קנצרלית גרמניה, אנגלה מרקל היא הידידה האיתנה והאוהדת הנאמנה ביותר שיש לישראל בזירה העולמית. סליחה על דברי הכפירה, אבל אפילו הנשיא דונלד טראמפ לא מגיע לעומק הידידות והיקף האהדה שיש למרקל כלפי ישראל. טראמפ אולי אפילו לא מבין את מהות התמיכה שהקנצלרית רוחשת לישראל. אבל מי ש'חטף על הראש' מראש הממשלה בנימין נתניהו הוא שר החוץ של גרמניה.



ראש הממשלה מתהדר בידידותו עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין ואינו מחמיץ הזדמנות להביע הערכתו לשליט העריץ בקרמלין. נתניהו החרים את ביקורו בישראל של הבכיר הגרמני בגין פגישותיו עם ארגון 'שוברים שתיקה', אבל גאה בביקוריו התכופים במוסקבה ובהתחככות שלו עם פוטין. זמן קצר לאחר ביקורו האחרון של ראש הממשלה במוסקבה התקיימה פגישה חמה ומתוקשרת בקרמלין בהשתתפות פוטין ונשיא איראן - המדינה שנתניהו לא חדל מלגנות ולהוקיע כמדינה השואפת למחוק את ישראל מהמפה.



אנגלה מרקל היא כיום המנהיגה המוערכת ביותר בקהילה הבינלאומית. ולדימיר פוטין הוא ראש המעצמה המוקצה והכמעט מנודה בזירה העולמית. מרקל תמשיך לתמוך בישראל. תמיכה שבאה לידי ביטוי מעשי ועקבי גם במתחם האו"ם בניו יורק, העוין לישראל. פוטין ימשיך במאמציו לקדם את האינטרסים של רוסיה באיראן, כולל יישומה של עסקת נשק ענקית למדינה, שמואשמת ומוקעת בהסכמה בינלאומית כללית כמסייעת לטרור וכשותפה ישירה לטבח המתמשך שנשיא סוריה מבצע באזרחי סוריה.



ראש המעצמה המוקצה והכמעט מנודה בזירה העולמית. פוטין,צילום: רויטרס



הרוסים במרכז האו"ם בניו יורק ימשיכו לתמוך בכל יוזמה ומהלך אנטי ישראליים ולהצביע בעד כל הצעת החלטה נגד ישראל במועצת הביטחון, למרות שלרוסיה זכות ווטו לסכל הצעות החלטה. לגיטימי לכעוס ולהתמרמר ששר חוץ של מדינה זרה המבקר בישראל מוצא לנכון לפגוש גם ארגונים וגורמים שפועלים נגד המדיניות הרשמית של ממשלתם. אבל לפני שמענישים שר חוץ של מעצמה ידידותית, אוהדת ותומכת כמו גרמניה צריך וחובה לחשוב פעמיים, לבלוע את הכעס, להיוועד עמו, למחות ולנזוף על פגישותיו עם מי שראש הממשלה איננו אוהב.



נתניהו יכול עדיין לתקן את המעוות. לפרסם הצהרה מפויסת שתביע הכרת תודה לגרמניה ולקנצלרית על תמיכתם בישראל. הסיכוי שראש הממשלה יפרסם הצהרה כזאת קלושים ביותר. "אנגלה מרקל היא מנהיגה אמתית", אמר דיפלומט מערבי בכיר וותיק במרכז האו"ם. "אני מכיר אותה. בשקט ובשיחות עם מקורביה היא תביע מורת רוח ותאמר מילה לא יפה על התנהגותו של נתניהו. היא כבר עשתה זאת לא פעם. אבל היחסים עם ישראל יישארו ידידותיים ואיתנים. זה חשוב לה".