פוליטית. עדיין יש לו בשרוול כמה קלפים שבהם הוא יכול לפגוע אישית וזמנית במי שמתמרד מוקדם מדי, אבל נראה כאילו אינו מסוגל לעצור את המהלך כולו.


זמן הפירעון של נפגעיו ונבגדיו של נתניהו יגיע כאשר השיחות החשאיות בין צמרת הליכוד וקבלני הקולות בשטח יבשילו לשיחות גלויות יותר ויותר, שמשמעותן "אנחנו מאמינים זה לזה ובשעת מבחן נלך יחד". שעת מבחן היא, למשל, ניסיון של נתניהו להעיף את השר ישראל כץ, כאשר כל השאר, כולל מתחריו של כץ, מתייצבים לצדו ומאיימים לפרק את החבילה בתרגיל של "מי פוחד יותר". בסיבוב הקודם זה לא הלך. בסיבוב הזה, כשכולם מריחים דם, זה עשוי לקרות. לא שמדובר בגיבורים. להפך, זו חבורה מבוהלת וחסרת חוט שדרה, שמסוגלת לעשות מעשה רק כשהצ'ופר המיניסטריאלי מאיים להתפוגג. 

לכאורה, על פניו, אין להם ולחברי הכנסת סיבה לפזר את עצמם, בייחוד כשעשרות מהם, בייחוד ליכודניקים, עלולים לא להיבחר. האינטרס שלהם הוא לחבור למפלגות החרדיות, לליברמן ולשאר מאוימי הבחירות ולשמר את הקואליציה הנוכחית. גם האיום מצד לפיד לא אמור לגרום לחברי הכנסת המתנדנדים לפזר את עצמם לביתם, אם יש לממשלה הנוכחית רוב גם בלי נתניהו. מה שעשוי ליצור את הרוב המתמטי לפוטש או בחירות הם סימנים מובהקים להגשת כתב אישום. בינתיים צובר נתניהו מסת כישלונות פנימיים, שמכרסמת יותר ויותר ביכולת המשילות שלו, ובפוטנציאל מדובר בכניעה גמורה לבנט ושות' בליכוד, שמשחקים אותה ממשלה בתוך ממשלה ונגד הממשלה. 


לבנט ולבית היהודי אין סיבה ממשית לעזוב את הממשלה. השליטה במשרדי החינוך והמשפטים וביתרונות האסטרטגיים, האידיאולוגיים והכלכליים טובה לו ולמחנה הלאומי לטווח הקצר והארוך. מרבית הרבנים ועסקני הנהגת המתנחלים ניצבים לצדו, אבל השטח שואל איפה הבנייה וההרחבה. השטח הוא עשרות אלפי אנשים שחיים בגטאות בגדה הקרויות "התנחלויות מבודדות" וממתינים לאיזו "פריצה", שכנראה לעולם לא תגיע. 

עכשיו, אחרי שהתפוגגו בועות השמפניה שנפתחה עם היבחרו של טראמפ, ונתניהו כנראה הולך להקפאה נוספת, הוא אולי ישלם את מחיר הכניעה, אבל בנט יספוג את הריקושטים. אם יש דבר בלתי נשלט ובלתי צפוי במציאות הישראלית, הוא תגובת השטח של קיצוני הימין, ראו מקרה עמונה. בינתיים יותר ויותר כישלונות נערמים לפתחו של נתניהו וצוברים מסה קריטית שאמורה לפורר את הפסאדה של יכולת ההחלטה שלו, כולל קסם 30 המנדטים בבחירות האחרונות. 

נתיב מילוט אפשרי הוא ללכת עם טראמפ לוועידה אזורית, להעיף את בנט ולצרף את המחנה הציוני. ייתכן שבדמיונו הקודח נתניהו מפנטז שהשמאל, הפרקליטות והתקשורת יאתרגו אותו סטייל שרון. ייתכן שהוא מחליט: תמות נפשי עם בנט ושיישרף העולם. סביר שאינו מחליט כלל, אלא נסחף מבוהל עם הנסיבות, יורה לכל הכיוונים ופוגע, בין השאר, במדינת ישראל.