החזית האמיתית של ישראל היא לא האו"ם והבעיה הקריטית איננה תנועת החרם נגד ישראל, ה-BDS. למפגני אהדה ותמיכה בישראל, כמו בוועידת איפא"ק השבוע או בכנס באו"ם נגד תנועת ה-BDS אין שום ערך מדיני מעשי לישראל. נא להירגע מהיסחפות אחרי תחושות של התרגשות ותגובות התפעלות מדיווחים על אירועים המחמיאים לישראל שהתרחשו השבוע בוושינגטון ובניו יורק.



המחזה של אולם עצרת האו"ם מלא בפעילים יהודים, משתתפי הכנס נגד תנועת החרם מניפים דגלוני ישראל היה מאוד נחמד ומשובב נפש יהודי הומיה. המחזה היה קריאת תיגר צודקת וראויה כלפי הארגון העוין, אבל מלבד אלה שהחזיקו בדגלונים, אף אחד באו"ם לא יזכור את המעמד. אם באולם מליאת האו"ם תתקיים מחר או בעוד שבוע הצבעה על הצעה החלטה המגנה את ההתנחלויות, היא תאושר ברוב של 120-140 קולות, כשבין 20 ל-30 ארצות ימנעו. ישראל, ארצות הברית ואיי מיקרונזיה יצביעו נגד.



הצהרות האהבה ששגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי מרעיפה באחרונה על ישראל מחממות את הלב. המשמעות המעשית שלהן על מעמדה של ישראל בזירת האו"ם זניחה, אם בכלל. בדיווחים על נאומי המחאה שלה נגד האו"ם, נשכחת העובדה שהשגרירה ניקי היילי תומכת באופן חד משמעי בפתרון של שתי מדינות לשני עמים - תמיכה שמנוגדת בעליל ועומדת בסתירה לעמדת שגריר ישראל באו"ם דני דנון, השולל ופוסל את פתרון שתי המדינות.



ראש הממשלה ושר החוץ בנימין נתניהו מבין היטב את מה שקורה באו"ם, ואת חוסר התוחלת לצפות לשינוי לטובת ישראל. בעת שהשגריר דנון התמוגג מקיומו של הכנס נגד תנועת החרם שהוא יזם, באותו יום נתניהו החליט להעניש את האו"ם והודיע על קיצוץ של שני מיליון דולר בתקציב ישראל לארגון העולמי.



על התבונה במהלך העונשים הזה נגד האו"ם ובמיוחד על העיתוי אפשר להתווכח. אבל ראש הממשלה, שהיה בעבר שגריר ישראל באו"ם, לפחות ביטא את תחושות הזעם והתסכול כלפי האו"ם שרווחות בישראל ובקרב רבים בקהילה בארה"ב. החזית המדינית הקריטית, החשובה והמרכזית של ישראל היא תחום היחסים בין הנשיא דונלד טראמפ לראש הממשלה נתניהו.



לדברי בכירים יהודים בניו יורק, גם ובמיוחד אלה מהם המזוהים וידועים כימניים, החדשות מהחזית הזאת אינן מעודדות, וזאת בלשון המעטה גורפת. "החלטת נתניהו לא לנסוע לוושינגטון, ולהיעדר מועידת איפא"ק, שהיא הבית הפוליטי שלו בארצות הברית היתה סימן למשהו מאוד לא נעים הקורה ביחסיו עם הנשיא טראמפ", אמר בשיחה עמו בכיר יהודי, המקיים קשרים הדוקים עם גורמים בצמרת הממשל.



בדיוק בעת שבמסגרת הכנס נגד תנועת החרם, שהתקיים בניו יורק, ישבו משפטנים ודנו בכובד ראש מה עושים - בבירת ירדן התרחש אירוע בעל משמעות מדאיגה לישראל. הכוונה לנוכחות חסרת התקדים של בכיר אמריקאי, שליח הנשיא למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, בפסגת הליגה הערבית. עצם העובדה שגרינבלט מצא לנכון לחשוב לנסוע לירדן, ולהיוועד עם מנהיגי ארצות ערביות, כולל עם אבו מאזן, היא הוכחה חותכת שתוכן ואופי הסכם או הסדר בין ישראל לפלסטינים הנידון בבית הלבן, לא מתיישב עם עמדותיה של ישראל, ומנוגד להשקפותיה לגבי ההסכם.



להערכת בכירים יהודים בניו יורק, גם אם הושג כבר או יושג הסכם להקמת ישוב למפוני עמונה - המחלוקת עם הבית הלבן בסוגיית ההתנחלויות לא תמצא פתרונה בקרוב. "אני לא בטוח שישראל תסכים לויתורים שתידרש לנקוט בעניין ההתנחלויות", אמר מנהיג יהודי.