"לא היה ולא יהיה עוד ראש ממשלה כזה בתולדות ישראל", כך אמר אתמול אחד ממקורבי שר האוצר משה כחלון, לאחר הפצצה שהטיל בנימין נתניהו בנאומו במהלך "גיבושון" סיעות הקואליציה. כחלון עצמו לא נשאר להקשיב לנאום וקיבל עליו דיווחים כשהוא כבר במכוניתו. "אולי הוא רוצה לקחת את המדינה לבחירות על תאגיד השידור הציבורי", אמר אחד מאנשיו של שר האוצר, "הרי על ‘חוק ישראל היום’ כבר הלכנו לבחירות".



לפחות אתמול בלילה, סביבתו של שר האוצר נשמעה נחושה מאי פעם. "לא תהיה דחייה אפילו של דקה אחת בעליית תאגיד השידור הציבורי לאוויר", נאמר שם. שלא לציטוט, מזכירים אנשיו של כחלון שראש הממשלה עצמו השווה את עובדי רשות השידור לפעילי חמאס באחד מתשדירי התעמולה הלא מוצלחים של קמפיין הליכוד בבחירות האחרונות. "עכשיו הוא פשוט משחק ברגשותיהם של האנשים האלה", הוסיפו.



נתניהו רוצה ללכת לבחירות בגלל התאגיד? צילום: יח"צ
נתניהו רוצה ללכת לבחירות בגלל התאגיד? צילום: יח"צ



לדבריהם, ההבדל היחיד בין חוק ישראל היום לחוק התאגיד הוא, שבמקרה הנוכחי בחירות לא יעצרו את הקמת התאגיד, שכבר אושר והוקם על פי חוק. כדי לבטל את התאגיד, צריך חקיקה חדשה, ולחקיקה כזו שר האוצר לא ייתן את ידו. לפחות נכון לאתמול בלילה.




"גם שגיאות אפשר לתקן"



אתמול המשיך לתקוף ראש הממשלה את תאגיד השידור הציבורי החדש שנמצא בהקמה ואמר: "בתקשורת לא תשמעו על ההישגים. מה שתשמעו זה שישראל מקום רע. יש שם סיפורים מוזרים בתקשורת, כמו עובדת בתאגיד שמהללת מחבל על חשבון משלם המיסים. אני נושא באחריות על ההחלטה השגויה על התאגיד ורצינו לתקן. אני אומר את זה למפגיני רשות השידור, גם שגיאות אפשר לתקן. אני אומר לידידי משה – בוא נתקן. לא מאוחר מדי לתקן. צריך לקחת הפוגה של חצי שנה. זה ראוי וזה הכרחי. ואת זה צחי מבין ויגיש הצעת חוק שמאזנת את התקשורת. עם ישראל מייחל לזה. היום כשאתה פותח טלוויזיה חוץ מזה שאתה רואה את ביטן אתה רואה שמאל ושמאל".